Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi päiväkotiin vaikka huoltaja saikulla?

Vierailija
11.05.2017 |

Minulle oli jotenkin itsestään selvää, että lapsi on kotona kun itse sairastan. Aloitin työt tammikuussa ja nyt ekaa kertaa kipeänä (perusflunssa). Töihin ilmoitin etten tule ja sitten soitin päiväkotiin ettei lapsi tule kun vanhempi on kipeänä. Päiväkodin hoitaja taivasteli että miten niin ei tule.. sain sanottua että luulin näin olevan sopiva tapa toimia mutta pk:n väki mesosi että nyt on tilattu ruokakin lapselle ja se menee nyt hukkaan..

Toki juttelen pk:n johtajan kanssa kun toivun mutta eikai minun nyt kuumeisena tarvitse lasta lähteä roudaaamaan päiväkotiin vain ettei ruokahävikkiä tule? Ja tartuttamaan muita. Sama vaikka olisin töihinkin sitten mennyt.. siisti sisätyö mulla. Huoh.

Mites muut toimitte?

Lapsi syö nyt lihapullia (eilisiä) ja kohta mennään yhdessä päikkäreille :) Ootellaan ukkokulta kotiin ja hän lähtee lapsen kanssa ulos.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sano,että lapsi on kipeä, niin ei tarvitse selitellä.

Vierailija
2/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Perusflunssassa saa muksu olla mukana mut nyt kun olen ollut viikon 39-40c kuumeessa.niin mies vei lapsen päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään lapsia lähde päiväkotiin viemään jos itse olen kipeä. Asia on aina pk:n puolelta kuitattu "asia selvä."

Vierailija
4/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilataanko lapselle joku erikoisruoka vai miksi päiväkoti tekee ongelman ruokahävikistä? Eikö ne tädit itse syö sitä samaa ruokaa? Luulis että olisivat tyytyväisiä kun yksi lapsi vähemmän ryhmässä.

Vierailija
5/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tosi kipeä, menee lapsi hoitoon päiväkotiin jotta voin itse levätä. Jollen ole niin kipeä, etten jaksa häntä hoitaa, menen itse töihin.

Vierailija
6/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan yksilöllistä. Näkisin, että mieluummin lapsen vie päiväkotiin, jos on toinen viemässä tai sitten itse jaksaa. Muuttuvia tekijöitä riittää, lapsen ikä, matkan pituus, mikä sairaus, kummassa lapsi viihtyy paremmin jne. Mikään ei ole itsestään selvää. 

Vierailija
7/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 Itse oon vain laittanut viestin että "se ja se" ei tule tänään. Pk:sta kuitattu vaan "ok".

Vierailija
8/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten realistinen aloitus, mutta että päiväkodista muka syyllistetään, että ruokaa tilattu.  3/5

Vierailija
9/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi menee aina päiväkotiin jos on itse terve. Ja terve vanhempi hänet sinne vie. Ei olla tässä parin vuoden aikana miehen kanssa oltu samaan aikaan kipeinä saikulla.

Vierailija
10/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta kuka helvetti on "perusflunssan" takia pois töistä?

Olisinpa työnantaja... Olisivat siinä firmassa asiat toisin. :)

Vierailija
11/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis vajaa 4v, on kala-allergia. En tiedä oliko tästä nyt kyse. Sävy oli vaan vähän moittiva, tosin olen aika herkkä aistimaan äänensävyistä (olen ongelmaperheen lapsi) Ap.

Vierailija
12/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa jos syyllistetään.

Nytkin olen saikulla ennenaikaisten supistelujen tähden ja lapsi puolipäiväisenä hoidossa kokopäiväisen sijasta. Eli vähän kevennin hänen päiväänsä koska olen poikkeuksellisesti kotona, mutta syy siinä että saan levätä ja lapsi saa virikkeitä.

Vierailija
13/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten realistinen aloitus, mutta että päiväkodista muka syyllistetään, että ruokaa tilattu.  3/5

Vähän offtopic mutta mun lapset sai päikyssä kerran "moitteita" kun oli joku "älä tee ruokahävikkiä"- päivä ja joku mykysoppa ei ollut sitten maistunut 😂. Valittivat siis mulle kun hain lapset.

Vierailija
14/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. T. Infektio-osaston hoitaja, kerrotko vielä miten olisi asiat toisin?

Vierailija
15/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perusflunssa" eli kuumetta 37,9 °C, ääni käheä, kurkku kipeä ja nenä vuotaa. En mennyt asiakaspalvelutöihin tänään. T. Toinen saikuttaja, tosin lapseton.

Vierailija
16/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti ilmoittaa poissaolot päiväkotiin 8 mennessä (jos se vaan oli mahdollista) jotta voisivat vähentää ruokahävikkiä.

Tilasivat tarvittavan määrän ruokaa aina aamulla ja siksi pyysivät ilmoittamaan poissaolot aamusta.

Eivät kuitenkaan valitaneet jos ei pystynyt jostain syytä ilmoittamaan niin varhain.

Pitäähän siitä poissaolosta muutenkin ilmoittaa että eivät turhaan odottele saapuvaksi paikalle.

Vierailija
17/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi et ole jos et ymmärrä että yhden henkilön sairaspoissaolot ja työhyvinvointi maksaa vähemmän kuin se että ensin tartuttaa muutkin ja voi pahoin kun pomo pakottaa kipeänä töihin. Pysy siellä alaisen pallilla vaan. Laitan armotta kotiin kaikki nuhanenät.

Vierailija
18/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan ilmoitit? Ruuat tilataan keittiöstä aamulla, joten jos ennen yhdeksää ilmoittaa ei ruokahävikkiä tule.

Mutta kyllä minä vien lapsen hoitoon jos itse olen kipeä ja lapsi terve. Kotiäitinä sai ihan tarpeeksi monta kertaa olla pää kainalossa lapsia hoitamassa, kun apua ei ollut. Tietysti jos et ole oikeasti kunnolla kipeä, niin mukavaahan sitä sit on kotona vaan kölliä ja vähän nenua niistellä.

Vierailija
19/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. T. Infektio-osaston hoitaja, kerrotko vielä miten olisi asiat toisin?

Sairaudet kiertäisivät koko henkilökunnan, kun sairaana tulee tulla töihin😊

Vierailija
20/39 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen tosi kipeä, menee lapsi hoitoon päiväkotiin jotta voin itse levätä. Jollen ole niin kipeä, etten jaksa häntä hoitaa, menen itse töihin.

Sama juttu. Vaikkei kyllä aina kovin viisas strategia, edes töiden tai työnantajan kannalta. Seuraavalla viikolla on sitten puoli työpaikkaa saikulla kun yksi halusi väen vängällä tulla tartuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme