Lapselle täytyisi saada mahdollisimman edullisesti täyttävää ja terveellistä ruokaa, vinkkejä kaipailisin?
Rahatilanne on tällä hetkellä aika katastrofaalinen erään yllättävän tilanteen johdosta ja tyttären ja mun pitäisi pärjätä mun palkkaan asti, eli kaksi viikkoa, mielellään 20 eurolla. Kaapeista löytyy avaamaton paketti soijarouhetta, avaamaton pussi vihreitä linssejä, kaksi täyttä pakettia täysjyväriisiä ja täysi kaurahiutalepaketti, puolikas pussi kvinoaa, 2 kg erilaisia jauhoja, monenlaisia mausteita, aprikoosi- ja mansikkahilloa, voita ja öljyjä, ketsuppia, hiivaa, sipulia sekä pussinpohjia kuivapavuista, makaroneista, spageteista ja erilaisista suurimoista. Tyttö on viikolla eskarissa ja syö siis päikyssä aamupalan ja lounaan ( voi syödä myös välipalan, mutta mieluusti hakisin aikaisemmin jo kotiin). Mitä ostaisitte näiden lisäksi, että tyttö saisi mahdollisimman hyvää, "tavallista" ruokaa? Itse ajattelin ostaa juureksia ja perunaa sekä ruokakermaa ja maitoa, jotta saan tehtyä erilaisia kastikkeita ja puuroja ja leivottua sämpylöitä sekä ehkä kananmunia, niin saan välipalaksi tytölle pannaria, munakasta jne. Itse syön koulussa päivällä (aterioita ladattu valmiiksi opiskelijakortille, joten näihin ei siis mene rahaa), ja syön kotona vain sen verran, että lapselleni varmasti riittää ruokaa näiden kahden viikon ajaksi. Tyttö ei siis varmasti nälkää tule näkemään, mutta haluaisin, ettei hän huomaa ruuan olevan jotenkin tavallista "huonompaa", ettei tytön turhaan tarvitse murehtia rahatilannettamme. Jos siis jollakulla tulee edullisia vinkkejä terveelliseen ja ravitsevaan ruokaan näitä olemassa olevia aineksia käyttäen, olisin kiitollinen! :)