En pysty hyväksymään veljen homoutta
Hän muutti juuri avoliittoon miehen kanssa, olen tiennyt asiasta jo joitakin vuosia, mutta asia kalvaa jatkuvasti mieltäni.
Suren sitä, että veljeni ei saa koskaan lapsia ja mietin mikä on mennyt pieleen, että veljestäni tuli poikkeava. Isämme ei edes tiedä asiasta, koska ei sitä voisi koskaan hyväksyä, meillä muillakin on ollut vaikeuksia asian kanssa.
Lapsilleni en ole kertonut totuutta veljen tilanteesta, vanhin on jo 10 ja varmaan joutuisi asiasta koulukiusatuksi.
Mietin miksi tämän asian piti tapahtua juuri meidän perheeseen :(
Kommentit (76)
Musta sä olet ap kieroutunut; kun mietit mitä veljes omassa makuuhuoneessaan tekee.
Toisekseen, on paljon heteroitakin, joilla ei ole lapsia.
Kolmanneksi, ei ole sun asias tai päänsärkys
Neljänneksi, hanki elämä!
Viitaten tuohon ap:n kummalliseen pelkoon oman 10-vuotiaan kiusatuksi tulemisesta enonsa homouden vuoksi =). Minun lapseni on 13-vuotias, ja kuule kyllä nykynuorisolle seksuaalisuuden eri muodot ovat äärimmäisen normaaleja tapauksia. On transseksu*aleja, h*m*ja, lesb*ja, sukupuolettomia. Näitä kaikkia oman lapsenkin kaveripiirissä. Nykyään kiusatuksi joutuvat autistit, eivät seksuaalisesti erilaiset.
"Teki huonon ratkaisun alkamalla homoksi???" Siis purkissako toiset kasvaa? Alanpa homoksi, no enpä enää ole homo kun en jaksa. Miksiköhän sitten alkaisi? Linnunpöntöksi??
Ja sinä jonka veli on homo, ihminen ja veli se on edelleen sulle. Muusta sinun ei tule välittää jos hän ei tee mitään rikollista. Ole onnellinen että sulla on veli. Mitä väliä sillä sulle on kenen kanssa veljesi seurustelee. Toivo vaan että ovat onnellisia.
Vitun pelle ap, kunpa munkin rakas pikkuveli olis homo eikä sairastaisi paranoidista skitsofreniaa. Ai että, alko oikee sydän hakkaamaan tästä vitutuksesta minkä tää aloitus aiheutti. Jotain suhteellisuuden tajua saatana! Mun veli on tälläkin hetkellä psyk.osastolla hoidossa ja sua harmittaa kun sun veli on onnellinen rakastamansa ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma arvomaailmansa, asenteensa ja mieltymyksensä. Ja täysi oikeus niihin. Älytöntä fatalismia edustaa tuo "kaikkien on pakko hyväksyä kaikki-asenne"
AP:lle tilanteessasi en kertoisi lapsille asiasta. Anna asian olla, tapaa ihmisiä joista pidät ja joiden kanssa yhteistä. Positiivisuutta elämään, eikä syyllistävää pakkoa!
Kaverini homosukulainen on aiheuttanut mielipahaa koko suvulle. Ihmiset vain eivät tosielämssä suhtaudu kovin myönteisesti.
Kaverini on kuullut kysymyksiä tyyliin "ai, onko se homo sun serkku?" Homous voi varjostaa koko lähipiirin elämää etenkin pienillä paikkakunnilla
Niin, vähemmistöihin kuuluvien ei ole mikään pakko hyväksyä lähipiirin mulkkuutta. Eiköhän se ole suvun ja muiden ihmisten ahdasmieliset asenteet, jotka kaverisi homosukulaisen kohdalla ovat sitä mielipahaa aiheuttaneet. Voisitteko ihan oikeasti ruveta elämään kunnon ihmisten tavoin?
Niimpä, ja pahimmassa tapauksessa tuhotaan vielä tämä homoseksuuli henkilö henkisesti asennevamman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vitun pelle ap, kunpa munkin rakas pikkuveli olis homo eikä sairastaisi paranoidista skitsofreniaa. Ai että, alko oikee sydän hakkaamaan tästä vitutuksesta minkä tää aloitus aiheutti. Jotain suhteellisuuden tajua saatana! Mun veli on tälläkin hetkellä psyk.osastolla hoidossa ja sua harmittaa kun sun veli on onnellinen rakastamansa ihmisen kanssa.
Hyvä teksti ja erittäin hyvä esimerkki. Onni, että sinun läheisellä on rakastavia ihmisiä hänen ympärillään. Sille ei voi mitään, että osa ihmisistä on näin julmia mielipiteissänsä. Heiltä puuttuu jotain merkittävää, nimittäin rakkaus lähimmäiseen.
Nyt ymmärrän aloituksen luettuani paremmin miksi moni homo on edelleen ahdistunut
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärrän aloituksen luettuani paremmin miksi moni homo on edelleen ahdistunut
No vittu kyynel. Itketäänkö yhdessä hei?
Vierailija kirjoitti:
2 / 5
tuo että lapsesi joutuu asian takia kiusatuksi antoi ilmi
Lapset ne vasta julmia on. Viimestään siinä vaiheessa koulua kun tulee homot ja lespot puheeks joku lapsi jolla on sellainen sukulainen möläyttää että "mun en on homo" ja tadaa kaikki tietää. Pienillä paikkakunnilla kylän homot kyllä tiedetään ja myös se kelle on sukua
0/5
Miten niin ei voi saada lapsia? Eiväthän heteromiehetkään voi synnyttää.
Totta kai "veljesi" voi saada biologisia lapsia
Vierailija kirjoitti:
Ja joku toivoo että veli olisi edes mt-ongelmainen eikä esim. kuollut. Töttöröö, jollain menee AINA huonommin. Ei kuitenkaan aleta vähättelemään AP:n surua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 / 5
tuo että lapsesi joutuu asian takia kiusatuksi antoi ilmi
Lapset ne vasta julmia on. Viimestään siinä vaiheessa koulua kun tulee homot ja lespot puheeks joku lapsi jolla on sellainen sukulainen möläyttää että "mun en on homo" ja tadaa kaikki tietää. Pienillä paikkakunnilla kylän homot kyllä tiedetään ja myös se kelle on sukua
Tuo "mun en on homo" olisi kyllä aika käsittämätöntä suomenkieltä, eli eihän se kertoisi mitään .Eihän sitä lapsikaan ymmärtäisi,että mistä tässä nyt on edes kysymys....
Sama tyyppi tehtailee näitä aloituksia milloin mistäkin aiheesta. Tunnistaa kirjoitustyylistä ja hymiöiden käytöstä. Eli provohan tämä.
Et ole tosissasi? Luuletko, että kaikki heterot haluaa lapsia, tai että ne onnistuu edes saamaan lapsia. Ja miten ihmeessä veljesi lastensaanti voi olla sinun surusi? Ja luuletko, että kaikki heteroliitot ovat onnellisia? Toivottavasti kerrot veljellesi nämä omat omituiset elämänarvosi, itse en viitsisi olla missään tekemisissä ihmisen kanssa, joka luulee olevansa oikeutettu tuntemaan tuskaa minun elämäni valinnoista Mielipiteesi saa vakaasti harkitsemaan omaa seksuaali-identiteettiä uudelleen, hävettää suorastaan olla hetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku toivoo että veli olisi edes mt-ongelmainen eikä esim. kuollut. Töttöröö, jollain menee AINA huonommin. Ei kuitenkaan aleta vähättelemään AP:n surua.
Töttöröö itselles. Mun veli on yhtäkuin kuollut mulle, sillä erotuksella että joudun näkemään kun veli on pala palalta murentunut, se "oikea" veli on pikkuhiljaa kadonnut, tilalle on tullut harhat, äänet, jutut joista ei kukaan ota selvää. Tai vastaavasti toisinaan täysi apatia, ei mitään tunteita, ei hymyä, ei naurua. Mun veli on fyysisesti hengissä, mutta oikeasti se mun rakas veli jonka kanssa lapsena hassuteltiin ja kesäisin grillattiin mummolassa - se on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Jaan kanssasi tuon tunteen,vaikkei omassa lähipiirissä homoja olekaan. Voin vain kuvitella, miltä tuo tilanne tuntuu. Sanoo täällä tai muualla kuka mitä tahansa, niin homous on luonnonvastainen asia. Siksi sitä on vaikea hyväksyä. Ihmiset ei edes tajua, mihin syöksykierteeseen tämä maailma on menossa. Homoutta ylistetään ja palvotaan suorastaan. Jos olet eri mieltä, niin kas kummaa, näiden samojen ihmisten suvaitsevaisuus loppuukin siihen. Voimia sulle. Et ole ainut, joka ei lähde tuohon hullutukseen mukaan.
Homoseksuaalisuutta esiintyy luonnossa ihmisten lisäksi mm. muissa nisäkkäissä ja merenelävissäkin. Lyhyen googlauksen päässä tämäkin tieto. Eli on siis kirjaimellisesti luonnollinen ilmiö, ei luonnonvastainen. On löydetty paljon mahdollisia teorioita kyseiselle ilmiölle, jotka käyvät evoluutioteorian kanssa yksiin.
Mitä tulee tähän "homouden palvomiseen", olet luultavasti havainnut että seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat suuremmassa osassa yhteiskunnallista keskustelua nykyään. Silti väittäisin että edelleen heteroseksuaalisuus on moninkertaisesti enemmän esillä ihan kaikessa mediassa kuin seksuaalivähemmistöt.
2017 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään surtavaa. Veljesi on ilmeisesti sinut itsensä kanssa ja löytänyt rakkautta ja kumppanuutta elämäänsä. Sehän on vain ihana asia. Murehtimalla hänen puolestaan jotain, missä ei hänen näkökulmastaan ole mitään murehdittavaa, pilaat vain välinne ja oman mielenrauhasi.
Lapsiasi tuskin kiusataan sen enempää, vaikka heille kertoisitkin. Eletään vuotta 2017 ja kuka koulussa edes tietää kenenkään enoista.
Kuinkahan onnistuisit vakuuttamaan imaamin asiastasi?
Stop saying imaami.
eihän homous nyt miehestä kastoroitua tee. voihan hän hankkia lapsia jos haluaa.
Siis eihän kukaan ryhdy homoksi sen paremmin kuin heteroksikaan? Miksi pitää ottaa etäisyyttä?