Fiksu Suomi-Tshekki -keskustelu
Kommentit (50)
Miten kävi :D minä jo arvelin kun alkoi lopussa munata täysin ja ei ollut yllätys että Suomi hävisi taas. Joten turha odottaa ihmeitä Sloveniaa vastaan :) hävitään kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ketä oikeasti jaksaa kiinnostaa jonkun marginaalilajin Škoda Cup, jossa ymmärtääkseni pelaa B-luokan joukkueet?
Onhan tää epärehellisyys Suomessa aivan uskomatonta mm-kisojen suhteen joka vuosi. Joku media voisi repäistä kerrankin, ja kirjoittaa rivien välistä lukemalla edes, että ei näitä kannata niin paljon arvostaa. Perustelisi sen muutamalla syyllä - parhaita pelaajia puuttuu, kieltäytymiset jne. - ja muodostuva kuva artikkelista olisi, että ei mm-kisat ole se kovin juttu. Tätä kutsutaan normaaliksi median analyyttisyydeksi. Nyt se loistaa poissaolollaan.
Mitä katsellut noita ruotsalaisia nettilehtiä, niin siellähän jutut on paljon pienempiä aina mm-kisojen aikaan, eikä se saa huomiota paljoa. Tämä ruotsalaisten käyttämä tapa - pieni media huomio - on toinen tapa olla tyhmistämättä ihmisiä luulemaan, etttä kyseessä on maaiman kovin juttu jääkiekossa. Suuret jutut säästetään vaikka olympia-jääkiekkoon. Kyllähän sillä on ihmisiä viisastuttava vaikutus, koska ihmiset kuitenkin luottavat melko paljon mediaan siinä, että se tietää, mikä on tärkeää mikä taas ei. Media on nimenomaan se, joka on tehnyt kisat suureksi asiaksi suomalaisille.
En tiedä, miksi Suomessa media ei voi olla rehellinen mm-kisojen suhteen. Sen sijaan, että se olisi kriittinen mm-kisojen arvoa kohtaan, se kritiikittömyydellään saa aikaan tyhmän kansan luuloineen. Onko syynä sitten se, että Suomi on paikka yleisimminkin, jossa omia tekemisiä ei viitsitä pahemmin tarkastella kriittisesti, koska kriittisyys kohdistuu omaan tekemiseen. Tämä ei tietenkään ole ensi alkuun mukavaa. On siis parempi välttää tuo epämukavuus ja jatkaa entiseen malliin. Pelkuri kansa, joka pelkää omia epämukavia tuntemuksiaan, sekä astumista pois omalta mukavuusalueelta, vaikka se on kaiken puolin kehittävää.
Käyttäjä100000 kirjoitti:
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Hah hah, mä nauran XD
Ihan oikein suomijunteille.
Kaltaistesi maanpettureiden suurin ilo taitaa juurikin olla muiden pettymys: käyttäytymisesi on puhtaasti huvittavaa erikoisuudentavoittelua olemalla olematta Suomen kannalla ja olematta hengessä mukana ja "nauramalla" jääkiekkoa katsoville ja sitä myötäeläville. Naurettavan toiminnastasi tekee se, että seuraat lajia itsekin ja odotat vain hetkeä, jolloin voisit tulla ulostamaan itseäsi pätemällä jotain jonkin lajin ja sitä seuraavien junttiudesta.
Lajitietämyksesi on tietenkin pyöreä nolla.
Kieltämättä melkoisen naurettavaa, että jos ei jokin pilipalilaji kiinnosta, niin ollaan heti "maanpettureita". Ylipäätään halveksuttavaa käyttää kyseistä sanaa niinkin vähäpätöisen asian kuten urheilun kanssa.
Kyllä minä suomalaisia kannustan, esimerkiksi Formuloita seuraan aktiivisesti ja kannatan Bottasta kovasti (Räikköstä en, pitäisi ymmärtää tehdä tilaa nuoremmille, noloa katsoa kun tallikaveri vie jatkuvasti 6-0).
Jääkiekko vaan on niin naurettava laji.
No, itse en tunne ketään joka pitäisi jääkiekon MM-kisoja lajin suurimpana saavutuksena. Jokainen on sitä mieltä että olympialaiset on se pääjuttu. Tsekeillä on aikalailla sama asenne (media tosin myllyttää yhtälailla kuin Suomessakin).
Se ei kuitenkaan estä meitä viettämästä tsekkien kanssa mukavaa iltaa viihdyttävän lajin, hyvän ruoan ja juoman kanssa. Jos ei eilinen peli sykähdytä sen takia että kyseessä on vain Skoda Cup, no, ei voi mitään. Itse en arvosta kyynisyyttä, sen sijaan kyky antaa tilanteen viedä ja temmata mukaan on paljon hauskempaa. (En henkilökohtaisesti ymmärrä elokuvienkaan jokaisen millimetrin arvostelemista - paljon kivempaa vaan vajota leffan tasolle ja nauttia.)
Jääkiekon MM-kisat ovat kesän lähtölaukaus dramaattisen lajin parissa, eikä sen kummempaa. Mutta hauskaa on, ja mielestäni on aika ikävää, jos ei saa eläytyä mukaan vain siksi, että on khuulimpaa arvostella.
T. Se prahalainen :)
Laura90 kirjoitti:
Miten kävi :D minä jo arvelin kun alkoi lopussa munata täysin ja ei ollut yllätys että Suomi hävisi taas. Joten turha odottaa ihmeitä Sloveniaa vastaan :) hävitään kumminkin.
Toivottavasti, nimittäin toi valmentaja pitää saada ulos sieltä.
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Käyttäjä100000 kirjoitti:
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Hah hah, mä nauran XD
Ihan oikein suomijunteille.
Kaltaistesi maanpettureiden suurin ilo taitaa juurikin olla muiden pettymys: käyttäytymisesi on puhtaasti huvittavaa erikoisuudentavoittelua olemalla olematta Suomen kannalla ja olematta hengessä mukana ja "nauramalla" jääkiekkoa katsoville ja sitä myötäeläville. Naurettavan toiminnastasi tekee se, että seuraat lajia itsekin ja odotat vain hetkeä, jolloin voisit tulla ulostamaan itseäsi pätemällä jotain jonkin lajin ja sitä seuraavien junttiudesta.
Lajitietämyksesi on tietenkin pyöreä nolla.
Kieltämättä melkoisen naurettavaa, että jos ei jokin pilipalilaji kiinnosta, niin ollaan heti "maanpettureita". Ylipäätään halveksuttavaa käyttää kyseistä sanaa niinkin vähäpätöisen asian kuten urheilun kanssa.
Kyllä minä suomalaisia kannustan, esimerkiksi Formuloita seuraan aktiivisesti ja kannatan Bottasta kovasti (Räikköstä en, pitäisi ymmärtää tehdä tilaa nuoremmille, noloa katsoa kun tallikaveri vie jatkuvasti 6-0).
Jääkiekko vaan on niin naurettava laji.
Kävit sitten poistattamass viestini? Taisi kolahtaa. Homman nimihän on se, että sinä nimenomaan olet kiinnostunut lajista, etenkin silloin, kun Suomi häviää, näet asiaksesi tulla ulostamaan itseäsi milloin mihinkin.
Jääkiekko ei ole yhtään sen naurettavampaa kuin formulatkaan, tai mikä tahansa urheilulaji. Seuraan niitä itsekin, mutta nyt kun tälle linjalle mentiin: parin viikon välein tallit raahaavat itsensä krääsineen kaikkineen hienostopaikoista hienostopaikkoihin, pystyttävät itsensä uudelleen muutaman ajon ajaksi. Tallit ja kuskit ottavat joka ikinen kerta kisan aloittaessaan sen riskin, että homma voi kaatua jo ensisekunneilla ja että henki voi lähteä tai vakava onnettomuus tapahtua.
Vai tekeekö formuloista hienomman lajin se, että se on yleisesti kalliimpaa ja kisaajat rikkaampia? Hienomman väen laji?
Sori, mutta jääkiekon leimaaminen naurettavaksi ja samassa lauseessa formuloiden seuraamisesta mainitseminen paljasti sinut.
Miksi se on valmentajan vika, jos pelaaja ei saa kiekkoa rankkarissa maaliin?
Tää on nähty niin monta kertaa: surkea valmentaja ja henkisesti reenaamaton lammaslauma, niin mitä oikeastaan muuta voi edes odottaa?!
On naurettavaa haukkua lajia josta itse ei välitä.
Anna muiden katsoa vaikka nii hyttysen tapon mm-kisoja jos siitä iloa saa.
Kyllä me tää hoidetaan...