Poikaystävä mollaa ulkonäköäni kavereilleen
Luin, ja tästä saa kivittää, poikaystävän kavereilleen laittamaan WhatsApp-viestin, jossa luki, että en ole kaunis enkä hyvännäköinen muutenkaan, mutta että hän on kuitenkin rakastunut minuun. Ollaan oltu niin vuosi yhdessä. Olen ihan shokissa, enkä tiedä muiitä tehdä. Toisaalta hän kirjoitti, että rakastaa minua. Olen ihan tavallisennäköinen, normaalipainoinen nuori nainen.
Kommentit (55)
Tässä nyt tuntuu siltä, että kiva kun poikaystävä nyt tällaista rumilusta rakastaa. Haluan siis tähdentää, että en ole omasta mielestäni ruma, vaan ihan nätti ja olisi noita ottajia ollut muitakin. Mitään kuvia en ala laittelemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että poikaystävä on itsekin tavis, miksei sitten saisi sanoa noin? Varsinkaan tuossa yhteydessä kun se vielä painotti että teidän suhde on hyvä. Tiedostat itsekin olevasi tavallisen näköinen joten en ymmärrä loukkaantumista.
Ei ihminen ole rakastunut jos ei näe kumppaniaan kauniina/komeana/viehättävänä/haluttavana. Miksi ihmeessä kumppaniinsa rakastunut haluaisi haukkua kumppaninsa ulkonäköä kavereilleen? Omituisia suhteita joillakin. Minä eroaisin AP.n tapauksessa. Löydät taatusti ihmisen jonka mielestä olet kaunis niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.
Tulkitsinkin niin että ei näe kauniina, mutta haluttavana ja viehättävänä totta kai kun kerran on rakastunut. Varmasti tuo poikaystävän kommentti liittyi nimenomaan ulkonäköön, ihan siis vain pintaan jolla ei loppujen lopuksi ole paljon väliä. Ja mielestäni kyllä tuosta on oikeus loukkaantuakin, mutta en usko poikaystävän tarkoittaneen kommenttiaan ikäväksi tai niin etteikö haluaisi olla kyseisen ihmisen kanssa. Miehet usein kommunikoivat keskenään muutenkin tylymmän oloisesti. T: se edellinen
Itse olen ihastunut ja tunnen vahvaa vetoa naiseen, jota en pidä ollenkaan kauniina. Kutsun häntä kylläkin kauniiksi mutta tajuaa hän itsekin, että liioittelen.
Mun olisi kyllä vaikea jatkaa. Olisi vaikea olla romanttisessa suhteessa ihmiseen, jonka tietäisin pitävän ulkomuotoani ei-viehättävänä.
Jos olet vielä oikeasti edes jotenkin päin kivannäköinen, niin katkeroituminen tuossa suhteessa tuon jälkeen on saletti.
Tässä taustalla harmittaa myös se, että kyselin poikaystävä on kehunut erään kaverini ulkonäköä sekä minulle, että tälle itselleen. Siksikin tänä kavereille kommentointi tuntui vielä paljon pahemmalta, kuin ehkä muuten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luin, ja tästä saa kivittää, poikaystävän kavereilleen laittamaan WhatsApp-viestin, jossa luki, että en ole kaunis enkä hyvännäköinen muutenkaan, mutta että hän on kuitenkin rakastunut minuun. Ollaan oltu niin vuosi yhdessä. Olen ihan shokissa, enkä tiedä muiitä tehdä. Toisaalta hän kirjoitti, että rakastaa minua. Olen ihan tavallisennäköinen, normaalipainoinen nuori nainen.
Awwws, poikaystäväsi sanoi kaverilleen rakastavansa sua. Söpöä! Ihan turha ottaa muusta pulttia.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan, että EX-poikaystävä?
Samaa mieltä.
Tässä tie, joka tulee vaikuttamaan mm. seksielämäänne. Mies halveksii ulkonäköäsi ja häntä hävettää kavereille kertoa, että on tavallisen näköisen naisen kanssa, eli pitää puolustella miksi on sinun kanssasi. Tämä syö itsetuntoasi. Tämä vie halusi sekstailla ko. miehen kanssa - jos ei nyt, niin pidemmällä tähtäimellä.
Vierailija kirjoitti:
Mun olisi kyllä vaikea jatkaa. Olisi vaikea olla romanttisessa suhteessa ihmiseen, jonka tietäisin pitävän ulkomuotoani ei-viehättävänä.
Jos olet vielä oikeasti edes jotenkin päin kivannäköinen, niin katkeroituminen tuossa suhteessa tuon jälkeen on saletti.
Sama täällä. En pystyisi jatkamaan - vaikuttaisi niin paljon suhteeseen. On vaikea kestää, että toinen pitää epäviehättävänä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihastunut ja tunnen vahvaa vetoa naiseen, jota en pidä ollenkaan kauniina. Kutsun häntä kylläkin kauniiksi mutta tajuaa hän itsekin, että liioittelen.
Jos haluat jatkaa suhdetta ja pitää hyvän seksisuhteen, niin älä koskaan sano, että hän on ruma tai epäviehättävä. Vie uskalluksen ja ilon seksistä - oikeasti.
Njääh, vaurio on jo tullut parisuhteeseenne ja mies on typerys kun sen aiheutti. Tuo on todella väärin tehty. Jokainen voi mielessään ajatella mitä vaan, ajatus ei loukkaa ketään, mutta ääneen ei kaikkia typeryyksiä sanota tai kirjoiteta muille.
Jättäisin sen miehen, tulee jatkossakin vahingoittamaan sun itsetuntoa.
Ei kai tässä ole kyse muusta, kuin että kyseessä on nuori ja epävarma poika?
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt tuntuu siltä, että kiva kun poikaystävä nyt tällaista rumilusta rakastaa. Haluan siis tähdentää, että en ole omasta mielestäni ruma, vaan ihan nätti ja olisi noita ottajia ollut muitakin. Mitään kuvia en ala laittelemaan.
Ap
Kuule, etsi se, joka myös arvostaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä ole kyse muusta, kuin että kyseessä on nuori ja epävarma poika?
No olkoon nuori - pitäisi tajuta silti, että toista haukkumalla ei suhdetta rakenneta. Eikö se on nyt ole ihan perussääntö?
Vierailija kirjoitti:
No musta on tärkeintä, että hän on rakastunut sinuun, ja kehtaa sen kaverilleenkin sanoa. Onhan se tökeröä kirjoittaa noin, mutta ei kuitenkaan ratkaisevaa. On mä ainakin itekin joskus jollekin sanonut, että mun mies ei oo kauhean hyvännäköinen, mutta rakastan häntä silti. Sehän vaan tarkoittaa että poikaystävä arvostaa sitäkin enemmän sun luonnetta ja persoonaa! Hän ei kirjoittanut, että ei saisi ketään muutakaan, vaan että on nimenomaan rakastunut suhun. Älkää nyt missään nimessä erotko tuollaisen takia.
No jos se nyt jo ajattelee, että Ap on ruma, niin mitä ajatteleekaan, kun Ap on synnyttänyt ja rinnat alkaa valua? Tulee ryppyjä ja harmaita. Muutama lisäkilo?
Sille on tärkeämpää kavereiden mielipiteet kuin miltä susta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taustalla harmittaa myös se, että kyselin poikaystävä on kehunut erään kaverini ulkonäköä sekä minulle, että tälle itselleen. Siksikin tänä kavereille kommentointi tuntui vielä paljon pahemmalta, kuin ehkä muuten.
Ap
Todella taukki tyyppi. Anteeksiantamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole laitonta lukea toisen WhatsApp-viestejä?
Tarinaanihan olen voinut muuttaa tunnistettavuuden välttämiseksi, varsinkin jos sattuisin tietämään esim jonkun näistä kavereista käyvän täällä.
Eniten mietin, miten kannattaa edetä. Ehkä järkevintä olisi vain unohtaa koko asia?
Ap
Kuule, kyllä sinun ainakin pitää puhua siitä. Tämähän syö sinua nyt jo todella pahasti. Miten sitten, kun alat "olla ruma" eli lasten jälkeen, keski-ikäisenä, pulleampana? Kun tiedät, ettei nuorenakaan ulkonäkösi viehättänyt. Oikeasti: tämä syö sinua nyt jo pahasti - tulee vaikuttamaan, on jo vaikuttanut, väleihinne. Alkaa syödä suhdettanne - sitä, että et tunne olevasi haluttava hänelle.
Keskustele ainakin kunnolla läpi.
Itse miettisin, kannattaako edes jatkaa. Pahalla mielellä, epäkelpoisen oloisena toiselle.
Poikaystävä ei taida mikään kovin fiksu tyyppi olla ja kovin nuorikin vielä, ihan kuten kaverinsakin. Tuntuu että nykyään on valoillaan todella vääristynyt käsitys siitä mikä on kaunista, realistista ja todellista. Instoissa sun muualla pyörivät "superkauniit" kun harvoin ovat todellisuudessa sitä mitä esittävät tai näyttävät siltä kuin kuvissaan 24/7. Meikkiä käytetään hirvittävän paljon, on monenmoisia lisäkkeitä, täytteitä, kohotuksia ja ties mitä, kuvakulmat ja valot vaikuttavat paljon jne. Olen ihan varma että ap:stakin saisi helposti tällaisen"instababen" kun tarpeeksi tälläisi joten älä oikeasti ainakaan pahoita mieltäsi tai anna typerän kommentin vaikuttaa käsitykseesi itsestäsi. Kyllä noille pojankoltiaisille jossain vaiheessa valkenee mitä elämä todellisuudessa on ja mitä se "hyvännäköisyys" oikeasti on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No musta on tärkeintä, että hän on rakastunut sinuun, ja kehtaa sen kaverilleenkin sanoa. Onhan se tökeröä kirjoittaa noin, mutta ei kuitenkaan ratkaisevaa. On mä ainakin itekin joskus jollekin sanonut, että mun mies ei oo kauhean hyvännäköinen, mutta rakastan häntä silti. Sehän vaan tarkoittaa että poikaystävä arvostaa sitäkin enemmän sun luonnetta ja persoonaa! Hän ei kirjoittanut, että ei saisi ketään muutakaan, vaan että on nimenomaan rakastunut suhun. Älkää nyt missään nimessä erotko tuollaisen takia.
No jos se nyt jo ajattelee, että Ap on ruma, niin mitä ajatteleekaan, kun Ap on synnyttänyt ja rinnat alkaa valua? Tulee ryppyjä ja harmaita. Muutama lisäkilo?
Niinpä. Mielestäni nuorista ihmisistä ei voi käyttää sanaa ruma, "tavallisen" näköisetkin nuoret ovat ihan nättejä, se nuoruus kaunistaa. Ainakin näin vanhemman ihmisen näkökulmasta. Mutta tuo, että poikaystävä on ylipäätään keskustellut ap:n ulkonäöstä kavereidensa kanssa (varsinkin kun ovat seurustelleet jo kauemmin, eikä ole kyse mistään uudesta tuttavuudesta), on hieman sellaista lihatiski-ajattelua, joka kyllä kertoo osaltaan niistä asenteista, mitä poikaystävällä kavereineen on naissukupuolta kohtaan. Joka tapauksessa, särö siihen suhteeseen on lyöty. Asia tulee vaivaamaan ap:tä ja nakertaa itsetuntoa pitkällä tähtäimellä, niin kuin useat on jo kommentoineet. Eipä tuossa ole oikein mitään tehtävissä. Ap:n kannattaa etsiä joku, joka osaa arvostaa häntä.
Itse en ainakaan haluaisi olla suhteessa, jossa toinen osapuoli ei pitäisi minua viehättävänä.