Varattuna ihastuminen
Kauhea tilanne. Huomasin että mies kehen olen ollut ihastunut monta vuotta, niin hänellä on tunteita myös minua kohtaan. Koskaan ei olla tunteistamme puhuttu, mutta kun alkasin miettimään asioita taaksepäin, kaikki hänen eleet, silmät, käytös viittaa ihastumiseen myös.
Molemmat ollaan varattuja ja miestäni en ikinä loukkaa. Rakastan häntä ja en halua rikkoa lapsilta perhettä.
Mieli tekisi ehdottaa ihastukselle tapaamista jotta saataisiin puhua asiat selväksi. Luulen että se helpottaisi tätä oloa.
Muita ehdotuksia tai neuvoja tai kokemuksia?
Kommentit (24)
Älä ehdota tapaamista, älä avaudu tunteistasi hänelle. Silloin niistä tulee vain enemmän totta, eikä paluuta ole.
Minä en sinuna tosin katkaisisi yhteyksiäkään puntaroimatta asiaa - somesta poistaminen ja kartalta katoaminen on myös sen verran iso ja merkityksellinen veto, että se nostattaa tunteita entisestään ja herättää ko. henkilössä ja ympäristössä kysymyksiä. Joillekin se on tosin auttanut, kuten tässäkin viestiketjussa käy ilmi. Minulla kaikki noin hanakasti taakse jätetty tulee vain kaksinkertaisena eteen.
Mielestäni asiasta ei kannata tehdä suurta numeroa, vaikka se siltä tuntuisikin. Tunteet tulevat, tunteet menevät. Se kannattaa vain muistaa. Ihmiset ihastuvat, olivat suhteessa tai eivät, ja sitten he unohtavat, kun ovat aikansa saaneet mehustella ihastuksellaan. Jos asiasta tekee itselleen kielletyn fantasian, jota pitää vältellä, se kostautuu. Myönnä, että olette ihastuneet, hyväksy se ja anna sitten asian olla. Jos olet vakaasti päättänyt, ettet aio tehdä mitään, voit luottaa itseesi eikä tilanteessa ei ole mitään pelättävää.
Mulle on parhaiten toiminut, että olen vain yrittänyt purkaa ihastumishurmioni parisuhteeseeni. Kun toisen katse vie seitsemänteen taivaaseen, olen vienyt sädehtimiseni kumppanilleni, joka on nauttinut hyväntuulisuudestani ja eroottisesta pilkkeestä silmäkulmassa. Seksiä harrastaessa olen ehkä ajatellut ihastustani, mutta kumppanilleni se on näyttänyt yleisesti kiihkeyden lisääntymisenä. Kun tunteilleen ei kerran voi mitään, ne kannattaa mieluummin käyttää hyödyksi.
Mä olen ollut aina hanakka ihastumaan. Nyt kun viidettä vuotta on parisuhteessa huomaa että katse vaeltelee. Pari kertaa on tullut tilanne jossa ensitapaamisella sydän pysähtyy ja pitää oikein muistuttaa itselle että kotona on mies odottamassa. Olen mielestäni toiminut viisaasti ja ottanut heti sen asenteen että pidän näihin henkilöihin etäisyyttä, sillä rakastan miestäni enkä ole vaihtamassa häntä kehenkään. En luota itseeni :D
Eli siis neuvoni on että ota nyt etäisyyttä äläkä leiki tulella. Maailmassa on niin paljon ihmisiä joihin ihastuu, mutta vain harvan kanssa sitä tulee perhe perustettua :) ja mitä minä olen huomannut niin vaihtamalla ei parane jos on jo ihana mies kotona :D
On lapsia ja jossain tilanteissa ulkopuolisen voi olla vaikea arvioida mikä on itsekästä ja mikä ei. Mielestäni toimin oikein. Monille lapset on syy jäädä suhteeseen jossa "voi huonosti". pidemmän päälle sekään ei ole hyväksi ja vaikuttaa sitä kautta lapsiin haitallisesti.
Lienee hyvä muistaa ettei nämä asiat ole mustavalkoisia.