Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Presidentti lentää turistiluokassa, arkkipiispa Kari Mäkinen business-luokassa

Vierailija
09.05.2017 |

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/romania%20kansanedustajat-65147

– Valtion tiukan taloustilanteen takia kansanedustajat matkustavat turistiluokassa, mutta se on hyvä että kirkolla riittää rahaa businessmatkustamiseen. Sinällään mietityttää, kun presidenttiparikin lentää turistiluokassa. No, kai arkkipiispan pitää päästä niin korkealle kuin mahdollista, Mikko Kärnä kirjoitti Facebookiin kuvan oheen.

Twitterissä asiasta kirjoitti Ville Tavio (ps.). Hänellä oli lisätietoja.

– Arkkipiispa Mäkinen Namibiaan bisnesluokassa. Kirkkomme on näemmä varoissaan, Ville Tavio twiittasi.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkisen ikäisen ei noin pitkää matkaa pidä turistiluokassa tehdä. Terveysriskit ovat liian pahat, kun pitää olla liikkumatta paikalleen käpertyneenä tuntitolkulla. Jos hän ei businessluokkaan pääse, hänen ei missään tapauksessa kannata noin pitkälle lentomatkalle lähteä.

Vierailija
22/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Namibiaan edes ole kovin pitkä lento. Itse olen mennyt Uuteen Seelantiin turistiluokassa ja jäin eloon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentti lentää turistiluokassa? Milloin tällainen on tapahtunut?

Niinistö lentää usein ihan turistiluokassa jos mahdollista.

Vierailija
24/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistö lentää usein ihan turistiluokassa jos mahdollista.

Olen kyllä aika varma, että silloin viereisellä penkillä ei istu Perus-Pertti Pihtiputaalta, vaan sieltä on sitten otettu esim. kaikki kolme vierekkäistä paikkaa presidentille. Vai olenko väärässä?

Vierailija
25/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidenttipari ei suinkaan lennä turistiluokassa, vaan bisnesluokassa! Minkä ihmeen takia aloittaja väittää perättömiä, ja osa uskoo sokeana?

Vierailija
26/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun presidentiksi tuli Niinistö. Se sama pressa joka halusi virkaan astuttuaan laskea omaa palkkaansa. Halonenhan lenteli Finnairilta veronmaksajien rahoilla vuokraamallaan koneelle hovinsa kanssa Afrikkaan rahakasseja viemään, muistatko?

Presidentti käyttää kyllä paljon yksityiskonetta, varmaan myös Niinistö. 

Kaukomatkoilla kaikki poliitikot (esim. ministerit) lentävät säännönmukaisesti bisnessluokassa. Euroopan sisäisillä lennoilla saatetaan käyttää turistiluokkaa. Ulkoministeri Soini lentää aina bisnessluokassa (varmaan ihan ymmärrettävistä syistä, fyysisen kokonsa vuoksi).

Vaikea uskoa että presidentti Niinistö lentäisi Atlantin yli turistiluokassa.

Vierailija
27/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomatka helsingiatä naimibiaan (jos suoria lentoja edes on) on varmaan 15 t. Kohtuutonta lentää turistissa.

Jos Niinistö lentäisi tämän turustissa, niin tyhmähän olisi. Sen jälkeen vanhalla menee useampi päivä palautumiseen, kun ei ole saanut koneessa nukuttua. Eli matkaan pitäisi lähteä aiemmin. Tämäkö olisi halvempaa?

Ja lentomatkan aikana usein tehdään työtä eli valmistellaan asioita. Varmaan hyvä rauha keskittyä työasioihin jossain turistiluokassa kun känniset mekastaa ja pienet lapset itkevät.

Vierailija
28/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinäkin tiedät, että mihin sun kirkollisverot menee. Mä en ole maksanut sitä ikinä.

Olen niin iloinen siitä että erosin kirkosta. Kyllä tympisi maksaa bisnesluokan lentoja ja viranomaispäätösten vastaista pullikointia.

Vierailija
29/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajat  saavat Finnairilta platinum-statuksen automaattisesti, mikä tarkoittaa käytännössä korotusta bisnekseen ainakin kaukolennoilla. Lisäksi tietysti muita etuja, kuten ilmaisen tarjoilun myös turistiluokassa, ilmaisia korotuksia ja pääsyn loungeihin. Sinänsä on kohtuullista, ettei kansanedustajille osteta business-luokan lippuja, sillä kustannus on rahalla ostettuna moninkertainen. Mitä presidenttiin tulee, tuntuisi hyvin oudolta, että hän lentäisi turistiluokassa ihan jo turvallisuusnäkökulmasta. 

Vierailija
30/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentomatka helsingiatä naimibiaan (jos suoria lentoja edes on) on varmaan 15 t. Kohtuutonta lentää turistissa.

Jos Niinistö lentäisi tämän turustissa, niin tyhmähän olisi. Sen jälkeen vanhalla menee useampi päivä palautumiseen, kun ei ole saanut koneessa nukuttua. Eli matkaan pitäisi lähteä aiemmin. Tämäkö olisi halvempaa?

Ja lentomatkan aikana usein tehdään työtä eli valmistellaan asioita. Varmaan hyvä rauha keskittyä työasioihin jossain turistiluokassa kun känniset mekastaa ja pienet lapset itkevät.

OT mutta olen monasti ihmetellyt, millä lennoilla känniset mekastaa.

Olen lentänyt satoja kertoja, eikä kännisten mekastusta ole ollut ikänä. 

Vierailija
31/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö arkkipiispa ristiretkelle bisnesluokassa?

Vierailija
32/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT mutta olen monasti ihmetellyt, millä lennoilla känniset mekastaa.

Olen lentänyt satoja kertoja, eikä kännisten mekastusta ole ollut ikänä. 

No nämä "asiantuntijat" lentävät itse lähinnä Kanarialle ja niillä lennoilla tällaista ilmeisesti tapahtuu.

Vierailija
33/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia erosin kirkosta. Ei huvittanut maksaa enää kirkollisveroa, kun tajusin, että rahat menee piispojen luksusasuntoihin ja -huviloihin ja muuhun makeaan elämään.

Vierailija
34/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia erosin kirkosta. Ei huvittanut maksaa enää kirkollisveroa, kun tajusin, että rahat menee piispojen luksusasuntoihin ja -huviloihin ja muuhun makeaan elämään.

Joudut kuitenkin maksamaan verot koko vuodelta. Reilu systeemi, että laskutetaan jäsenmaksu jälkikäteen, vaikka et olisi jäsen.