Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi kissa tulossa. Vinkkejä!

09.05.2017 |

Elikkä ennestään löytyy talosta jo kissa, tosi sosiaalinen ja tulee toimeen muiden kanssa, mutta miten voisin edes auttaa uuden tulokkaan tutustumista entiseen karvapalloon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset kissat? Vaikuttaa paljon. Jos kotona asuva on vielä pentu, niin suoraan vaan tutustuttaisin.

Jos taas kotona asuva on aikuinen, jo ns. "omaa arvoa tietävä" kissa, niin aloittaisin tutustuttamisen leluista ja kankaanpalasista, joissa on toisen kissan hajua. Näin ei uusi haju pääse ihan yllättämään.

Jos ongelmia tulee, niin Feliway haihdutin on erittäin toimiva ratkaisu, meillä rauhoitti muuton jälkeen kissojen keskenäisiä riitoja.

Yleensä nuo tutustuttamiset menee ihan hyvin, varsinkin jos toinen kissa kaipaa kaveria. Silti varuillaan pitää olla, tarvitsevat varmasti omaa tilaa ja rauhaa sopeutua tilanteeseen. Jos tuleva kissa on pentu, sekin on helpottava tekijä.

Jos taas ovat arkoja, vähän hankalasti sopeutuvia, niin anna muutaman päivän vain haistella ovien takaa toisiaan, ennen oikeaa kohtaamista.

2/6 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa on 8kk ja tuleva 12vk. Tämä vanhempi ainakin kaipaa seuraa kipeästi, minkä takia tämä toinen päätettiinkin ottaa. Kiitos vinkeistä ehkä tämä hyvin menee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on paras vinkki minkä voin antaa, ei kannata olettaa että kissat on ylimpiä ystävyksiä heti ensi hetkestä. Voivat olla, mutta voi olla että menee useampi kuukausikin. Ja toinen hyvä vinkki on se, että älä stressaa. Mä toin ensimmäisen kissan taloon vähän kuin vahingossa, ajattelin eteiseen päästyäni että ai niin, talossahan on koiria. Mutta yllättävän iisisti meni, kun en itse häslännyt siinä välissä vaan annoin eläinten tutustua omaan tahtiinsa. 

Uskoisin että teillä menee tutustuminen hyvin, koska vanhempi kissakin on vielä pentuiässä. 

Vierailija
4/6 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on paras vinkki minkä voin antaa, ei kannata olettaa että kissat on ylimpiä ystävyksiä heti ensi hetkestä. Voivat olla, mutta voi olla että menee useampi kuukausikin. Ja toinen hyvä vinkki on se, että älä stressaa. Mä toin ensimmäisen kissan taloon vähän kuin vahingossa, ajattelin eteiseen päästyäni että ai niin, talossahan on koiria. Mutta yllättävän iisisti meni, kun en itse häslännyt siinä välissä vaan annoin eläinten tutustua omaan tahtiinsa. 

Uskoisin että teillä menee tutustuminen hyvin, koska vanhempi kissakin on vielä pentuiässä. 

Hienoa harkintakykyä ja kypsyyttä osoitit. 

Vierailija
5/6 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset vaan elää hetkessä, toimii ja uskoo että asiat sujuvat parhain päin. Yleensä näin onkin, ja jos ei suju, niin sitten sopeudutaan ja muutetaan niin, että sujuu.

Eikö koira ja kissa mielestäsi voi olla saman katon alla?

Vierailija
6/6 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä, odotin 2 kuukautta että varaamani pentu olisi luovutusikäinen, missään vaiheessa en vaan pohtinut asiaa koirien kannalta, en ennen kuin kissa oli kopassa eteisessä. Asiat joko sujuu tai ne laitetaan sujumaan. Vaihtoehtoja ei ollut, koska halusin sen kissan meidän laumaan. Ihmiset höseltää muutenkin ihan liikaa eläinten välissä, vaikka parhaiten ne osaa ratkoa välinsä ihan itse. Enkä nyt tarkoita mitään verissä päin tappelua pitää seurata sivusta, vaan semmoista normaalia kanssakäyntiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi