Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tätä jatkuvaa hössötystä veden juomisesta!

Vierailija
10.05.2017 |

Kyllä keho kertoo milloin on jano. Jos joisin näiden vesihullujen ohjeiden mukaan, en entisi muuta tekemään kuin käymään vessassa.

"Vettä tulisi virallisten suositusten mukaan juoda 1–1,5 litraa päivässä."

"Riittävä veden juominen voi joskus tuntua vaikealta. Tämän vuoksi Lifehack.org-sivusto keräsi yhteen vinkkejä, joilla veden juomisesta tulee mukavampaa. Tässä niistä kahdeksan.

1. Vaihtele juomasi veden lämpötilaa
2. Kuljeta vesipulloa mukanasi
3. Osta pullo, josta on mukava juoda
4. Käytä muistilappuja
5. Käytä apunasi puhelinta
6. Juo työmatkalla
7. Käytä pilliä
8. Mausta vettä"

http://www.is.fi/terveys/art-2000005203626.html

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti ihmetyttää miten aikuiset ihmiset ei osaa juoda tarpeeksi! Työkaveri kitisi pitkään kun aina väsyttää ja on vähän "jännä olo". Ehdotin, että kokeile juoda vettä niin tadaaaa..... 🙄

Vierailija
2/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja typerää, että se on aina muotoiltu niin, että pitää juoda vettä niin ja niin paljon. Ei pidä. Kyllä nestettä on muissakin juomissa ja ruoassa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pöydällä litran kannu minkä täytän kaks kertaa päivässä. Tulee juotua vajaat pari litraa. Muuten en muistais juoda.

Vierailija
4/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä joisin silloin kun on jano, niin oisin jatkuvassa nestehukassa. Mä vaan en tunne janoa.

Viikonloppuna en muista juoda, joten käyn vessassa tyyliin aamulla ja illalla. Se ei todellakaan ole hyvä.

Vierailija
5/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pöydällä litran kannu minkä täytän kaks kertaa päivässä. Tulee juotua vajaat pari litraa. Muuten en muistais juoda.

No maailmanloppuko tulisi, jos et muistaisi juoda? Kyllä janontunne siitä sitten muistuttaa.

Vierailija
6/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän litra kuitenkaan ole loppujen lopuksi niin paljon, ettäkö sitä joutuis koko ajan litkimään tai juoksemaan vessassa. Itselläni ainakin menee se litra ihan viiden tunnin työpäivän aikanakin, kun juon kaksi puolen litran pullollista :) Ja kotona pitkin päivää menee noin kahden desin vesilasillisia 5-10 päivässä. Ja ihan ilman mitään pakkojuomista, juon sillon kun suuta kuivaa tai on se janon tunne tai muuten sellainen ajatus, että hei voisimpas ottaa lasin vettä.

Vierailija
7/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No maailmanloppuko tulisi, jos et muistaisi juoda? Kyllä janontunne siitä sitten muistuttaa.

Ei muistuta. Voin olla vaikka monta päivää juomatta vettä.

Vierailija
8/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisena päivänä, jona en urheilu tms, juon joka ruoan kanssa lasin nestettä eli kolme lasia päivässä. En ole vielä kuollut.

ap

Vierailija
9/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä naurettavaa juodavain 1,5 litraa vettä päivässä. Itse juon viitisen litraa, vähintään.

Vähän vettä juovien elämäntyyli näkyy kyllä sameana ja elottomana ihona, turvotuksena yms. eli hyvin usein tämän pystyy päättelemään jo päältä. Ihan fine, jos tämä.on se look ja terveydentila johon tähtäätte.

Vierailija
10/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisena päivänä, jona en urheilu tms, juon joka ruoan kanssa lasin nestettä eli kolme lasia päivässä. En ole vielä kuollut.

ap

Et kuollut, mutta kehosi sisukset huutavat nestettä. Ja todennäköisesti et myöskään näytä hyvältä.

Vierailija
11/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmiset ovat kautta historian osanneet juoda vettä ihan janon mukaan ja nyt vasta on tullut uusavuttomuus, että pitää laittaa muistilappuja ja kännykkähälytyksiä ???

Vierailija
12/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita sitä, että kuolet jos et juo sitä määrää mitä sanotaan että kannattaisi juoda, mutta kehon terveydelle se 1,5l on ideaali. Eihän sitä kukaan kuole jos ei syö tarpeeksi vitamiineja mutta näkyyhän se sitten kehossa ja ulkonäössä. 

Vierailija
13/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ihmiset ovat kautta historian osanneet juoda vettä ihan janon mukaan ja nyt vasta on tullut uusavuttomuus, että pitää laittaa muistilappuja ja kännykkähälytyksiä ???

Ennenvanhaan myös kuoltiin nuorempana. 

Vierailija
14/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita sitä, että kuolet jos et juo sitä määrää mitä sanotaan että kannattaisi juoda, mutta kehon terveydelle se 1,5l on ideaali. Eihän sitä kukaan kuole jos ei syö tarpeeksi vitamiineja mutta näkyyhän se sitten kehossa ja ulkonäössä. 

Ja kesällä pitää juoda enemmän koska hikoilee nesteen pois.

Ei ole pakko juoda suosituksen mukaan mutta se vaikuttaa kehoon.

Vierailija
15/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaali terve keho ilmoittaa janolla, kun tarvii nestettä.

Se on eri asia, jos on joku sairaus tai menee ympäristöön, johon keho ei ole tottunut (esim. suomalainen tropiikkiin).

Vierailija
16/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku mukamas pystyy olla juomatta litran vettä päivässä? Johan se menee ihan vahingossa! Muutama hassu lasillinen. Saati sitten että siihen tarvis muistilappuja, mausteita tai muuta rekvisiittaa:O Kusipäisiä juttuja!

Vierailija
17/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan juoda vain aamukahvin ja illalla teen. Eli kyllä, on pakko pakottaa juomaan. Olen leikkauksen yhteydessä joutunut nesteytykseen samalla, se herätti juomaan enemmän. En tosiaan tunne janoa, korkeintaan suolaisen pitsan tms jälkeen saatan tuntea sen janon ja niitäkin syö ehkä kerran puolessa vuodessa.

Kahvin olen vielä kuullut kuivattavan kehoa, korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
18/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku mukamas pystyy olla juomatta litran vettä päivässä? Johan se menee ihan vahingossa! Muutama hassu lasillinen. Saati sitten että siihen tarvis muistilappuja, mausteita tai muuta rekvisiittaa:O Kusipäisiä juttuja!

Niinpä. Noista ohjeista saa kuvan, että pitäisi juoda kaiken muun lisäksi x litraa vettä. Mutta kyllähän sitä nestettä tulee huomaamatta riittävä määrä juotua/syötyä, eli ei sen päälle enää tarvitse muuta.

Vierailija
19/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaali terve keho ilmoittaa janolla, kun tarvii nestettä.

Se on eri asia, jos on joku sairaus tai menee ympäristöön, johon keho ei ole tottunut (esim. suomalainen tropiikkiin).

Jano on väärä indikaattori sillä jos koet janoa, kehosi on jo nestehukassa. Siksi fiksu juo lasin, pari vettä aamulla tyhjään vatsaan, ennen joka ateriaa, aina sopivissa väleissä.

Vierailija
20/84 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän voisi vähentää juomista... itse juon litran yrttiteetä ja yli kaksi litraa vettä päivässä. En siis janoon, mutta jotenkin on tullut tapa tuosta vedenjuonnista. Ei kai tämäkään terveellistä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi