Tekevätkö nämä ruokailusäännöt minut muka natsivanhemmaksi? Vääntöä miehen kanssa
- Huolehdin, että lapset syövät joka päivä aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.
- Vaadin, että nämä syödään perheen kanssa yhdessä ruokapöydän ääressä, mikäli se koulun ja harrastusten puolesta vain mitenkään sopii, kaverit eivät ole tarpeeksi hyvä syy.
- Jokaisella aterialla pitää syödä kasviksia ja lounaalla ja päivällisellä täyttää sillä puolet lautasesta.
- Meillä ei saa syödä mitään muualla kuin ruokapöydässä.
- Ruokailun aikana ei lueta mitään tai näprätä puhelinta/tablettia.
Miehen mielestä olen aivan liian tiukka näissä asioissa, mutta uskon suurimman osan näistä säännöistä olevan tuttuja jokaisessa perheessä, eikö?
Kommentit (25)
Eräs työkaverini, 50+ sai aikoinaan traumat tollaisesta natsimeiningistä ruokailussa, että hänen kotonaan saa syödä aivan kuten itseään huvittaa. Häneltä jäi monet kaveritapaamiset teininä jonkun päivällispakon takia.
Itse nautin nyt sinkkuna kun voin syödä mitä, missä ja milloin haluan. Useimmiten syön tv:n ääressä.
Älkää ikinä kertoko yhdellekkään miehelle että sanoin näin, mutta tässä tapauksessa mies on kyllä oikeassa.
Tutulle kuulostaa. Hyvät säännöt :) nyt teini yrittää kapinoida tuota "syödään vain keittiössä" sääntöä, astioita löytyy huoneesta. Hyvät säännöt nuo on. Välillä on hyvä olla "natsimutsi" t. Naurettava äiti joka on viime aikoina päättänyt pukeutua "supermutsiksi" ja ärsyttämällä ja painetta luomalla ajatellut kasvattavansa timantteja ja helmiä!
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kuulostaa. Hyvät säännöt :) nyt teini yrittää kapinoida tuota "syödään vain keittiössä" sääntöä, astioita löytyy huoneesta. Hyvät säännöt nuo on. Välillä on hyvä olla "natsimutsi" t. Naurettava äiti joka on viime aikoina päättänyt pukeutua "supermutsiksi" ja ärsyttämällä ja painetta luomalla ajatellut kasvattavansa timantteja ja helmiä!
Luin tuon viimeisen lauseen about kymmenen kertaa enkä vieläkään tajua
Meillä syödään yhdessä jos satumme olemaan kaikki kotona yhtäaikaa. Kaikki myös haluavat näin tehdä eikä niin että jonkun tarvitsee erikseen vaatia kaikki ruokapöytään yhdessä. En tee ruuasta/ruokailusta liian isoa numeroa koska elämän sisältö on löydyttävä jostain muualta. Minulle tärkeämpää on vaikka reipas lenkki tai joku muu aktiviteetti perheen kesken kun syöminen.