Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri pössyttelee

Kala28
11.05.2017 |

Olen nyt kahden vaiheilla, että vienkö lapun rappukäytävään, vai otanko yhteyttä suoraan taloyhtiöön vai pitääkö tällaisesta tehdä poliisille ilmoitus?

Siis seinänaapurini polttelee pilveä. Eikä mitään kerran viikossa, vaan päivittäin, monta kertaa päivässä. Asumme 20-luvun talossa, joten joka suunnasta vetää ja naapuriasuntojen äänetkin kuuluvat meille suunnilleen sisälle asti, no rappuun nyt ainakin.

Pilvi haisee jo rappukäytävässä, mutta pahinta on se, että haju tulee meille sisälle asuntoon. Meidän eteinen ja asuntoon kuuluva siis ei irrallinen vaatekaappi haisee silloin kun hän polttelee, ja mikä pahinta, makkariin tulee haju usein illalla kun olen nukuttamassa poikaa.

En enää siedä tätä tilannetta, en tosiaan haluaisi asua missään pilven keskellä.
Miten tällaista asiaa voi lähestyä? Onko mitään tehtävissä?
En tosiaankaan halua, että naapuri saa tietää minun tehneen mitään valitusta, sillä törmäämme aika usein rapussa. Kokemuksia, neuvoja, vinkkejä?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön hiekkalaatikolta löytyi jo vuonna 1997 hasisruisku, että on tämä maailma melkoiseksi mennyt. Ennen narkkarit oli asunnottomia linnakundeja nyt Vesku Loirikin ihannoi hasista avoimesti. Milloin tämä hulluus loppuu ja saadaan taas järjestyts maahan.

Vierailija
62/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät ettei naapuri polttele lääkitsemistarkoituksessa määrättyä kannabista? Ymmärrän hajuhaitat, mutta valitatko myös jos naapuri vetää röökiä sisällä? Tai jos näet, että naapuri juo kaljaa asuntonsa parvekkeella? Samalla tavalla se bisse on laillisesti ostettua kuin voi olla kannabiskin. Sen sijaan jos tiedät takuuvarmasti, että huoneistossa poltellaan laittomasti pilveä niin eikun puhelin käteen ja soitto poliisille: Mitä sitä täällä sen enempää kyselemään. Ensimmäinen lauseeni vain sen vuoksi, että ajat muuttuvat ja pilven polttaminen ei enää välttämättä tarkoita, että naapuri olisi hippi tai rikollinen pilveä pössytellessään. Ehkäpä hän on vain masentunut tai syöpäpotilas, jolle on määrätty lääkekannabista sen muoksi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa vaporisointi eli tuotteen höyrystäminen on säästeliäs ja hajuttomampi tapa käyttää kyseistä yrttiä. Mutta laadukkaiden vaporisaattorien hinnat lähtevät 100 eurosta ja oikeasti hyvään vapoon saattaa joutua sijoittamaan 200-400 euroa. Mutta se on terveellisempi tapa käyttää kuin polttaminen.

Höpöhöpö. Se on terveellisempi tapa vain jos siihen poltettavaan tavaraan ei sotke tupakkaa mukaan - mitä ei todellakaan tarvitse tehdä. Vain todelliset amatöörit sotkevat sekaisin tupakanpuruja ja muuta polteltavaa. Ei ole mitään syytä. 

Vierailija
64/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Vaarattomana puolestapuhujat pitää, mutta olen sivusta seurannut läheisen pössöttelyä vuosia ja voin sanoa, että vaikutukset on aika karut.

Vierailija
65/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Vaarattomana puolestapuhujat pitää, mutta olen sivusta seurannut läheisen pössöttelyä vuosia ja voin sanoa, että vaikutukset on aika karut.

Ei haitaton mutta vähiten haitallien. Koita ymmärtää se ero, ei se ole niin vaikeaa. Liika on liikaa varsinkin voimakkailla aineilla kuten alkoholi ja kovat huumeet. Koville aineille ominaista on fyysinen riippuvuus. Kannabiksella sitä ei ole. Psyykkinen riippuvuus ja halu saada mielihyvää. Mikä siinä on viihdekäytön ja ongelmakäytön raja? Vaikea sanoa kun lääkekäytössä ne määrät on aika hurjia.

Kaksinaismoraalia sallia alkoholi ja kieltää kannabiksen käyttö. Haitoilla sitä ei ainakaan voi selittää.

Vierailija
66/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltolain takia luultavasti polttelevat sisätiloissa kun heitä ahdistaa käydä pihalla piippujensa kanssa.

Jos kannapis laillistuisi niin polttaminenkin luultavasti vähenisi ja käyttäjät siirtyisivät höyrystimien käyttöön tai nauttisivat huumausaineensa oraalisesti. Näin on käynyt Coloradossa. Luin jostain artikkelista että polttaminen on yhteydessä kieltolakiin. Eli ilmeisesti ainetta säästetään polttamalla kun muut tavat vaativat enemmän huumausainetta.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Kannapis on lisääntynyt nuorten keskuudessa hälyyttävästi ja ainoastaan laillistamalla miedot huumeet Hollannin mallin mukaisesti saataisiin nuoret pois markkinoilta.

Nykyään nuorten pop-musiikissa ylistetään kannapis huumausainetta.

Vaporisaattorilla käytettynä tarvitsee vähiten. Kun poltat niin tulee hukkaa.

Vierailija
67/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nimetön neutraali lappu luukusta, että hän polttaisi ilman pois vetävän liesituulettimen alla.

Vierailija
68/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos naapurisi olisi somali ja polttaisi päivittäin suitsuketta? Et voisi asialle mitään. Asunnon ilmanvaihto kuntoon tai muutto toiseen asuntoon on oikea ratkaisu.

Voisinpas.

69/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala28 kirjoitti:

En tosiaankaan halua, että naapuri saa tietää minun tehneen mitään valitusta, sillä törmäämme aika usein rapussa.

Oletteko moikkaus- vai jutteluväleissä? Minkälainen ihminen on kyseessä kokonaisvaikutelmasi perusteella?

Pilveä polttavat nykyään kaikki ihmisryhmät. Osa, ehkä suurin osa polttelijoista varmasti arvostaa yhteistä ongelmanratkaisua, johon ei tarvita isännöitsijää tai poliisia. Sitten taas jos naapurisi on esim. väkivaltainen narkomaani, niin keskustelu ei välttämättä ole järkevin toimintamalli.

Vierailija
70/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nimetön neutraali lappu luukusta, että hän polttaisi ilman pois vetävän liesituulettimen alla.

Tai puuhastelee tuulettimesta muovipussista ja aktiivihiiliputkesta hajunpoiston. Jeesusteippiä tietenkin tarvitaan, ilman sitä ei tehdä mitään. Ei tarvi sitten naapurin pitkänenäisen tutkia onko ilmassa aromeja.

71/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sisähiitenä olisin erittäin kiitollinen, että naapurit varoittaisivat vaikka kirjeellä, korjaisin toimintani häiritsemättömäksi

Vierailija
72/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala28 kirjoitti:

Olen varma, että ei uskalla polttaa parvekkeellaan, koska parvekkeet ovat hyvin lähellä toisia ja täysin avoimia.

Miksi pitäisi saada pössytellä parvekkeellakaan? Menkööt röökipaikalle niin kuin muutkin sauhuttelijat.

Vierailija
73/73 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin rohkeasti suoraan naapuriin yhteyttä ja kertoisin toivovani toisenlaista ratkaisua pössyttelylle. Edes sinne parvekkeelle, kun koko talo jo haistaa kukan.