Äitiysneuvolan virtsatesti Helsingissä
Mustatko miten menee niiden testitikkujen ruutujen järjestys? Mikä on ylimpänä, mikä keskellä ja mikä alhaalla? Minulla on aikaisemmassa raskaudessa ollut raskausmyrkytys ja siksi niitä testejä kotona, mutta ei oikeaa purkkia. Nyt yksi ruutu oli täysin vihreä, mutta mikä se on nyt epäselvää. Jos ei selviä täältä niin täytyy lähteä omaan neuvolaan tekemään uusi testi. Jos olisi ph niin sillähän ei väliä, mutta jos proteiinit voisin mennä suoraan päivystykseenkin. Omassa neuvolassa ei ole tänään avoneuvolaa.
Kommentit (21)
Onko sulla sen tikun merkkiä/nimeä? Googlaamalla voisi löytyä... Voit kai soittaa toisen neuvolaan, joka ottaa nyt puheluita vastaan.
Tai sitten et jää arvuuttelemaan vaan soitat terveyskeskukseen ja selität tilanteen?
Ylimpänä on yleensä pH, sitten prot ja gluk.
Jos ne tikut ei ole ollut alkuperäispaketissa niin ovat pilaantuneet.. heitä pois ja käy neuvolassa testaamassa, meillä oli neuvolan vessassa vapaasti testattavana...
Järjestyksessä proteiinit, sokerit, pH. Alimpana siis proteiinit ja pH viimeisenä ennen tikun vartta, jos kyse siis siitä neuvolan tikusta. Miksi teet testiä, jossa ei ole ohjeita? Miten vanha se tikku on? Missä olet sen säilyttänyt? Voi näyttää myös ihan väärin, jos se on vanhentunut tai olet säilyttänyt sen valossa.
Vierailija kirjoitti:
Järjestyksessä proteiinit, sokerit, pH. Alimpana siis proteiinit ja pH viimeisenä ennen tikun vartta, jos kyse siis siitä neuvolan tikusta. Miksi teet testiä, jossa ei ole ohjeita? Miten vanha se tikku on? Missä olet sen säilyttänyt? Voi näyttää myös ihan väärin, jos se on vanhentunut tai olet säilyttänyt sen valossa.
Korjaan alimpana sokerit ja keskellä proteiinit
Vierailija kirjoitti:
Ruudut osoittaa ylös, varsi alas. Muistaakseni. Mutta kyllähän se siitä kuvasta selviää joka on siellä vessan seinällä.
Juu tiedän miten päin tikku tulee. Ei minulla ole kotona vessan seinällä mitään kuvaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sitten se olisi onneksi ph. Niin muistelinkin mutta kun en ollut ihan varma.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne tikut ei ole ollut alkuperäispaketissa niin ovat pilaantuneet.. heitä pois ja käy neuvolassa testaamassa, meillä oli neuvolan vessassa vapaasti testattavana...
Ei ole pilaantuneet. Tikut on asianmukaisesti toisessa virtsatestitikkupurkissa.
Ne pilaantuu jos eivät ole siinä muovipurkissa, näin neuvolan täti on minua valistanut kun sanoin etten aio raahautua joka päivä pissaamaan kippoon neuvolaan... antoi sitten pakkauksenkin minulle mukaan ☺
Glukoosi, proteiinit, pH. Itselläni pH on ollut aina oranssi. En tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli ylin (lähinnä pitkää vartta) joka oli vihreä. Tikut on säilytetty asiallisesti ja th:n antamia juuri näitä tilanteita varten ettei tarvitse lähteä neuvolaan asti stiksaamaan jos epäilys herää. Minulla oli kännykässä kuva siitä purkin väritaulukosta (josta näkee mikä,on mikä) mutta näköjään hävinnyt kännykästä.
Combur test
Ph
Pro
Glu
Roikota tikkua pissattomasta päästä alaspäin.
Miksi nämä ylipäätään pitäisi osata tulkita itse? Itse en oikein tiennyt oliko väri keltainen vai vihreä vai siltä väliltä, niin jouduin illalla raahautumaan uudestaan pissahädän kanssa neuvolaan pissaamaan tikkuun ja ei siinä ollutkaan mitään.
Tänään juuri väittelin lapseni kanssa oliko yksi auto vihreä vai keltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli ylin (lähinnä pitkää vartta) joka oli vihreä. Tikut on säilytetty asiallisesti ja th:n antamia juuri näitä tilanteita varten ettei tarvitse lähteä neuvolaan asti stiksaamaan jos epäilys herää. Minulla oli kännykässä kuva siitä purkin väritaulukosta (josta näkee mikä,on mikä) mutta näköjään hävinnyt kännykästä.
Sitten se oli pH. Katsoin kuvaa tekemästäni tikkutestistä ja pitkän varren vieressä on pH, tunnistin väristä. Jos kaksi alempaa eli glukoosi ja proteiinit vihertää, kannattaa soittaa neuvolaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sen tikun merkkiä/nimeä? Googlaamalla voisi löytyä... Voit kai soittaa toisen neuvolaan, joka ottaa nyt puheluita vastaan.
Yritin googlettaa, mutta en muista sen testin nimeä. Ei kai Helsingissä mikään neuvola ota puheluita vastaan? Nehän menee keskitettyyn ajanvaraukseen. Helsingissä joko mennään avoimeen neuvolaan tai päivystykseen tilanteen mukaan. Neuvolan vessassa voi käydä stiksailemassa vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten se oli pH. Katsoin kuvaa tekemästäni tikkutestistä ja pitkän varren vieressä on pH, tunnistin väristä. Jos kaksi alempaa eli glukoosi ja proteiinit vihertää, kannattaa soittaa neuvolaan.
Ph:lla ei ole mitään merkitystä ja verenpainekin laski levossa normaaliksi, joten ei ole nyt tarvetta soitella minnekään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Combur test
Ph
Pro
GluRoikota tikkua pissattomasta päästä alaspäin.
Kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä varta eli ylin on pH. Oletko juonut paljon? Vihertävä pH merkitsee laimeaa virtsaa. Usein virtsa on hieman hapanta ja pH:n väri on oranssi tai keltainen.
Ruudut osoittaa ylös, varsi alas. Muistaakseni. Mutta kyllähän se siitä kuvasta selviää joka on siellä vessan seinällä.