Naapuri pössyttelee
Olen nyt kahden vaiheilla, että vienkö lapun rappukäytävään, vai otanko yhteyttä suoraan taloyhtiöön vai pitääkö tällaisesta tehdä poliisille ilmoitus?
Siis seinänaapurini polttelee pilveä. Eikä mitään kerran viikossa, vaan päivittäin, monta kertaa päivässä. Asumme 20-luvun talossa, joten joka suunnasta vetää ja naapuriasuntojen äänetkin kuuluvat meille suunnilleen sisälle asti, no rappuun nyt ainakin.
Pilvi haisee jo rappukäytävässä, mutta pahinta on se, että haju tulee meille sisälle asuntoon. Meidän eteinen ja asuntoon kuuluva siis ei irrallinen vaatekaappi haisee silloin kun hän polttelee, ja mikä pahinta, makkariin tulee haju usein illalla kun olen nukuttamassa poikaa.
En enää siedä tätä tilannetta, en tosiaan haluaisi asua missään pilven keskellä.
Miten tällaista asiaa voi lähestyä? Onko mitään tehtävissä?
En tosiaankaan halua, että naapuri saa tietää minun tehneen mitään valitusta, sillä törmäämme aika usein rapussa. Kokemuksia, neuvoja, vinkkejä?
Kommentit (73)
Kieltolain takia luultavasti polttelevat sisätiloissa kun heitä ahdistaa käydä pihalla piippujensa kanssa.
Jos kannapis laillistuisi niin polttaminenkin luultavasti vähenisi ja käyttäjät siirtyisivät höyrystimien käyttöön tai nauttisivat huumausaineensa oraalisesti. Näin on käynyt Coloradossa. Luin jostain artikkelista että polttaminen on yhteydessä kieltolakiin. Eli ilmeisesti ainetta säästetään polttamalla kun muut tavat vaativat enemmän huumausainetta.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Kannapis on lisääntynyt nuorten keskuudessa hälyyttävästi ja ainoastaan laillistamalla miedot huumeet Hollannin mallin mukaisesti saataisiin nuoret pois markkinoilta.
Nykyään nuorten pop-musiikissa ylistetään kannapis huumausainetta.
Vierailija kirjoitti:
Kieltolain takia luultavasti polttelevat sisätiloissa kun heitä ahdistaa käydä pihalla piippujensa kanssa.
Jos kannapis laillistuisi niin polttaminenkin luultavasti vähenisi ja käyttäjät siirtyisivät höyrystimien käyttöön tai nauttisivat huumausaineensa oraalisesti. Näin on käynyt Coloradossa. Luin jostain artikkelista että polttaminen on yhteydessä kieltolakiin. Eli ilmeisesti ainetta säästetään polttamalla kun muut tavat vaativat enemmän huumausainetta.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Kannapis on lisääntynyt nuorten keskuudessa hälyyttävästi ja ainoastaan laillistamalla miedot huumeet Hollannin mallin mukaisesti saataisiin nuoret pois markkinoilta.
Nykyään nuorten pop-musiikissa ylistetään kannapis huumausainetta.
Korjaan siinä että höyrystäminen on taloudellisin tapa käyttää kannabista. Haittojen vähentämiseen kokonaisuutena laillistaminen on tehokkaampaa kuin kieltolaki. Hollannissa kannabis ei ole laillista, ainoastaan sallittua. Siitä on omat ongelmansa.
Colorado oli ensimmäinen joka oikeasti laillisti kannabiksen. Sitä seurattiin tarkaan siinäkin toivossa että saadaan perusteita kiellolle. Kuitenkin ne oikeat seuraukset puoltaa laillistamista. Kun on jo esimerkki toimivasta vaihtoehdosta niin mitä suomessa odotetaan? Tukia viljelijöille kenties?
Sano sille että hankkii vaporisaattorin jos tarvii sisällä poltella.
Mun ex naapurin afrikkalainen mies pössytteli päivittäin. Parveke oli roskaläjä täynnä roskapusseja ja hasispaskaa. Heillä oli lapsi ja nainen oli sos amk. Yläkerrasta näki. :D
Meilläkin oli niin että naapurin mies oli niin peace love understanding mutta suomalainen avovaimo huusi välillä miehelleen että täällä vittu haisee hasis.
Mies oli aina välillä puolikin vuotta poissa kotoaan. Sillä välillä kum heidän mulattilapsensa oli isovanhemmilla hoidossa niin tämä isoperseinen sosiaaliohjaaja raahasi kotiin panoja eikä koskaan vaaleaihoisia.
Kun kysyin missä miehesi on, niin nainen vastasi että tekee bisnestä! :D
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli niin että naapurin mies oli niin peace love understanding mutta suomalainen avovaimo huusi välillä miehelleen että täällä vittu haisee hasis.
Mies oli aina välillä puolikin vuotta poissa kotoaan. Sillä välillä kum heidän mulattilapsensa oli isovanhemmilla hoidossa niin tämä isoperseinen sosiaaliohjaaja raahasi kotiin panoja eikä koskaan vaaleaihoisia.
Siis ihan normi päivä porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan normi päivä porvoossa.
Ei, tapahtui Helsingissä.
Itseasiassa vaporisointi eli tuotteen höyrystäminen on säästeliäs ja hajuttomampi tapa käyttää kyseistä yrttiä. Mutta laadukkaiden vaporisaattorien hinnat lähtevät 100 eurosta ja oikeasti hyvään vapoon saattaa joutua sijoittamaan 200-400 euroa. Mutta se on terveellisempi tapa käyttää kuin polttaminen.
Provo koska sauhu haisee vain hetkellisesti. Se ei tartu vaatteisiin niinkuin esim tupakka.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa vaporisointi eli tuotteen höyrystäminen on säästeliäs ja hajuttomampi tapa käyttää kyseistä yrttiä. Mutta laadukkaiden vaporisaattorien hinnat lähtevät 100 eurosta ja oikeasti hyvään vapoon saattaa joutua sijoittamaan 200-400 euroa. Mutta se on terveellisempi tapa käyttää kuin polttaminen.
On vapot aika kalliita.
Roinatan kirjoitti:
Provo koska sauhu haisee vain hetkellisesti. Se ei tartu vaatteisiin niinkuin esim tupakka.
Älä viitsi! Kyllä sen haistaa valitettavasti. Asutko Roinatan muuten Itiksen lähellä vai onko avattaresi ihan erinäköinen kuin sinä? I got the feeling että olen nähnyt sinut.
Kyllä se haisee selvästi käytävään asti. Oöen kotihoidossa töissä ja tulee rappuja kierrettyä. Voisin heti omalta alueelta ilmoittaa 4-5 käytävää ja asuntoa mistä haju tulee. Rappuun vaan lappu vai ilmoittaa poliisille?
Älä soita poliisille, vaan laita naapurille lappu postiluukusta missä sanot suoraan, että kannabiksen haju tulee niin rappukäytävään kuin asuntoosikin ja jos se jatkuu, niin aiot soittaa seuraavaksi poliisille.
Pössyttelijänä sanoisin että tämä on paras tapa vaikuttaa asiaan ilman, että turhaan aiheutat tyypille harmia. Itse käytän sisällä vain höyrystintä josta ei tule lainkaan käryä, mutta silloin kun tekee ihan vaan jointtia mieli niin menen ulos syrjään polttelemaan, koska muuten olen liian paranoidi että hajut leviää ja joku hullu naapuri sit käräyttää suoraan poliisille. Luulisin, että naapurisi ottaa varoituksen myös tosissaan ja ryhtyy heti miettimään ratkaisua ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Roinatan kirjoitti:
e
Älä viitsi! Kyllä sen haistaa valitettavasti. Asutko Roinatan muuten Itiksen lähellä vai onko avattaresi ihan erinäköinen kuin sinä? I got the feeling että olen nähnyt sinut.
Ja en ole salapoliisi. :D
Näin vain tässä eräänä päivänä miehen Tallinnanaukiolla ja mietin että onkohan tämä se roinatan. Siis ei mikään narkki. Nautti auringosta ja musiikista.
Jos osuisin oikeaan niin olisin jo liian tarkka.
Valitan en asu stadissa. Plus valitan aika harva näyttää tatumilta. Tosin en mä sitä väitä ettenkö komee olis ;) en vaan viitti omalla naamalla pilvi juttuja heitellä.
Roinatan kirjoitti:
Valitan en asu stadissa. Plus valitan aika harva näyttää tatumilta. Tosin en mä sitä väitä ettenkö komee olis ;) en vaan viitti omalla naamalla pilvi juttuja heitellä.
:D Harmi ;)
Ihan kuule aiheesta. Ei ole mitään inhottavampaa kuin se, että järkyttävä krääsä kulkeutuu toisten asuntoihin.
Jos pilveä on pakko polttaa, niin painu vaikka metsään sitä polttamaan.
Ällöttävä kun hajut tulee omaan asuntoon. Seurauksena paha, oksettava olo ja päänsärky koko illaksi. Onko se sinusta reilua??!!
Täälläkin naapuri pössyttelee kuin jokin valkoinen nee keri, röökin hajutkin tulevat kaikki naapureiden parvekkeilta suoraan sisään.
Kerrostaloasumisen ihanuutta tämä.
Et varmaan sitä huomaa itse, jos pössyttelet kotona.