Onko OIKEASTI sellaisia perheitä, ettei isä pärjää vuorokautta lasten kanssa?
Ystäväni on moneen kertaan sanonut, ettei miehensä (perheen lasten isä) pärjää vuorokauttakaan kotona lasten kanssa jos vaimo ei ole kotona. Ei osaa laittaa kuulemma mitään ruokaa, käyttää pyykkikonetta/astianpesukonetta tms. Lapset tässä perheessä jo kouluikäisiä. Jos äiti joutuu olemaan pois kotoa yön yli, tulee isoäiti paikalle hoitamaan lapsia.
Siis onko tuollaisia miehiä oikeasti olemassa? Vai onko tuo jotain naisen pätemisen tarvetta?
Kommentit (27)
Minä olen vuosia ihmetellyt kun suurin osa miehiä pitää itseään teknologiataitureina, suorastaan parempina kuin naiset. Mutta ei osaa pyykinpesukoneesta painaa nappia "päälle" tai "kiinni", tai imurista? On kertakaikkiaan liian vaikeaa.
Pirttihirmu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirttihirmu kirjoitti:
Olen kuullut huhuja sellaisista miehistä, mutta lieneekö urbaanilegendaa? En tunne yhtään sellaista.
Ehkä pikemminkin kyse on mukavuudenhalusta. Sanoo vaan, ettei osaa, pysty ym. Ja naiset uskoo. Kätevää. Mies joka korjaa puimurin, tekee sähkö- ja lvi-työt sekä tuntee tietokoneen sielunelämän, ei osaa käyttää pesukonetta? Ihan hyvä yritys, mutta minulle ei uppoa :-D
Ongelmaksi varmaan koituu vaatteet. Mitkä pestää 30/40/60 asteessa. Mitkä värit keskenään. Eikä se välttämättä tarvi kuin se kerta, kun mies on laittanut väärin naisen paidan peseytymään, kun ensikerralla ei sitten "osaakkaan."
Olen päässyt siihen käsitykseen, että miehet osaavat lukea? Useassa vaatekappaleessa lukee suosituslämpötila. Jos lappu on haalistunut tai sitä ei ole, niin voi kysyä tai ottaa muuten selvää, siis opetella. Olen kuullut huhuja, että miehet osaisivat puhua? Olen myös (ehkä virheellisesti?) kuvitellut, että miehillä on kyky tunnistaa värit, ja erottaa mm. valkoinen punaisesta?
Jos vahinko kaikista edellä mainituista seikoista huolimatta tapahtuisi, voisin kuvitella, että myös mies voi olla kykenevä oppimaan virheistään?
En tiedä sinun miehestäsi, mutta omani käsittelee töissään päivittäin sellaisia informaatiomääriä, että tuntuisi surkuhupaisalta pistää hänet opettelemaan ulkoa kymmenien merino-kashmirpaitojeni pesulämpötilat ja pesuainevalinnat. Lappuja ei ole, koska ovat monet käsityötä, osa itse tekemiäni.
Toisaalta ehkä joku suorittavassa portaassa oleva heppu pitäisi tuota kivana aivojumppana.
On. Valitettavasti.
Parin ystäväni mies ei pärjännyt pienten lasten kanssa yksin muutamaa tuntia. Fakta.
(Olisi minulla entinen mies.)
Tiedän yhden miehen, jolla on lapsia kahdelle eri naiselle. Ei ikinä hoitanut lapsia muuta kuin katsoi perään hetken silloin, kun nainen kävi suihkussa. Ei kertaakaan siivousta, vaipanvaihtoa, syöttämistä saati ruuanlaittoa. Viimeisimmän eron jälkeen kaikki lapset menevät yhtä aikaa viettämään viikonloppuja isälleen. Isä on avuton tai sitten vain välinpitämätön. Ruuaksi on paistopisteiden voisarvia ja karjalanpiirakoita. Alaluokilla olevat väsyvät olemaan vanhempina taaperolle. Sellaista...
#äitimyytti#nainenonainauhri# Jeesuskin jää toiseksi palstan marttyyreille.
Mun kaverilla on tuollainen AP:n kuvailemaan mies. Kaksi lasta, eskoinen poika, nuorempi tyttö. Esikoiselle vaihtoi vielä vaippoja mutta kieltäytyi hommasta nuoremman kohdalla: ei kuulemma voinut TYTÖLLE vaihtaa vaippaa!! V***u mitä p***aa.
En ole äskeinen, mutta mun vaatteissani ainakin on niin kulahtaneet pesulaput (tai ei ollenkaan pesulappuja) että niistä ei ota selvää erkkikään. Merinoa, silkkiä, pellavaa ym. käsinpesuohjelman vaativaa.
Joskus mies pyykkäsi jonkun mun uniikkiluomuksen pilalle, ja sen jälkeen sovittiin, että mä pesen omani, mies omansa ja lasten vaatteet. Eri värit hän osaa lajitella ja pestä oikeilla aineilla, samoin laittaa yksiväriset kuuteenkymppiin ja printit neljäänkymppiin. Enempää en vaadi.