Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi nauroi minulle, että on kerran nähnyt mieheni (poikansa) itkevän

Vierailija
09.05.2017 |

Anoppi rupesi muutaman viinilasin jälkeen tarinoimaan menneisyydestä. Ollaan hyviä ystäviä tämän anopin kanssa, ja meillä on läheiset välit, ja siksi usein istutuaan kahdestaan puhumassa kaikesta mahdollisesta. Samaten nyt lauantaina. Mies oli harrastuksessa, ja poikkesin anopin luona kahvilla. Hän oli ottanut pari lasia viiniä, ja rupesi kertomaan miehen menneisyydestä muistojaan. Kertoipa sitten tilanteesta vuosien takaa, jossa oli nähnyt mieheni eli poikansa olleen niin surullinen että hän oli ruvennut itkemään. Anoppi kertoi tätä vähän kuin suurena salaisuutena ja pikkaisen nauraen. Hänen mielestään miehen itku oli äärimmäisen harvinainen ja vähän huvittava asia. Mitäs tästä pitäisi oikein ajatella? En ole itse koskaan nähnyt mieheni itkevän, tosin elämässämme ei ole sattunut mitään niin erityistä, että olisi odottanut hänen itkevän. En ole siksi ajatellut koko asiaa ennen. Mutta onkohan nyt niin, että mies onkin saanut kasvatuksen, että mies ei itke ja itkeville nauretaan? Itse välillä itken, ja mies ei tunnu kestävän sitä, yrittää vältellä minua silloin vetäytymällä vaikka kirjan ääreen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraako miehesi?

Vierailija
22/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauraako miehesi?

Ai minulle vai, jos itken? Ei naura. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään ole nähnyt mieheni koskaan itkevän, 8 v yhdessä.

Kunnes sitten sattui tarpeeksi ikävä asia joka sai miehenikin itkemään. Ei kaikille se itku vain tule niin herkästi, miehestänikin huomasi tuolloin että hän häpeili itkuaan ja koki tarvetta selitellä itkuaan, vaikka tuossa tilanteessa itkeminen on enemmän kuin normaalia. Itku alkoi aina vain uudelleen ja uudelleen ja mies joka kerta mainitsi, että miten tämä nyt kokoajan voi itkettää.

Ehkä miehille on tärkeää se kovana pysyminen, itse vollotin omat itkuni ja aloin itkemään myös aina kun mies itki, tämäkin harmitti miestäni.

Joskus on vaan hyvä itkeä ne tunteet ulos, varmaan osittain kasvatuksesta kyse ja siitä onko kotona se oma isä itkenyt

Vierailija
24/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista meillä miehillä on.

Lyödä ei saa. Huutaa ei saa. Itkeminenkin on joidenkin mielestä merkki heikkoudesta. Hyvin menee.

Vierailija
25/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vakavissasi tämän miehen kanssa, niin näistä asioista kannattaa jutella hyvissä ajoin ennen mahdollisten lasten hankkimista. Asia on miehelle varmasti vaikea, mutta et voi ottaa sitä riskiä, että mies siirtää tämän käyttäytymismallin eteenpäin tuleville lapsillenne. Mieti millaista olisi pikkulapsiperheen arki, jos mies ei sitä ennen opi suhtautumaan sinun ja lapsen itkuun (ja muihin "heikkouksiin")... 

Vierailija
26/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vakavissasi tämän miehen kanssa, niin näistä asioista kannattaa jutella hyvissä ajoin ennen mahdollisten lasten hankkimista. Asia on miehelle varmasti vaikea, mutta et voi ottaa sitä riskiä, että mies siirtää tämän käyttäytymismallin eteenpäin tuleville lapsillenne. Mieti millaista olisi pikkulapsiperheen arki, jos mies ei sitä ennen opi suhtautumaan sinun ja lapsen itkuun (ja muihin "heikkouksiin")... 

No piruja seinille taas maalaat. Suuri osa miehistä on kasvattu Suomessa niin, että ei saa itkeä. Joten jos tuo on kriteeri, niin ei täältä kyllä miestä löydä.

Kyllä nyt järkevä ihminen suhtautuu vauvan itkuun eri tavoin kuin 50 v miehen? Että haloo.

Vierailija
27/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnevammaista reagointia olen elämässäni tavannut vain lapsuudenkodissani. Itkuun suhtauduttiin ivallisesti nauraen, samoin kun välittämisen ja rakkauden osoituksiin. Oikein pölhöläisten kasvatustouhua.

Vierailija
28/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on kyllä kertakaikkisen paska. Antakaas kun kerron, että miksi.

Tiedätkö mitä tarkoittaa sana anoppi? Entä appi? Appi ei siis ole tässä yhteydessä se älypuhelimen uusin must have -sovellus, vaan appiukko. Eli sinun ei tarvitse erikseen kertoa, kuinka ANOPPISI POIKA on SINUN MIEHESI. Se on melko päivänselvää. Siispä HYVÄ OTSIKKO kuuluu näin: AnoppiNI nauroi minulle, että on nähnyt kerran poikansa itkevän.

Vierailija
29/29 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on kyllä kertakaikkisen paska. Antakaas kun kerron, että miksi.

Tiedätkö mitä tarkoittaa sana anoppi? Entä appi? Appi ei siis ole tässä yhteydessä se älypuhelimen uusin must have -sovellus, vaan appiukko. Eli sinun ei tarvitse erikseen kertoa, kuinka ANOPPISI POIKA on SINUN MIEHESI. Se on melko päivänselvää. Siispä HYVÄ OTSIKKO kuuluu näin: AnoppiNI nauroi minulle, että on nähnyt kerran poikansa itkevän.

Sinä se kielipää olet. Tai sitten et. Tuo sinun ehdotus otsikoksi on harhaanjohtava ja siksi huono otsikko. Sinun ehdotuksessa anoppi olisi saattanut puhua toisesta pojastaan, ap:n miehen veljestä. Anopilla saattaa olla useita poikia nääs.