Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoja kokemuksia laulukoulusta, vältä Studiokasia

pettynyt ryhmä ostajia
09.05.2017 |

Kaveri mietti, että haluaisi ehkä oppia laulamaan. Ja oltiin kuultu hyvää laulutaidottomien kuoroista jne. Googlailtiin laulutaidottomien laulutunteja jms. Ostettiin sitten porukalla lauluhaluiselle synttärilahjaksi 3 laulutunnin lahjakortti, joka olisi voimassa 4 kk. Lahjansaaja innostui kovasti, mutta sitten tuli elämä ja lahjakortin lunastus jäi jos ei nyt ihan viime tippaan niin lähelle sitä. Eli 2 viikkoa (kaksi) ennen lahjakortin umpeutumista hän yritti varata ensimmäistä tuntia. Mutta eipä onnistunutkaan ja meidän rahat meni kankkulan kaivoon.
Eli palveluntarjoaja vaan ilmoitti, että ajat ovat täynnä lahjakortin voimassaoloaikana. Ja mitään ei ole tehtävissä, olit liian myöhään liikkeellä. Siis oikeesti, voiko näin tehdä? Voiko myydä lahjakortin ja sitten sen voimassaoloaikana vaan ilmoittaa, että kaikki on mennyttä - ajat on varattuja, olet myöhässä, mitään ei voi tehdä?
Yleinen käytäntö on, että tavaran voi tilata tai palvelun varata lahjakortin voimassaoloaikana, koska kuluttajan voi olla vaikea tietää, mikä on varaustilanne ja miten aikaisin varaus pitää tehdä. Tässä tapauksessa kuitenkin yrittäjä ilmeisesti olettaa, että kuluttaja näkee hänen varauskalenterinsa ja hoitaa oman elämänsä sen mukaan.
Eikö voisi olettaa, että yrittäjä hyvittäisi joko pidentämällä lahjakortin voimassaoloaikaa tai sitten palauttaisi rahat, kun hän ei kuitenkaan ole käyttänyt aikaansakaan tähän palvelunkuluttajaan.
Vai onko maailma nyt vaan näin julma? Mitä mieltä?
Opetus: älä vaan varaa mitään Studiokasista, ellet pysty etukäteen sopimaan tunteja. Jouston varaa ei ole. Ja asenne on tyly!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla