Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni koe Tinderin käyttäjille

Vierailija
10.05.2017 |

Katso 5 ensimmäistä random profiilia ja laita ensimmäiset, rehelliset ajatuksesi kustakin tänne +menikö jatkoon. Haluan nähdä millä perusteilla muut arvioivat profiileja.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finderella kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

No okei. En yleensä pidä tinderiä auki, kun vain keskustassa parin kilometrin säteellä. Ja tässä taas syy miksi. 

1. Minua pari vuotta nuorempi ihan ok:n näköinen mies, jolla ei ole mitään profiilitekstiä. Hänellä on viisi kuvaa joissa jokaisessa tuijottaa maanisesti kameraan. Ei oppilaitosta tai työpaikkaa näkyvissä. Ei. 

2. Profiilikuvana seisoo kaukana metsässä ja katsoo poispäin. Paidassa on reaperin kuva. Ei profiilitekstiä. Toisessa kuvassa katsoo hikisenä ja huohottaen vähän kameraan päin ja ilmeisesti on metsässä edelleen. Ei mainintaa oppilaitoksesta tai työstä. Ei.

3. Kuvana aika söpö todella läheltä otettu naamakuva. Pipo päässä. Näyttää tai yrittää näyttä tosi viettomalta ja mutristaa suuta. Tekstivä vain yksi englannin kielinen filosofinen lause tyhjyyteen tuijottamisesta. Hänellä on lisäksi pari muuta kuvaa ja näyttää todella todella nuorelta. Ei mainintaa oppilaitoksesta tai työstä. Tätä melkein olisin voinut harkita, mutta ei. 

4. Hieman vanhempi mies. Tukevan näköinen. Seisoo kauluspaita päällä laiturilla ja hymyilee. Kalju ja sellainen nallemainen. Ei ulkoisesti sovi lainkaan minulle. Kertoo profiilissaan ainoastaan olevansa 191 cm pitkä juristi. Jos ulkonäkö miellyttäisi niin saattaisin pyyhkäistä oikealle, mutta ei.

5. Profiilikuvana peilisefie, jossa on ylävartalo paljaana. Kalju. Viikset. Pyylevä. Yrittää näytttää varmaan suiloiselta. Mutta ei valitettavasti osu lainkaan kohderyhmääni. Eikä profiilissa lue mitään. Ei. 

Mitä työllä tai koulutuksella on väliä kun sinä käyt kuitenkin vain panemassa miehen kanssa? 

Koska arvostan koulutusta ja työtä. Ja en harrasta seksiä ensitreffeillä, enkä lainkaan ellen ole aidosti kiinnostunut toisesta. Se että on aktiivinen uusien ihmisten tapaaja ei tarkoita kaikkien panemista.

Siis eikai ihmiset Tinderiin laita työnantajansa nimeä?! En ikinä tekisi noin, pikkasen noloa ja epäammattimaista

Vierailija
42/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

No okei. En yleensä pidä tinderiä auki, kun vain keskustassa parin kilometrin säteellä. Ja tässä taas syy miksi. 

1. Minua pari vuotta nuorempi ihan ok:n näköinen mies, jolla ei ole mitään profiilitekstiä. Hänellä on viisi kuvaa joissa jokaisessa tuijottaa maanisesti kameraan. Ei oppilaitosta tai työpaikkaa näkyvissä. Ei. 

2. Profiilikuvana seisoo kaukana metsässä ja katsoo poispäin. Paidassa on reaperin kuva. Ei profiilitekstiä. Toisessa kuvassa katsoo hikisenä ja huohottaen vähän kameraan päin ja ilmeisesti on metsässä edelleen. Ei mainintaa oppilaitoksesta tai työstä. Ei.

3. Kuvana aika söpö todella läheltä otettu naamakuva. Pipo päässä. Näyttää tai yrittää näyttä tosi viettomalta ja mutristaa suuta. Tekstivä vain yksi englannin kielinen filosofinen lause tyhjyyteen tuijottamisesta. Hänellä on lisäksi pari muuta kuvaa ja näyttää todella todella nuorelta. Ei mainintaa oppilaitoksesta tai työstä. Tätä melkein olisin voinut harkita, mutta ei. 

4. Hieman vanhempi mies. Tukevan näköinen. Seisoo kauluspaita päällä laiturilla ja hymyilee. Kalju ja sellainen nallemainen. Ei ulkoisesti sovi lainkaan minulle. Kertoo profiilissaan ainoastaan olevansa 191 cm pitkä juristi. Jos ulkonäkö miellyttäisi niin saattaisin pyyhkäistä oikealle, mutta ei.

5. Profiilikuvana peilisefie, jossa on ylävartalo paljaana. Kalju. Viikset. Pyylevä. Yrittää näytttää varmaan suiloiselta. Mutta ei valitettavasti osu lainkaan kohderyhmääni. Eikä profiilissa lue mitään. Ei. 

Mitä työllä tai koulutuksella on väliä kun sinä käyt kuitenkin vain panemassa miehen kanssa? 

Koska arvostan koulutusta ja työtä. Ja en harrasta seksiä ensitreffeillä, enkä lainkaan ellen ole aidosti kiinnostunut toisesta. Se että on aktiivinen uusien ihmisten tapaaja ei tarkoita kaikkien panemista.

Siis eikai ihmiset Tinderiin laita työnantajansa nimeä?! En ikinä tekisi noin, pikkasen noloa ja epäammattimaista

Eihän sitä nyt sinne profiiliin itse kirjoiteta, mutta profiilissa näkyy tietoja, jotka olet laittanut facebookiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi miehet kertovat aina pituutensa."

Eiköhän se johdu siitä että naiset ihastuvat miehessä pinnallisiin ja miehekkäisiin asioihin: statukseen, fysiikkaan jne. Oma "antamisprosenttini" nousi samantien huomattavasti kun kirjotin profiiliini "oon pidempi kuin sä." Tossa pieni huumorillinen tapa ilmoittaa että "olen pitkä: eli miehekäs alfa."

Nettideittiprofiileissa naiset ovat arvottaneet miehen pituuden tärkeimmäksi fyysiseksi ominaisuudeksi, miehet arvostavat eniten naisen kauneutta. Sinun mielestäsi toinen näistä on pinnallisempi?

Kun näitä lukee niin miehe on paljon pinnallisempia: harva kommentoi mitään muuta kuin naisen ulkonäköä (iso perse, vaatimattoman näköinen, blondi, kaunis jne. ) - no välimatkaa kommentoi ja jos koira tai lapsia on, niin "ei", mutta eikä tämäkin ole vielä pinnallista? Tinder toki ulkonäköön perustuva jaettelukone; mutta naiset sentään kommentoi profiilin kertomia asioita miehistä (tai niiden puutetta valittaa).

Toi on kanssa yksi totuuteen perustumaton mantra vain miehillä - että naiset on pinnallisia, naiset vaatii pitkän miehen. Naiset saa aina. Just joo.

Mutta näin miehenä on valitettavasti todettava, että ulkonäkö ja nimenomaan pärstäkerroin on kaikkein tärkein. Kaukana tulee kaikki muu. Se ei valitettavasti vielä ihan riitä, että peili ei hajoa peilatessa, vaan muutama piiru enemmän vaaditaan, että kiinnostus herää.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2866846/mista-28-vuotias-alepan-tati-loy…

.

Miehet ei ole pinnallisia?

Vierailija
44/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

Eihän sitä nyt sinne profiiliin itse kirjoiteta, mutta profiilissa näkyy tietoja, jotka olet laittanut facebookiin.

Mutta eikös siellä voi valita mikä näkyy ja mikä ei? Itse en kyllä todellakaan laita työnantajaa edes sinne FBhen...

Vierailija
45/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh! Onpa treffimarkkinoita avaava letju! Nyt ymmärrän entistä paremmin miksi niin moni on nykyään ikisinkku. Itse olen jo vanha ja vakiintunut, enkä siis tinderissä, mutta...

Onhan vaikeaksi mennyt toisen ihmisen löytäminen. Suomalainen joka ei osaa tuoda esille omia positiivisia puoliaan, olla kuvissa seksy ja tekstissä mielenkiintoinen menee vasemmalle, ja se joka osaa, menee vasemmalle koska se on varmasti ylimielinen paska / ei mulla ole siihen mahiksia, ja ulkomaalainen - no sekin menee vasemmalle TAI sitten kaikki vaan oikealle, jos pääsis ketä vaan paneen...

Te sinkut, ei näköjään ole tuo pariutuminen ainakaan helpottunut - tsempit teille, toivottavasti se 'riittävän täydellinen' löytyy jokaiselle ihan luonnollisista ympyröistä!

Heh, minua hymyilytti nuo etäisyydet. 30-40 km näyttää olevan joillekin kynnyskysymys. Uskomatonta! Olisin itse ollut koko avioeron jälkeisen elämäni sinkku ja olisin edelleen, jos olisin hakenut miestä vain 10 km tai edes 50 km säteeltä. Sitten jos kyseessä olisi haku pikaiseen seksiin niin ymmärtäisin, mutta jos haetaan parisuhdetta niin mitä väliä on muutamalla kymmenellä kilometrillä?

Vierailija
46/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh! Onpa treffimarkkinoita avaava letju! Nyt ymmärrän entistä paremmin miksi niin moni on nykyään ikisinkku. Itse olen jo vanha ja vakiintunut, enkä siis tinderissä, mutta...

Onhan vaikeaksi mennyt toisen ihmisen löytäminen. Suomalainen joka ei osaa tuoda esille omia positiivisia puoliaan, olla kuvissa seksy ja tekstissä mielenkiintoinen menee vasemmalle, ja se joka osaa, menee vasemmalle koska se on varmasti ylimielinen paska / ei mulla ole siihen mahiksia, ja ulkomaalainen - no sekin menee vasemmalle TAI sitten kaikki vaan oikealle, jos pääsis ketä vaan paneen...

Te sinkut, ei näköjään ole tuo pariutuminen ainakaan helpottunut - tsempit teille, toivottavasti se 'riittävän täydellinen' löytyy jokaiselle ihan luonnollisista ympyröistä!

Heh, minua hymyilytti nuo etäisyydet. 30-40 km näyttää olevan joillekin kynnyskysymys. Uskomatonta! Olisin itse ollut koko avioeron jälkeisen elämäni sinkku ja olisin edelleen, jos olisin hakenut miestä vain 10 km tai edes 50 km säteeltä. Sitten jos kyseessä olisi haku pikaiseen seksiin niin ymmärtäisin, mutta jos haetaan parisuhdetta niin mitä väliä on muutamalla kymmenellä kilometrillä?

Asun Helsingissä enkä voisi asua missään muussa kaupungissa Suomessa, ja etsin miestä joka on tämän ominaisuuden suhteen kaltaiseni. Hakusäteeni on 14 km, ja siihenkin osuu joskus vahingossa liian lande-henkistä porukkaa. Minulla on kavereina kyllä landella asuvia eikä mitään heitä vastaan ihmisinä, mutta kumppanikseni en sellaista halua.

Vierailija
47/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla itselläni ei ole autoa tai edes ajokorttia, joten minulla ei oikeastaan ole pienintäkään aikomusta lähteä tapaamaan ketään oman kaupunkini ulkopuolelta, enkä kehtaisi edellyttää sitä keneltäkään muulta. Ja no, kun täältä omastakin kaupungista löytyy ihan kylliksi kiinnostavia ihmisiä (tai ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen), niin miksi ihmeessä pitäisi alkaa hakea seuraa jostain kauempaa? Viihdyn missä olen, enkä halua joutua tekemään kompromisseja jos mahdollinen kiinnostuksen kohde asuisikin jossain sadan kilometrin päässä. Eikä kaukosuhde kiinnosta. Ihmisiä on erilaisia, kuka olisi arvannut.

Vierailija
48/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ' 34v Pohjosen tyttö, joka muuttanut 10 vuotta sitten Helsinkiin' Ekat kolme kuvaa lähikuvia kasvoista. Paljon meikkiä mikä ei miellytä omaa silmää. Vikat kolme kuvaa tatuointien esittelyä ja ihan viimesimmässä ilmeisesti oma noin 10-vuotias lapsi. Plussaa siitä että pohjosesta kotoisin. Miinusta isoista ja näkyvistä tatuoinneista sekä omasta lapsesta. --> Vasemmalle.

2. Todella kaunis ja hoikka 28-vuotias nainen. Kertoo menevänsä kesällä festareille, metsään, mökille ja kyselee vastaavia suunnitelmia. Neljä kuvaa joista kaksi lähikuvia hymyilevistä kasvoista ja kaksi kauempaa koko vartalosta. Profiilista tulee kuva hauskasta, rennosta ja älykkäästä (laki)naisesta. --> Oikealle ja match.

3. 33v  kahden lapsen yksinhuoltaja. Esittelytekstissä ilmaistaan ettei kiinnostusta yhden yön hömpötyksille löydy. Kolme hyvin epätarkkaa kasvokuvaa, jotka eivät herätä minkäänlaisia tunteita. --> Vasemmalle.

4. Kolme hymyilevää kasvokuvaa ja yksi kauempaa istumassa laiturilla. Suhteellisen pieni ja siro 34-vuotias nainen. Kertoo nauravansa omille jutuilleen ja vaikuttaa kaikinpuolin oikein söpöltä ja mukavalta. Ei omia lapsia. --> Oikealle ja match.

5. Näitä profiileja tulee vastaan todella paljon ainakin täällä Helsingissä: 31-vuotias nainen. Korkeasti koulutettu ja ei lapsia. Kertoo harrastuksikseen matkustelun, juoksemisen, viinin juonnin ja designin (mitä ikinä sillä tarkoitetaan..). Kuvat erittäin huoliteltuja ja ei kovin aidon oloisia. Paljon matkakuvia (bali, dubai ym.) ja kaikista välittyy teennäisyys ja henkinen onttous. Instagram täynnä kuvia ruoka-annoksista erityyppisissä fine dining -ravintoloissa.. hohhoijaa. Kaunis ulkoisesti varmasti monen mielestä mutta tämäntyyppiset 'merkkilaukkumuijat' hylkään välittömästi. --> Vasemmalle

Vierailija
49/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän selaan Tinderiä niin sitä enemmän ihmettelen miesten profiilikuvia. Onks siinä taustalla joku "jos en kelpaa tällaisena niin en tahdo kelvata" -ajattelutapa vai minkä vuoksi profiilikuvaksi pitää aina laittaa mahdollisimman epäimarteleva kuva? Mietin usein, että onko ne kuvat edes viime aikoina otettuja, kun laatu on niin huono - nykyisin halvemmallakin mahdollisella kameralla/puhelimella on mahdollisuus saada ok-laatuisia kuvia. Tulee jotenkin yksinkertainen kuva ihmisestä, joka ei osaa edes ottaa järkevää kuvaa itsestään. Ei pitäisi olla vaikeaa joskus hymyillä ja rimpuloinkin jaksaa nostaa kättä sieltä haarovälin korkeudelta sen verran, että kuvakulmassa olisi jotain järkeä.

Vierailija
50/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän selaan Tinderiä niin sitä enemmän ihmettelen miesten profiilikuvia. Onks siinä taustalla joku "jos en kelpaa tällaisena niin en tahdo kelvata" -ajattelutapa vai minkä vuoksi profiilikuvaksi pitää aina laittaa mahdollisimman epäimarteleva kuva? Mietin usein, että onko ne kuvat edes viime aikoina otettuja, kun laatu on niin huono - nykyisin halvemmallakin mahdollisella kameralla/puhelimella on mahdollisuus saada ok-laatuisia kuvia. Tulee jotenkin yksinkertainen kuva ihmisestä, joka ei osaa edes ottaa järkevää kuvaa itsestään. Ei pitäisi olla vaikeaa joskus hymyillä ja rimpuloinkin jaksaa nostaa kättä sieltä haarovälin korkeudelta sen verran, että kuvakulmassa olisi jotain järkeä.

Se on varmaan juuri niin kuin sanoit. Suomalainen mies on usein hyvin rehellinen eikä hirveästi piittaa koreilusta tai muusta elostelusta. Kuvat usein ovat kieltämättä hiukan "rosoisia" mutta ainakin hellyyttävän rehellisiä :D Nimenomaan kaikenlainen poseeraus ja itsensä tuominen esille koetaan yksinkertaisten miesten huikenteluna.

Vierailija
51/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies, 26. Tiedän tyypin entuudestaan, ei mitään poikaystävämateriaalia eikä muutenkaan ulkonäöllisesti iske, joten ei jatkoon.

2. Mies, 25. Ihan fiksun oloinen, perus ok-näköinen, voisin jopa painaa jatkoon.

3. Mies, 32. Lääkäri, melko persoonallisen oloinen tyyppi. Ulkomaalaistaustainen. Ulkonäkö ei iske, joten ei jatkoon.

3. Mies, 34. Tosi epäselviä/sumeita/huonolaatuisia kuvia, joista ei ota oikein selvää - ei jatkoon jo tämän perusteella.

4. Mies, 25. Tässä on jo hyvännäköinen tapaus! Opiskelee kauppatieteitä, ja tekstin perusteella vaikuttaa hauskalta tyypiltä. Kuvatkin ovat jo ihan eri laatua kuin ylläolevalla (3). Jatkoon!

5. Mies, 28. Tässä taas melko huonoja kuvia, ei ota oikein selvää. Onneksi kyseisellä ihmisellä on Instagram liitettynä, minkä kautta saa vähän selkoa minkä näköinen/oloinen ihminen kyseessä. Ei ulkonäöllisesti iske, mitään muuta kyseisestä ihmisestä ei oikein saakaan irti (ei esittelytekstiä tms.) Eli ei jatkoon.

Vierailija
52/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku:

1. Mies 29. Juntin ja paljon itseään vanhemman näköinen, sanoisin 50-vuotiaaksi. Ei jatkoon.

2. Mies 27. Ihan söpö! Kiva tyylikin, jatkoon. Match.

3. Mies 37, supertykännyt. Vajaan näköinen, liian laiha. Ei jatkoon.

4. Mies 27. Muuten ihan söpö mutta yhdessä kuvassa ruman näköinen ja valtava otsa. En ota riskiä, ei jatkoon.

5. Mies 32. Ulkomaalainen. Ruma. Ei jatkoon.

Vierailija
53/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla itselläni ei ole autoa tai edes ajokorttia, joten minulla ei oikeastaan ole pienintäkään aikomusta lähteä tapaamaan ketään oman kaupunkini ulkopuolelta, enkä kehtaisi edellyttää sitä keneltäkään muulta. Ja no, kun täältä omastakin kaupungista löytyy ihan kylliksi kiinnostavia ihmisiä (tai ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen), niin miksi ihmeessä pitäisi alkaa hakea seuraa jostain kauempaa? Viihdyn missä olen, enkä halua joutua tekemään kompromisseja jos mahdollinen kiinnostuksen kohde asuisikin jossain sadan kilometrin päässä. Eikä kaukosuhde kiinnosta. Ihmisiä on erilaisia, kuka olisi arvannut.

Kyse oli 30 km:stä. Se ei ole kaukosuhde. Kuten tuossa yksi sanoi, niin 14 km on kaukosuhteen raja. ;-))

Vierailija
54/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Siinä huoltoasema ensimmäiset treffit -keskustelussa tuli erittäin hyvin  näkyville. Jos s_tana ei kelpaa työvaatteissa, hikisenä, Esson baarissa ja siten, että kummatkin tulee sinne itse ja maksaa oman kahvinsa, niin pitäkää prkl tunkkinne!

Vierailija
55/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Jos 14 km on se ympyrä, jonka sisältä mm. se Tinder-panoseura on, niin eikö ole hämmentävää, kun niitä tulee siten kadulla/kaupassa/baarissa  kaikenaikaa vastaan?

56/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjua hieman ja 

-kun nainen sanoo että mies on ruma tai ei osaa ottaa kuvia niin yläpeukkua

-kun mies sanoo että nainen ei ole tarpeeksi kaunis niin alapeukkua

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
57/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies 31, ulkonäkö ei miellytä ollenkaan, raksi

2. Mies 31, eka kuva vessaselfie, mutta avataan nyt profiili, koska ihan söpö. Paljastuu ulkomaalaiseksi. Ei jatkoon.

3. Mies 34, elämäm koulu haiskahtaa pahasti. Ei jatkoon

4. Mies 30, Paljon tatuointeja ja lävistyksiä. Ei ei ei.

5. Mies 29, Reilusti ylipainoinen. Kiva että se näkyy heti ekassa kuvassa ni voi heti raksittaa.

Vierailija
58/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Marjaana kirjoitti:

Luin ketjua hieman ja 

-kun nainen sanoo että mies on ruma tai ei osaa ottaa kuvia niin yläpeukkua

-kun mies sanoo että nainen ei ole tarpeeksi kaunis niin alapeukkua

Eikös täällä ole saanut alapeukkuja lähinnä se tyyppi, joka puhui "liian leveän perseen riskistä" ja muutenkin vähän ikävään sävyyn?

Kuvien ottamisessa taas ei ole kyse ulkonäöstä vaan viitseliäisyydestä. Jos ei sen vertaa voi panostaa, että avaa verhot, nostaa ja ojentaa kamerakättä ja hymyilee, ei musta ansaitsekaan tindermätchejä. Tän ketjun perusteella yleisin syy miesten hylkyyn pöätymiselle näyttää olevan (ulkkariuden lisäksi) se, että kuvat ovat epätarkkoja, suttuisia ja muuten kauheita (esim vihainen ile ja alaviisto). Miksi näin, kun ei se siisti selfie oikeasti vaadi juuri sen enempää vaivaa kuin se "ei kiinnosta"-kuva? Etenkin kun kyseessä on kuviin pohjautuva seuranhakupalvelu?

Mä olen nyt työmatkalla enkä halua tinderöidä täällä, mutta tunnistan kyllä kotimaassa tinderöineenä ton saman ilmiön: valtaosa hylyistä perustuu siihen, että kuvat ja profiili ovat vaan teknisesti niin huonoja, että ei jatkoon. Joko ihmistä ei näy, sitä ei tunnista, sillä on kaikissa kuvissa aurinkolasit tai sit näitä tuimailmeisiä selfieitä, jotka ovat vähän tärähtäneitä ja liian läheltä otettuja ja joista näkyy lähinnä sieraimet ja kulmien kurtistus.

59/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio! Menee taaskerran tasa-arvo näköjään yks yhteen.

Vierailija
60/82 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut isolla paikkakunnalla ja toinen asuu naapuripaikkakunnalla, joka on vähän pienempi, eikö ole melko todennäköistä, että tämä naapuripaikkakunnalla asuva käy töissä tai muuten vain usein asioimassa siellä sinun kaupungissasi? Eikö nyt jo Espoon ja Helsinginkin välillä ole useampi kymmenen kilometriä? Junat (ja ehkä joskus metro) kulkevat ja ihmiset kulkevat sitä väliä muutenkin päivittäin, mutta jollekulle tämä on joku kaukosuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme