Naapuri pössyttelee
Olen nyt kahden vaiheilla, että vienkö lapun rappukäytävään, vai otanko yhteyttä suoraan taloyhtiöön vai pitääkö tällaisesta tehdä poliisille ilmoitus?
Siis seinänaapurini polttelee pilveä. Eikä mitään kerran viikossa, vaan päivittäin, monta kertaa päivässä. Asumme 20-luvun talossa, joten joka suunnasta vetää ja naapuriasuntojen äänetkin kuuluvat meille suunnilleen sisälle asti, no rappuun nyt ainakin.
Pilvi haisee jo rappukäytävässä, mutta pahinta on se, että haju tulee meille sisälle asuntoon. Meidän eteinen ja asuntoon kuuluva siis ei irrallinen vaatekaappi haisee silloin kun hän polttelee, ja mikä pahinta, makkariin tulee haju usein illalla kun olen nukuttamassa poikaa.
En enää siedä tätä tilannetta, en tosiaan haluaisi asua missään pilven keskellä.
Miten tällaista asiaa voi lähestyä? Onko mitään tehtävissä?
En tosiaankaan halua, että naapuri saa tietää minun tehneen mitään valitusta, sillä törmäämme aika usein rapussa. Kokemuksia, neuvoja, vinkkejä?
Kommentit (73)
Miksi pitää tunkea normaalia elämää viettävien ihmisten sekaan ja alkaa valittamaan kaikesta. Kantakaupungissa nyt vaan eletään vähän rennommin eikä pilvenpoltosta ole tapana ruikuttaa. Muuta pois sieltä kaltaistesi tylsimysten seuraan jonnekin Espooseen.
Älä sano mikä haju häiritsee vaan huomautat vaan yleisesti . Et aja nurkkaan.
Kala28 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kala28 kirjoitti:
Olen varma, että ei uskalla polttaa parvekkeellaan, koska parvekkeet ovat hyvin lähellä toisia ja täysin avoimia.
Taidat asua syrjäseudulla. Stadissa tuo ei ole ongelma tai piiloteltava asia, ellei nyt liian virkaintoisen kytän naapuriksi ole joutunut. Kävele hetki millä tahansa asuinalueella Helsingissä, niin kyllä tuoksuu niin rikkaiden kun köyhien akkunan alla.
Asun Helsingissä, kantakaupungissa.
Helsinki savuinen ja sumuinen kaupunki.
Pilven polttelu on laitonta. Itse soittaisin poliiseille saman tien. Tätä tekisin niin pitkään, että pössyttely lopulta loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tunkea normaalia elämää viettävien ihmisten sekaan ja alkaa valittamaan kaikesta. Kantakaupungissa nyt vaan eletään vähän rennommin eikä pilvenpoltosta ole tapana ruikuttaa. Muuta pois sieltä kaltaistesi tylsimysten seuraan jonnekin Espooseen.
Normaalia elämää viettävien? Hahah! Jos polttelee päivittäin monta kertaa päivässä sisällä asunnossaan, on kyllä väkisinkin päihdeongelmainen. Ei naapureita häiriköivä juoppokaan mitään normaalielämään vietä. Minua ei haittaa naapurin satunnainen polttelu,mutta jos se budi haisee kokoajan rapussa ja haju kantautuu minunkin asuntooni niin teen kyllä rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Pilven polttelu on laitonta. Itse soittaisin poliiseille saman tien. Tätä tekisin niin pitkään, että pössyttely lopulta loppuu.
Muuttakaa maalaistollot takaisin sinne mistä tulitte ja lopettakaa meidän kaupunkilaisten elämään puuttuminen! Te kepuloiset jo ryöstätte meidän rahat tukina ja pilaatte ravintola kokemuksen typerillä rajoituksilla. Pitääkö teidän nyt tämäkin asia ottaa häirinnän kohteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin se pössyttely laillistuu kuin loppuu.
Niille jotka väittää ettei haju voi tulla eteisestä asuntoon, niin ottakaa nyt huomioon että hän asuu Helsingin kantakaupungissa 20-luvun talossa. Niissä on usein aikoinaan mm. jaettu isompia asuntoja pienemmiksi, ja vähän sinne päin. Muutenkin ei ole yhtään suoraa seinää, rakoja siellä ja täällä koska käsityö. Olen itsekin kertaalleen asunut juuri noin että pitkään ehdin ihmetellä, miksi eteisen kaapista kajastaa valo. Mutta niin, sehän oli naapurin eteisen lamppu. Kaapin kohdalla oli asuntoja erottamassa pelkkä vaneri. Onneksi ei pössytellyt.
Ja itse ongelmaan liittyen niin tietty voisi kokeilla jotain omia eristeitä sinne eteiseen kaappiin. Tai sitten olla yhteydessä isännöitsijään. Vähän taloyhtiön hommeleitahan nuo. Varsinkin kun kyseessä on asia, joka määritellään laittomaksi ja siihen ei siten ihan päde se että jokainen voi tehdä kotonaan mitä tykkää.
Naapuri varmaan siirtyy sisältä partsille polttamaan kun vähän hätistellään. Partsilta tuskin tulee teille sisään savua. Tosin jos parvekkeet lähekkäin niin haju ja savuhaittoja voi tulla. Sama olisi tosin tupakansavun kanssa.
Naapuri kyllä arvostaa asiallista vinkkiä, että harrastuksen hajuhaitat on aistein havaitttavissa hänen asuntonsa ulkopuolella... jos ei kiinostaisi luultavasti harrastaisi avoimesti parvekkeella.
Lisäyksenä (olen se joka kirjoitti kantakaupungin vanhojen talojen erityispiirteistä):
Itse en ole antibudi ja kaverin serkun kavereilta olen kuullutkin, että joskus on samassa seurueessa myös herkimmät ei-polttaneet päässeet pikkukikatuksiin.
Ap:lla on asunnossa lapsi, ja siksi issue on tavallista vakavampi. Se budin haju tarttuu myös vaatteisiin, tässä tapauksessa päällysvaatteisiin. Mahdollinen skenaario siis sekin, että seuraavaksi joku soittaa lasun kun pienen lapsen äiti tuoksahtaa ei-sallitulta.
Tältä pohjalta siis asiaan kantsisi reagoida ihan aiheesta vs. muuta maalle jos ei naapureita kestä.
Tee rikosilmoitus ja lopeta märinä palstalla. Ensi kerralla kun alkaa tulla hajua käytävään niin soitat 112 ja kerrot tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus ja lopeta märinä palstalla. Ensi kerralla kun alkaa tulla hajua käytävään niin soitat 112 ja kerrot tilanteen.
Mitä sitten teet kun kannabis sallitaan tai laillistetaan? Jos naapurin hajut tunkee omalle puolelle on talossa vikaa.
Käväise sanomassa naapurille. laita lappu jos et tohdi kasvotusten mainita. Jos vaikka rupeaisi pössyttelemään ulkona tai edes ikkunanraossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten teet kun kannabis sallitaan tai laillistetaan? Jos naapurin hajut tunkee omalle puolelle on talossa vikaa.
Sitä odotellessa ja toivoen että niin tapahtuu jo seuraavan 20 vuoden kuluessa...
Oikeesti. Valittaminen palstalla ei ratkaise mitään. Joko rikosilmoitus asiasta tai sitten ilmoitus isännöitsijälle tai sitten heippalappu tai sitten kaikki nuo yllämainitut. Kannabiksen käry häiritsee ihmisiä erityisesti siksi, että sen erottaa niin selvästi tupakanhajusta ja se markkeeraa käryttäjällä olevan laittomia harrasteita.
Minun puolestani kannabiksen kotikasvatuksen omaan käyttöön saisi laillistaa nyt ja saman tien. Se tietäisi lopun aikoja suurimmalle osalle huumekauppiaista ja poliisin työ vähenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa ja toivoen että niin tapahtuu jo seuraavan 20 vuoden kuluessa...
Oikeesti. Valittaminen palstalla ei ratkaise mitään. Joko rikosilmoitus asiasta tai sitten ilmoitus isännöitsijälle tai sitten heippalappu tai sitten kaikki nuo yllämainitut. Kannabiksen käry häiritsee ihmisiä erityisesti siksi, että sen erottaa niin selvästi tupakanhajusta ja se markkeeraa käryttäjällä olevan laittomia harrasteita.
Minun puolestani kannabiksen kotikasvatuksen omaan käyttöön saisi laillistaa nyt ja saman tien. Se tietäisi lopun aikoja suurimmalle osalle huumekauppiaista ja poliisin työ vähenisi.
Jep laillistamisesta hyötyisivät kaikki muut paitsi rikolliset. Ei voi kuin ihmetellä politikkojen toimintaa tässäkin asiassa.
Kiva narahtaa poliisin tikkaritestissä sen takia että naapurin pössyttelyt puskee makuuhuoneeseen. Siinäpä selittelet.
Vierailija kirjoitti:
Kiva narahtaa poliisin tikkaritestissä sen takia että naapurin pössyttelyt puskee makuuhuoneeseen. Siinäpä selittelet.
Et kärähdä testissä siitä että hajua tulee ikkunasta. Hajukynnys on paljon paljon alempana kuin se määrä savua, joka tarvitaan huumautumiseen.
Koskas muuten sinut on viimeksi poliisi pysäyttänyt edes puhallutusta varten? On perin harvinaista nykyään sellainen valvonta.
Vierailija kirjoitti:
Ei hajusta tule sellaisia arvoja että tikkari siihen reagoisi. Tosin siinä on 50/50 mahdollisuus että tikku näyttää positiivista vaikka et olisi kannabista käyttänyt. Se on niin huono testiväline että näyttää puolet vääriä positiivisia. Vielä lisäksi pelkät metaboliittien löytymiset ei kerro päihtymisestä, niistä näkyy viikonkin vanha käyttö.
Jos asut puu-vallilassa niin unohda koko juttu. Kaikki siellä pajauttaa.