Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä muut 13-16-vuotiaiden täysyhärit säilyttää kondominsa?

Vierailija
09.05.2017 |

Erosin kaksi vuotta sitten ja olen kasvattanut lapset kantamaan oman vastuunsa kodin hoidossa. Ne voi esimerkiksi laittaa minunkin lakanat pesukoneeseen jos satun olemaan töissä kun ne pitäisi vaihtaa ja yhtälailla 16-vuotias saattaa käydä minun meikkipussissa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo kysymys. Kortsuja olisi hyvä olla esim. lääkekaapissa, jotta teini voi sieltä ottaa itse. Fiksu vanhempi kertoo, että jos joskus tarvitset, ota tuolta. Olisi todella tärkeää normalisoida seksiin ja ehkäisyyn liittyviä asioita ja myös esimerkillä osoittaa, että kondomien ostaminen ja käyttäminen on normaalia.

Vierailija
22/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "kortsukuppi" vessan peilikaapissa. Kummallakin teinillä on tyttöystävät joten olen näyttänyt teineille mistä voi ottaa ja kertonut miten niitä käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kasvattajien ei kuuluisi saada tietää että teinillä on seksielämä sillä tavalla että ne löytää teinille kuuluvia kortsupakkoja. Mutta siitähän ei ollut kyse ap:n tapauksessa.

Vierailija
24/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulhossa vessankaapissa, josta jokainen halukas voi niitä tarpeidensa mukaan käyttää. Vaikka sitten ilmapalloiksi puhalteluun, jotta kondomit tulisi mahdollisimman tutuiksi ja helposti lähestyttäviksi. En todellakaan laske katoaako niitä vai ei.

Vierailija
25/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuvitellut, että kaikki pitävät niitä yöpöydän laatikossa.

Tuo jonkun ehdottama eteisen laatikko oli loistava idea sitten kun oma lapsi tulee teini-ikään, siitä on helppo nuoren napata itselleen tarvittaessa mukaan.

Vessan kaapissa en pitäisi kun lämpötila vaihtelee niin kovin suihkussakäynnin takia, että pelkäisin niiden haperoituvan.

Vierailija
26/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä on sitten. Päädyn yöpöydän laatikkoon ja sanon teineille ettei sinne ole asiaa. Sen verran olen kuitenkin perillä heidän elämästä että tiedän ettei kukaan niistä vielä seurustele. Asiat voisi olla toisin jos ne seurustelisi, vaikka minusta jokainen hankkii kyllä itse omat kumit.

Vierailija
27/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin yh kortsuja tarvii? Meni jo.

Vierailija
28/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä on sitten. Päädyn yöpöydän laatikkoon ja sanon teineille ettei sinne ole asiaa. Sen verran olen kuitenkin perillä heidän elämästä että tiedän ettei kukaan niistä vielä seurustele. Asiat voisi olla toisin jos ne seurustelisi, vaikka minusta jokainen hankkii kyllä itse omat kumit.

Kondomi tai sen puuttuminen on kuitenkin yksi kauaskantoisimmista jutuista, mitä nuoren elämässä voi tapahtua. Siksi ihmetyttää, miksi osa vanhemmista jotenkin periaatteellisesti ajattelee, että "hankkikoot itse". Autetaan sitä teinejä pienemmissäkin asioissa.

Muutenkin ajattelen, että mitä aiemmin asioista puhuu, sitä helpompaa. Poikani ovat tienneet kolmevuotiaista lähtien, mistä ja miten vauva syntyy, enkä sitä todellakaan haluaisi alkaa esiteinille selittämään. Samoin kondomeista on tietysti helpompi puhua silloin, kun asia ei vielä ole ajankohtainen.

Vierailija
29/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin yh kortsuja tarvii? Meni jo.

Ehkä ei halua lisää lapsia?

Vierailija
30/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on täysy häri?

Vierailija
31/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vahingossa äitini kortsut teininä. Oli vähän muutenkin vaikea perhetilanne ja se oli viimeinen niitti, seuraavat pari vuotta taisin lähteä ulos aina illalla ja palasin suurin piirtein nukkumaan. Paljon ei nähty eikä juteltu niinä vuosina.

Vierailija
32/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on täysy häri?

Sellainen jonka eksä ole kuvioissa eikä pidä yhteyttä lapsiin millään tavalla.

Vierailija
33/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtosuhteita harjoittavat ovat alinta kastia, ja tämä ei edes ole mikään mielipideasia.

Vierailija
34/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtosuhteita harjoittavat ovat alinta kastia, ja tämä ei edes ole mikään mielipideasia.

Kuka on puhunut mitään irtosuhteista?

Vierailija
35/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on irtosuhde? Kauako pitää treffailla, että voi puhua seurustelusta? Vai onko kaikki avioliiton ulkopuolella olevat suhteet irtosuhteita? En ole harrastanut mitään eron jälkeen, mutta silti mminulla on optimistisesti kondomit kotona.

Vierailija
36/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen koska täysyhäri ehtii harrastamaan seksiä.

Katsos, 13-16-vuotiaat viettävät usein jo aika paljon aikaa muualla, kavereiden tai kumppaneidensa luona.

Vierailija
37/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhäri, mutta meillä on kortsut ehkäisynä. Emme me niitä sen kummemmin piilottele, teinimme tietävät kyllä mitä ne ovat. Ovat mun kirjoituslipastossa laatikossa.

Jos haluavat, saavat ottaa tarpeeseen ;-)

Vierailija
38/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipideasia nimenomaan. Tai jos se on joku tosiasiallinen fakta, niin kuka ja missä on päättänyt, että ihan suoraan "alinta kastia", jopa lapsenraiskaajien, murhaajien jne. jälkeen? Huh huh, kyllä sulle on lapsena tapahtunut jotain todella kammottavaa, kun ajatusmaailmasi on noin viturallaan.

Vierailija
39/40 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostatan noi aina miehellä. Minä hoidan pillerit, mies kondomit.

Vierailija
40/40 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset tietää mikä kortsu on ja mihin sitä käytetään, ja varmasti tietävät että harrastat seksiä, näkyi kortsuja tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän