Suomenkieli täynnä kliseitä ja niiden viljelyä.
Vaikuttaako teistä, että suomenkieli on täynnä kliseiden viljelyä. Niillä latistetaan nälvitään ohitetaan oikeat ongelmat.
Kerro oma kliseesi, mitä kuulet päivittäin ja johon olet kyllästynyt.
Tämä oli työvoitto. Mitä hemmettiä sekin tarkoittaa.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Mies isolla ämmällä. Mies eikä mikkihiiri. Juoksut on juostu. Ym kootut latteudet. YÖK
Lopeta päivittäinen kontakti-ilmojen lukeminen.
Annetaan pölyn laskeutua.
Joopa joo.
No kyllähän se nyt piti arvata. Jne.
Sanontojen taakse on niin helppo kätkeytyä. EIkä ottaa itse vastuuta sanomisistaan.
Selvä. Onko sinulla osoittaa muita kieliä, joissa on vähemmän latteuksia, vai oliko mutua?
Taitaa olla sama tilanne kaikissa muissakin kielissä. Minusta tuntuu, että etenkin vähemmän koulutetut itse asiassa kommunikoivat päässä valmiina olevin virkkein. Kyky tuottaa niitä itse on vähäinen tai jopa olematon. Samoin jotkut esittelevät kielitaitoaan hokemalla viihdesarjoista oppimaansa englantia. Kun vierasta kieltä sitten pitäisi oikeasti käyttää, suu napsahtaa kiinni.
Toisaalta, eiväthän kaikki edes tarvitse kovin rikasta kielenkäyttöä. Kun arki sujuu, työt ovat yksinkertaiset ja kotona tyydytään telkkarin tuijottamiseen, niin mihin vivahteikasta ja omaperäistä kieltä edes tarvittaisiin?
totta tuokin... bold and bjuutiful väki viljelee sanontoja
Oletko lukenut Ylilautaa tai palstan rajat kiinni -porukan viestejä? Nehän ovat kaikki max. kolmen sanan kliseitä joita toistetaan loputtomiin. Niille on vaan annettu hieno meemi-nimi niin siksi on trenikästä kirjoittaa niin. Koska trendi.
Ja nämä, jotka hokevat jatkuvasti jotain muka-nokkelia ja hauskoja väkisin väännettyjä sanontoja (esim. vetää palkokasvi hengitysteihin ja muuta paskaa) kuvittelevat olevansa jotain suuria verbaalisia neroja. Hyi. Miksi ei voi vaan puhua normaalisti?
Se nyt vaan on näin, halusit eli et. Piste.
Kuuseen kurkottaa kataiseen kapsahtaa
Saan harmaita hiuksia tällaisista aloituksista.
Lottovoitto syntyä suomeen, suomi on niin hyvä maa jos verrataan XX jne.