Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei saa antaa pelolle valtaa tästäkään uutisesta huolimatta

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sun kohdallasi tuskin on toivoa mistään järkevästä suhtautumisesta, niin sulle on ihan ok vapusta kotona ja purkaa sitä pelkoasi vaikka tänne mammapalstalle, jos se kerran auttaa. Jaxuhali!

Vierailija
2/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sun kohdallasi tuskin on toivoa mistään järkevästä suhtautumisesta, niin sulle on ihan ok vapusta kotona ja purkaa sitä pelkoasi vaikka tänne mammapalstalle, jos se kerran auttaa. Jaxuhali!

Vappu on taas ensi vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tekosyy olla hakematta töitä, luulisi Kelankin ymmärtävän.

Vierailija
4/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005201498.html

saitko tekosyyn olla hakematta töitä?

Vierailija
5/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta iltapulu ei saa klikkejä (onkohan ap Ilta-Sanomilla töissä..?) niin tässä koko juttu - ja ei, en ainakaan itse ole pelkäämässä mitään koska ihan helvetin paljon todennäköisemmin kuolen auto-onnettomuudessa kuin terrori-iskussa:

Maanpuolustuskorkeakoulun tutkijaupseeri Antti Paronen kertoo, että Isis pyrkii arkipäiväistämään terrorismin. Se kehottaa käyttämään iskuissa hyväkseen lehtien työnhakuilmoituksia ja osto- ja myyntipalstoja.

Äärijärjstö Isis kannustaa uusimmassa Rumiyah-julkaisussaan lukijoitaan tekemään terrori-iskuja houkuttelemalla uhrit paikalle vaikkapa lehtien työnhaku- tai osto- ja myynti-ilmoituksilla.

Isisin viestin lehdessä huomannut kapteeni Antti Paronen. Paronen arvioi, että järjestö pyrkii tekemään terroriteoista mahdollisimman arkipäiväisiä.

Ilmoitus on hänen mukaansa suunnattu länsimaissa eläville Isisin oikeamieliseksi luokittelemille. Heitä suositellaan houkuttelemaan ”vääräuskoisia” yhteen paikkaan ja iskemään sitten.

Ilmoitus tulisi ohjeitten mukaan rajata siten, että se ei kiinnosta muslimeja. Paronen miettii, rajaisiko vaikkapa baarimestarin työn tarjoaminen hakijoita näin.

– Ajatus on, että pienikin isku on arvokas, jos se ylittää uutiskynnyksen.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että isku on merkityksellinen, kunhan siinä kuolee edes yksi ihminen.

Riskejä voi miettiä

Rumiyah-lehteä julkaistaan Parosen mukaan noin kymmenellä kielellä. Siinä on yleensä yksi englanniksi kirjoitettu osio, jossa kerrotaan ”oikeutetun terrorismin taktiikoista”. Toisinaan siinä on hyvin konkreettisia neuvoja lähtien siitä, millaista asetta tai veistä pitäisi käyttää.

Lehden painoarvoa Paronen pitää merkittävänä. Uudelle kehotukselle hän ei sen sijaan anna kovin suurta painoa.

– En lähtisi vetämään viestistä liian pitkiä johtopäätöksiä.

Isiksen ajama jihadistinen toiminta on Parosen mukaan hyvin näkyvä ja tehokas omassa väkivaltaisuudessaan. Radikalisoituneita on kuitenkin erittäin vähän. Maailmassa on arvioitu 1,6 miljardia muslimia, mutta jihadisteja heistä on arviolta muutama kymmenen tuhatta.

– Ilmiö on hyvin marginaalinen, Paronen sanoo.

Silti ei voida sanoa, etteikö Rumiyahin kehotus voi innostaa radikalisoitunutta tai sen kynnyksellä olevaa. Terrori-iskua Suomessa ei voida pitää täysin mahdottomana.

– Pelolle ei pidä antaa valtaa, mutta asioita on katsottava kylmän rationaalisesti, Paronen sanoo.

Outi Kokko

Amerikassa taas on todennäköisempää tulla taaperon ampumahiihdon kuin kuolla terrori iskussa..

Vierailija
6/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikalause "pelolle ei saa antaa valtaa" sanottu. Kaikki hyvin.

Vierailija
7/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tekosyy olla hakematta töitä, luulisi Kelankin ymmärtävän.

Vierailija
8/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lehti edustaa valemediaa, joten ei kannata yllättyä että kohta tulee pääsy kielletty.

Vierailija
9/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se pettymys aivan valtava kun joukkosurmaa ei tapahtunutkaan. Voi, voi sentään.

Vierailija
10/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kuin jonkin aikaa, niin Isis alkaa rakoilla sisäisten erimielisyyksien vuoksi. Ei siellä päin maailmaa ole koskaan osattu puhaltaa yhteen hiileen kovin pitkään.

Vierailija
11/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurhyökkäys alkaa huomenna kello kuusi aamulla. Isisin kolonnat vyöryvät rajojen yli...

Vierailija
12/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistipossujen hätäännys ja ulina muuttuu päivä päivältä hurjemmaksi. Tästä on hauska seurata! : D

Jo on sulla ilon aiheet ö_ö

Oletko psykopaatti?

Vierailija
13/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasistipossujen hätäännys ja ulina muuttuu päivä päivältä hurjemmaksi. Tästä on hauska seurata! : D

Jo on sulla ilon aiheet ö_ö

Oletko psykopaatti?

Älä nyt psykopaatiksi ylennä, ihan tavallinen debiili rasmuspossu se on.

Vierailija
14/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitoon. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes viitsi sanoa sellaista että sun hätäännystä ja ulinaa on hauska seurata sitten kun sinä tai joku läheisesi on joutunut musukuormurin teurastamaksi jonakin päivänä jonka piti olla ihan tavallinen päivä.

Musukuormuri? Olisiko sinulla jotain ihan oikeitakin ongelmia ratkottavaksi?

Vierailija
15/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes viitsi sanoa sellaista että sun hätäännystä ja ulinaa on hauska seurata sitten kun sinä tai joku läheisesi on joutunut musukuormurin teurastamaksi jonakin päivänä jonka piti olla ihan tavallinen päivä.

Kysy noita ääliömäisiä kysymyksiäsi vaikka Tukholman ja Nizzan uhrien omaisilta...

Vierailija
16/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo musukuormuri yksi uuden "Autot" -animaation hahmoista?

Vierailija
17/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työn takia liikun just näissä kaikissa paikoissa missä on viime aikoina poksunut. Ja on tässä meidän perheelle vuosien saatossa sattunut kaikenlaista ihmeellistä, jossa muutamassa on ollut hengenlähtö lähellä, joten minä en ainakaan enää ajattele ettei osu minun kohdalleni. Ja jos se ei minun kohdalle osu, niin se voi sattua vaikka jonkun kolleegani kohdalle. Hyvähän se on tietenkin perähikiältä huudella.. voi mennä aikaa, kunnes terrorismi sinne lonkeronsa ylettää.

Minä en pelkää, olen vain helvetin vihainen!! Ja niin kauan kun eurooppaan vaan pystyy kävelemään, se paska osuu koko ajan tuulettimeen mitä kiihtyvällä tahdilla.

Vierailija
18/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo musukuormuri yksi uuden "Autot" -animaation hahmoista?

No tätä menoa varmaan lähitulevaisuudessa kyllä. Jos ja kun terrorismi arkipäiväistyy, mitä jotkut tuntuvat oikein haluavankin, niin onhan lapsille hyvä opettaa että se nyt on ihan normaalia että nyt vain sattuu olemaan sellaisia musukuormureita jotka voivat ajaa kenenkä päälle missä ja milloin hyvänsä.

Vierailija
19/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselyiässäkö vielä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy noita ääliömäisiä kysymyksiäsi vaikka Tukholman ja Nizzan uhrien omaisilta...

Miksi sitä heiltä kysyisin? Heitä tuskin kiinnostaa fantasiasi kuorma-autosta, jolle olet antanut uskonnollisen vakaumuksen. Huolestutko seuraavaksi puhuvasta mikroaaltouunista?

Vierailija
20/37 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työn takia liikun just näissä kaikissa paikoissa missä on viime aikoina poksunut. Ja on tässä meidän perheelle vuosien saatossa sattunut kaikenlaista ihmeellistä, jossa muutamassa on ollut hengenlähtö lähellä, joten minä en ainakaan enää ajattele ettei osu minun kohdalleni. Ja jos se ei minun kohdalle osu, niin se voi sattua vaikka jonkun kolleegani kohdalle. Hyvähän se on tietenkin perähikiältä huudella.. voi mennä aikaa, kunnes terrorismi sinne lonkeronsa ylettää.

Minä en pelkää, olen vain helvetin vihainen!! Ja niin kauan kun eurooppaan vaan pystyy kävelemään, se paska osuu koko ajan tuulettimeen mitä kiihtyvällä tahdilla.

Paska osui tuulettimeen Hollannissa kun vihanlietsojat hävisivät parlamenttivaalit, sitten se osui tuulettimeen Suomessa kun vihanlietsojat romahtivat kuntavaaleissa ja nyt vihanlietsojat hävisivät presidentinvaalit Ranskassa. Mikset muuta Venäjälle, siellähän on kaikki paremmin teikäläisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi