Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit käyttävät pesukonettani salaa

Vierailija
09.05.2017 |

Meillä on yhteinen pesutupa omine pesukoneineen, mutta nyt huomasin, että naapurit käyttävät pesukonettani salaa. Sain pienet raivarit ja kävin naapureille sanomassa aisiasta. Nyt sai selville, että he edelleenkin käyttää pesukonettani luvatta. Mitäs tästä eteenpäin?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teidän pesutuvassa kullekin asunnolle oma pesukone? Outoa.

Kyllä on. Kyseessä pienkerrostalo. 

Siis onko ne pesukoneet jokaisen asukkaan omia itse hankkimia vai ihan taloyhtiön/vuokranantajan omistamia? Asutteko vuokralla vai omistusasunnoissa?

En oikein ymmärrä miksi on päädytty tuollaiseen ratkaisuun? Onko niin ettei talon puolesta ole ollut mitään konetta ja kun joku on ostanut oman niin sitä ei sitten muut saa käyttää ja näin ollen kaikkien on pitänyt ostaa oma.

Luulisin että olisi järkevämpää jos olisi talon puolesta yksi tai kaksi konetta, pitäisi niiden nyt riittää vai peseekö kaikki pyykkiä aina samaan aikaan? Itse asun myös pienkerrostalossa vuokralla ja meillä on kellarissa yksi kone. En tiedä onko joillain asunnoissa omia sitten.

Ihan hyvin toimii, yleensä aina vapaana kun itse olen mennyt viemään pyykkiä sinne. Muutaman kerran käynyt niin että on ollut varattu, mutta ei todellakaan usein, ei olisi tarvetta edes kahdelle koneelle.

Siis asutaan pienkerrostalossa ulkomailla, jossa on tapana ,että kukin pitää oman pesukoneensa pesutuvassa. Tuli vaan yllätyksenä, että naapuritkin voivat käyttä pesukonettamme. Nyt etsin ratkaisua tähän. JOs löytyis teknillinen ratkaisu, niin sehän ois parasta. Tai muuten sitten valitan taloyhtiölle. Mutta vaikea on todistaa, että he ovat käyttäneet pesukonettamme. Siksi etsin muita ratkaisuja.

No vedä kettinkiä koneen ympäri ja laita lukkoon.

Vierailija
42/43 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä koskaan pesuainelokeroa, kun laitan nestemäisen pesuaineen pesupallossa suoraan rummun sisälle. En ole testannut toimiiko kone ilman pesuainelokeroa.

Huomaavatko, että sihti on otettu pois, vai toimiiko kone edes, jos sihti puuttuu? Mietin vain, etteivät aiheuta tulvaa, jos käyttävät konetta kaikesta huolimatta.

Vesi koneeseen menee pesuainelokeron kautta. Eli jos se on pois valuu osa vedestä koneeseen, osa taas lattialle. Riippuen hieman toteutuksesta, toki jotkut koneet huomaa ja valittaa jos pesuainelokero puuttuu paikaltaan. Ja jos nukkasihti on irti valuu kaikki koneeseen menevä vesi samantien ulos. Eli kone ottaa vettä loputtomiin (kunnes ehkä jokin automatiikka huomaa ja sulkee magneettiventtiilin, toki tälläistä ei kaikissa koneissa ole) ja se valuu koneen läpi lattialle :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni hyvin tähän asti, kunnes tänään jätin pesuainelokeron paikalleen, mutta edelleen otin sihdin pois, mutta jätin luukun auki, että näkevät asian, kuten aiemminkin. No tilaisuutta oli käytetty hyväksi, ja vedet tietty tuli pesutuvan lattialle. Asia onneksi heti huomattiin eikä tullut mitään vesivahinkoa. Naapuri itse on siivonnut pesutuvan. Ihme porukkaa. Tästä lähtien jätän sitten lapun ettei filteri ole paikalla ettei tapahdu enää samanlaista vahinkoa, tosin eiköhän ne nyt toivottavasti kerrasta oppinut.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän