Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitoalojen palkoista käydään aina niin kuumana ja miksi niitä pidetään huonoina?!

Vierailija
11.05.2017 |

Mietin vaan, kun täällä oli se aloitus sillon, jossa kysyttiin rehellisesti sairaanhoitajien omia palkkoja ja kaikki vastaukset oli 3000e+, joskus jopa lähempänä neljää tonnia vaikkakin toki harvemmin, niin miten se on huono palkka?!

Siis mä arvostan sairaanhoitajien työtä TODELLA paljon ja kaikkien muidenkin hoitajien, te teette aivan mahtavaa ja todella tärkeää työtä eikä teitä korvaa yhtään kukaan, mutta miksi tuosta ammatista halutaan antaa niin huonopalkkainen kuva? Minua siis ärsyttää, että sairaanhoitajan kuvitellaan automaattisesti köyhä, vaikka todellisuudessa kyse on ihan hyväpalkatusta ammatista.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka erikoissairaanhoidossa 2364€/kk ennen veroja. Aika kaukana kolmesta tonnista.. Ei tuu ees lisiä.

T. Sh

Sama palkka kuin mulla, yliopiston käyneellä. En valita tippaakaan, tulen tuolla toimeen oikein hyvin. Miksi hoitsut eivät tule?

Jos olisin perheetön ja asuisin jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla ehkä tulisinkin toimeen. Helsingissä perheellisenä tekee tiukkaa.

Sitten ei pidä asua pk-seudulla ja/tai hankkia perhettä. Stadissa asuminen on luksusta siinä missä lapset, lamborghini, lemmikki tai kesämökki. Ihmisten pitäisi oppia elämään tulojensa mukaan ja sovittamaan menot niihin

Eli pääkaupunkiseudulla ei tarvita sairaanhoitajia? Ei ainakaan perheellisiä?

Vierailija
42/46 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita palkkoja oikein revitään ?

Lähihoitajan peruspalkka 1900-2150€/kk, ikälisä max 200e/kk +vuorolisät jos niitä on.

Vuodessa bruttoansiot about 25000-30000€ palkka uran huipulla siis vain tuo .

Sairaanhoitaja peruspalkka 2400-2600€/kk ikälisä max 200e/kk+vuorolisät jos niitä on.

Vuodessa bruttoansiot 32000-45000e yleensä jotain tuosta välistä, palkka uran huipulla.

Kun huomioidaan yleinen hintataso ,elämisen kalleus ja raskas verotus ei ole mikään kovin ihmeellinen elintaso tällä ammattiryhmällä.

Harvoin kiitosta työstään saavat.

Kertoo jotain arvostuksesta sekin.

Ja kyllä joo ovat ihan itse alalle hakeutuneet + kyllä tiedän että vieläkin löytyy työpaikkoja joissa maksetaan huonommin kuin näissä.

Kaikki työ on arvokasta mutta toisista vaan maksetaan vähän enemmän kuin toisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka erikoissairaanhoidossa 2364€/kk ennen veroja. Aika kaukana kolmesta tonnista.. Ei tuu ees lisiä.

T. Sh

Sama palkka kuin mulla, yliopiston käyneellä. En valita tippaakaan, tulen tuolla toimeen oikein hyvin. Miksi hoitsut eivät tule?

Jos olisin perheetön ja asuisin jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla ehkä tulisinkin toimeen. Helsingissä perheellisenä tekee tiukkaa.

Sitten ei pidä asua pk-seudulla ja/tai hankkia perhettä. Stadissa asuminen on luksusta siinä missä lapset, lamborghini, lemmikki tai kesämökki. Ihmisten pitäisi oppia elämään tulojensa mukaan ja sovittamaan menot niihin

Ok. Ei sitten kai tarvita esim. sairaanhoitajia Helsingissä ollenkaan jos täällä saa vain rikkaat asua.

Vierailija
44/46 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sh

Ok. Ei sitten kai tarvita esim. sairaanhoitajia Helsingissä ollenkaan jos täällä saa vain rikkaat asua.

Jep, ja pitää muuttaa jonnekin muualle vai ? Olen syntynyt Helsingissä, kuten vanhempani ja isovanhempani, kaikki sukulaiset, perhe ja ystävät asuu täällä. Miksi muuttaisin ? Kyllä pk-seudulla on ongelmana elinkustannukset verrattuna palkkaan, ja se on nimenomaan poliittinen ongelma joka tulisi ratkaista !

T. Sh-opiskelija

Vierailija
45/46 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sh

Voi pyhä yksinkertaisuus! Jos kaikki matalapalkkaiset muuttaisivat pois stadista niin kuka hoitais sairaat ja vanhukset? Entä lapset päiväkodeissa? Kauppoja ei enää olisi ollenkaan koska kassojen ja myyjien palkat ei ole tarpeeksi korkeat. Julkinen liikennekään ei enää toimisi ja moni muukin työ jäisi tekemättä.

Vierailija
46/46 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon töitä joista maksetaan vielä vähemmän mutta on myös paljon töitä joista maksetaan huomattavasti enemmän. Työn vaativuuteen ja kuormittavuuteen nähden palkka on liian pieni sekä lähihoitajilla että sairaanhoitajilla. Näin tulee luultavasti aina olemaankin kun ajatellaan paljonko näitä hoitoalan työntekijöitä on. Mistä siis rahat kaikkien näiden huomattaviin palkan korotuksiin? Ei mistään. Siksi olisi hyvä jos vielä hoitoalan sisällä olisi enemmän palkkaluokkia jotta oikeasti paljon erikoisosaamista vaativista tehtävistä saisi asiallisen palkan. Yhtään väheksymättä työn tärkeyttä vanhustyössä on osaamisvaatimukset kuitenkin aivan jotain muuta esimerkiksi vastasyntyneiden teholla tai vaikka elinsiirtoyksikössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän