Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTImammojen sunny SUNDAY!=)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla mummilassa ollaan. Eilen ansaitun " vapaaillan ja -päivän"

jälkeen tultiin miehen kanssa lasten perässä tänne. Kyllä olikin murusia jo ikävä! Mutta teki kyllä hyvää olla ihan vain kahdenkeskenkin:) Rakennusmessuilla käytiin ja keittiöliikkeissä ravattiin. Ja sit katottiin leffoja ja HERKUTELTIIN!

Olo on mulla kuin omenalla... (punaiset posket ja siemenet sisällä... ;D) Todellisuudessa naama varsin kalpea, ja se siemenkin jo varsin iso möhkäle! Varsin PYÖREÄ olomuoto kylläkin on..

Yhäkään ei merkkejä siitä, että synnytys lähestyy. Iltaisin olo on kyllä kipuileva ja tukala, mutta ei sitten MITÄÄN muuta. Supistuksia ei aiheuta edes seksi saatikka mikään muukaan. Lantioni onnistun kyllä kävelyllä aina kipeäksi saamaan, ja sen vuoksi sitten illalla kärvistelen.

Kuinkahan muutes, aloin miettimään, että jos pääsiäspyhinä synnyttää, niin kotiuttaako ne sairaalasta pyhien aikana?! Mä en nimittäin vissiin suostu koko pääsiäistä sairaalassa olemaan!! Synnytän enemmin vaikka polikliinisesti JOS kaikki hyvin sujuu. Kammoan sairaalassa oloa...

Mutta nyt täytyy alkaa etsimään lapsille ulkovaatetusta, ovat ukin kanssa ulos lähdössä. Me meinattiin miehen kanssa kuntosalilla käväistä. Tekis kipeille hartioille hyvää!

Aurinkoista päivää itsekullekkin! (Kuinkahan moni jo tositoimissa?!)

tilda 36tasan!!

Vierailija
2/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala on kyllä ihan sunny! Ihme sinänsä, mies lähti taas aamusella töihin. Oishan se nyt edes sununtaina kiva herätä yhteiseen vapaapäivään, siis yksi viikossa kuitenkin. Tyttö kysyy sit aina isiä, poika on ikionnellinen kun minä oon kotona. Ihmeellistä kuin se aina noin meneekin. Tuolla meidän kaksi vuotiaalla tytöllä alkanut nyt toi hillitön vaatteitten kääriminen ja huoltaminen. Vauva raukka ja äiti raukka... ;-)

Mutta masussa jatkuu hiljainen linja. Nyt oikeen todella hiljasta. Eilinen vyöhyketerapia siellä nyt muhii, toivottavasti kypsyttelee oikeat hormonit liikkeelle ja se pirun kohdunkaulanpätkä (vajaa 1cm) alkais sieltä lyheneen. Lääkäri sano torstaina kyllä polilla, että hopihopi sit svolle kun alkaa supisteleen, voi olla aika haipakkaa kun se siitä lähtee. Nimittäin kun ne paikat on 2cm auki ja tosi pehmeät jo. No, sopii mulle. Tiedänpähän ruinata heti epiduraalin enkä huoli mitään muuta aluksi vaikka puhuisivat mitä. Suomalaista sisua vaan automatkaksi. Se siinä eniten huolestuttaa. Tunnin verran kiemurrella nyt jalkatilan ja penkin välillä. Ikävää.

Mutta nyt se aurinko alkaa meiläkin näkymään, jipii! Täytyy tästä myöskin ulkoutua taasen tänäänkin. Hirvittää valmiiks toi pukeminen taas, jos en saa tartutettua noihin tappeihin pukemisenergiaa oma-aloitteisesti:))

Lumo odottelee lähtöä kovasti 38+6 (=haaveilee)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla meilla oli viela suht harmaata, mut nyt jo ihan sininen taivas.

Eilen oltiin katsomassa kaupungissa kansallispaivanparaatia ja taisi olla hiukka liikaa. Nukuin iltapaivalla 3 tuntia ja sit illalla oli vahan ruskehtavaa vuotoa ja samoin nyt aamulla. Johtuu joko pitkasta seisomisesta tai voisiko mahdollisesti olla limatulppaa ?? Muuten vaavi on pitanyt tosi rumbaa koko illan ja aamun, on kova tunku alaspain. Minkalainen se limatulppa siis on irrotessaan ? Viime raskauden lopussa en sita ainakaan nahnyt.

Mies on tietty tanaan koko paivan kalastamassa harppuunalla eli jos jotain alkaa tapahtua ei taida kuulla kannykkaa merenpohjaan... onneksi on auto pihassa.

Huomenissa sitten aloitan suursiivouksen ja laitan kaikki viimeisetkin jutut kuntoon, jotta voi sitten rauhallisin mielin lahtea synnyttamaan.

Mutta nyt siirryn pihalle teenjuontiin, lampotilakin taitaa jo olla lahemmas +20 C. Aurinkoa ja lampoa taalta teille kaikille,

Saarad rv 36+1

Vierailija
4/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tänään heti aamusta niin tukala olo, että huomaa kyllä kävelylenkkien jääneen kolmeksi päiväksi väliin :Z Yleensä tukaluun (ja liitoskivut) vaivaavat iltaisin, mutta nyt vaivaavat siis jo aamusta. Huh huh. Ei kyllä huvita edes ajatella mitään kotihommia. Mieskin lähtee ensi yönä parin päivän työmatkalle ja se " närästää" jo valmiiksi. Hyvinhän me nyt lasten kanssa pärjäämme, mutta aina sitä täytyy pähkäillä etukäteen :I

(.) Sama tilanne kuin Tildalla, ei ole kyllä supistuksia sitten ollenkaan. Tosin se menee täysin linjassa edellisten raskauksien kanssa, mutta ainahan sitä vähän toivoisi jotain tapahtuvaksi. Jos sitten vaikka pääsisi vähän helpommalla ja/tai nopeammin sitten tositoimissa (viikolla 43, tarkoitan).

Ihana ilma ulkona, pitäisi lähteä sinne kävelylle, niin voisi vähän olokin kohentua. Mutta kun ei meinaa saada aikaiseksi :I

Fuulis 36+4

5/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai taitaa se kello olla jo kohta 11, vähän hämää tuo kesäaika =) Mutta ainakin tuli tätä raskautta yksi tunti " ilmaiseksi" viime yönä, jee...

Minä bongailin yöllä kolmen aikaan supistuksia useamman tovin, siis sellaisia alamahapolttoja. Kestivät aina jonkun aikaa ja väliä ehkä muutama minuutti, en jaksanut pimeässä haahuilla hakemaan kännykkää että olisin nähnyt kelloa. Mutta sitten viimein nukahdin, eli tuskin mitään vakavia olivat. Illalla käytiin saunomassa joten ehkä se sitten vähän antoi aihetta " harjoittelulle" ! Vaan kyllä tästä voisi jo lähteäkin...

Mulla limatulppa oli kellertävä " räkä" klöntti, jota tuli parina päivänä yli 2 viikkoa ennen synnytystä. Synnytyspäivänä tuli sitten vaaleanpunertavaa (verta joukossa) jatkoa asialle. (ihania kyllä nämä kuvaukset, totta tosiaan...) Mutta ihan hyvin voi Saarad olla limatulppaa tuo sinun homma! Nyt olen odotellut tuota limatulppaa kuin kuuta nousevaa, vissiin tällä kertaa ei sitten sitä näykään...

Mutta nyt syömään. On vähän myöhässä tämä aikataulu tänään...

eikkuli 38+4 - ja vielä huomenna joudun neuvolaan jos siihen mennessä ei tästä lähdetä...

6/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kärsimättömyys tätä odottamista kohtaan sen kun lisääntyy... kai tässä pitää alkaa taas moppia heiluttamaan...

Vierailija
7/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan kera väsymyksen, selkä ja liitoskipujen kanssa...=(. veli oli käymässä hämeenlinnasta ja ottivat olutta miehen kanssa, siinä menikin yöunet kun odottelin niitä baarista sitten kun ne tuli, niin kauhea meteli ja kolina...pelkäsin että tyttö herää, vielä kun on kuumeessa. sais sitten ne nukkumaan...vihdoin ja viimein. nyt se sitten makaa tuolla puoleen päivään, ja hommaa olisi kotona...=/

( . ) kaikki kohdallaan, sellanen mylläys käynnyt koko viikonlopun että...vielä 5 viikkoa laskettuun aikaan, tuntuu hurjan pitkältä, kun muilla on jo viikko 38 menossa..

peetu 35+1

Vierailija
8/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset heräsi mukavasti 6.15 (talvi-aikaa). tuntui, että koko päivä on valmiiksi päin metsikköä, kun tuollainen herätys tietää sitä että ne sitten kiukuttelee mutta nyt on hyvällä mallilla, kun massut täynnä lihamureketta ja muusia on muksut sängyissä (toinen etsii vielä unta) ja päästään miehenkin kans vähän päikkäreille jatkaan yöunia.

mutta pitää mennä että oikeasti ehtii vähän nukahtaa ennen kuin lapset ovat taas hereillä.

huomen aamulla on neuvola.

-lotta rv 38+5- (ihanan paljon!!)

Vierailija
9/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Täällä jatkuu pistävät alavatsakivut säännöllisen epäsäännöllisinä. Hermot ihan riekaleina ja sinnittelen vaikka millä sinne tiistai aamuun että sitten menen TAYS:iin asenteella etten enää sieltä tyhjin käsin lähde. Nukuin kyl taas ihmeen hyvin, mitä nyt selkä vähän juimi ja piti täytellä sudokua että uni taas tuli. Voi että mä ootan aikaa että sais olla taas ilman jatkuvia tuskia.

Näin unta vauvasta: sillä oli muka hampaat jo valmiiksi ja muutoin normaalit varpaat mutta keskivarpaat oli jotenkin ylisuuret. No se oli mahottoman ilonen poika ja ku tultiin kotiin sen kans niin kysyin siltä että sulle pitäs vissiin jotain sapuskaa laittaa? Se nyökkäs hymyillen ja makas keittiön pöydällä ku mä muussasin sille pottua ja maitoo. No sit mä ajattelin et enhän mä voi sille pottua antaa ku se on vasta syntyny ja aloin lypsää pulloon maitoa... =) Kai tässä on pää sitten pehmenny lopullisesti.

Nyt mä asettaudun katseleen sohvalle ku meiän iskä siivoo =) Tää on niin harvinainen näky et pakko ottaa kaikki irti.

Iloista sunnuntaita kaikille!

Annu

Vierailija
10/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihana ilma, kyllä jo keaäihmistä hemmotellaan perjantaisen lumimyrskyn jälkeen...

Viikonloppu otettu rennosti ja meinattiin ulkona syödä, ei viitsi sitten pienen vauvan kanssa ihan helposti lähteä..

Oma ( . ) : Myllerrystä jatkettu samaan malliin kuin ennenkin, huomenna menen äitipolille hiukan kokoarvioon ja kurkkimaan mitä pikkuselle kuuluu, neuvolantäti laittoi lähetteen, kun en haluaisi kovin yliaikaiseksi tätä vauvelia päästää, kutsu tulikin sitten heti huomiseksi.

Ponnari & Masukki 37+1

Vierailija
11/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanan näkönen keli tosiaan, vielä kun saisi nenän ulos ovesta! Tyttö tylleröinen yrittää passata päiväunia ja sehän ei mulle nyt sovi. Anoppi rakas oli mennyt yhtenä päivänä antaan sille pullomaitoa... jota meillä ei ole nautittu siis kohta vuoteen! Siis voitte varmaan kuvitella kuinka paljon Peppi nyt sitten haluaisi juoda lämmintä maitoa, että vit***taa. Tuolla nyt sitten toinen itkee pullomaidon perään.

Taas vaihteeksi vietän siivouspäivää, ihan totta musta alkaa tuntua että vaikka joka ikinen päivä siivoan jotain ja imppaan + pesen lattiat ainakin kerran viikossa niin tää paska ei lopu koskaan. Ja toisin kuin Annulla, meillä mies pitää sohvaa ja minä siivoan. Lähti tosin ulos lenkille, kun ei ollut kuulemma m i t ä ä n tekemistä. Tällä mammalla on aika isot sarvet otsalla tänään.

Mutta menen pesemään lattiat loppuun, josko tuo tirppakin siinä välissä jo rauhoittuu ja pääsen sitten itsekin vähäksi aikaa huilimaan ennen päivän ulkoiluja.

Kiukku-Peppi ja sen äiti 38+6

Vierailija
12/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitusluontoinen asia;o)

Koko päivän sitä on riittänyt, tuleeko loppua ollenkaan. Supisteleekin, mutta harvakseltaan. Sais tihentyä nyt vaan ja kunnolla. Ja toi perhanan pääkipu junkii ainavaan mussa.

Siis taas ihan valmista kauraa jo synnärille..

Kumpihan Niksulle tuli?! Kuinka pian sektion jälkeen pääseekään pois synnäriltä? Maltti ois valttia, mutta mistähän sitäkin repis?

Lumo täynnä " itseään" 38+6 (toikin piisais jo mulle)

Vierailija
13/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ihan täysillä kade sulle. tulispa mullekin jotain oireita jotka kertois lähestyvästä synnytyksestä. siis ONNITTELUT limatulpan bongauksesta! se kuulostaa tässä vaiheessa mahtavalta. ;)

mulla on oikeasti itsellä tosi vaikea asennevamma tämän raskauden kanssa tällä hetkellä ja en ajattele mitään muuta kuin synnytystä. en jaksa innostua enkä nauttia mistään. kaikki tekeminen on ihan hillitöntä puuskuttamista..joopa joo.. seuraavat viikot ovat tosi pitkiä ellei mieli piristy ja jos yli ajalle mennään niin kuin aiemmissakin raskauksissa (40+3 ja 40+4).

lapset pitäis viedä ulkoileen (tekis itsellekin hyvää) ruoan jälkeen mutta ei kiinnostais yhtään. onneksi on tuo mies tsemppikaverina niin pääsee lapsukaiset nauttimaan ulkoilmasta. siis mua ahdistaa ajatuskin ulkovaatteisiin ahtautumisesta ja sitten jo ovella alkaa taas pissattamaan yms. ihan hirveää valitusta tämä mun oleminen, mutta nämä on fiilikset nyt.

pitää yrittää unohtaa raskaus vähäksi aikaa (helppoa?) ja ens viikolla kehitellä vaan kaikkea muuta touhua. jospa tämä tästä. ' normaalitilassa' siis ei-raskaana kaksi tai kolme viikkoa menis ihan hetkessä. mutta nyt poistun masentamasta kaikkien mammojen aurinkoista sunnuntaita valituksillani. kiitos jos luitte!

lotta ja masu-ukko 38+5 (siis sama kuin aikaisemminkin tänään!)

Vierailija
14/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ihan läjässä, harmillista, kun nyt näyttää alkavan tämä rumba, että sukulaiset soittelee harva se päivä kysyäkseen, että joko vauva on syntynyt??? Eivät usko, että ihan varmasti ilmoitetaan heti vauvan synnyttyä. Muutoinkin olisin oikein valmis jo vauvan tuloon. Ei vain mitään kummempia merkkejä ole ilmassa, joten toiveajattelua lie. Ainoa edistykseen viittaava asia on, että vauva on nyt ihan selvästi laskeutunut. Tänä aamuna havaitsin muutoksen sivuprofiilissakin. Tulisi nyt vähän supistuksia tai jotain, niin alkaisi tapahtua!

Viikonloppuna olemme viettäneet miehen nimipäiviä, herkuteltiin ja ollaan otettu rennosti. Tosin lauantai-aamu meni minulla uurastaessa, kun halusin järjestää " yllätysjuhlat" isille, hän kun oli aamun opiskelemassa. Vaikka taisi se vähän arvata jääkaapin sisällöstä, että jotain on luvassa...

Taidan kuitenkin raahautua vähän ulkoilemaan pikkulenkille. Josko edes pieni kivuton suppari tulisi reippaillessa...

Kissankello 38+3

Vierailija
15/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, olimme eilen syömässä hyvin vanhempieni kanssa ja nautin hyvällä omallatunnolla lasin punkkua ruuan kanssa. Nam!

Tänään ei ole sitten ruoka oikein maistunutkaan, ollut ihmeellisiä menkkakipuja koko päivän ja supistellutkin jonkun verran... Mies on ihan stressaantunut, sillä on torstaihin asti kamalasti töitä, strategiapäivät yms. " pakollista" työohjelmaa. Nyt ei kuulemma millään sopisi synnyttää... Hmm, mulle sopisi kyllä ;-)

Päästimme kuitenkin fammon kotimatkalle (oli yötä lastenvahtina), pahimmat jomotukset ovat laantuneet iltaa kohti. Mistään limatulpista yms ei ole tietoakaan, en tosin pongannut sitä viimeksikään.

Eipä täältä muuta. Uusi viikko alkoi taas ja huomenna pitää olla aamulla reippaana ulos talosta, siivooja tulee heti aamusta. Taitaa olla vika kerta sitä luksusta.

Pipsukka rv 39

16/16 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, huomenna alkaa uus viikko ja saapas nähdä moniko meistä ehtii synnyttää ennenkuin seuraavaan maanantaihin päästään!

Mulla on kyllä kärsivällisyys jokseenkin käytetty, mutta kai sekin jotenkin liittyy tähän raskauden loppuaikaan. Että alkaa olla valmis pukertamaan tuon mahan pois ja vaihtamaan toiselle kanavalle... Tänään käytiin pitkällä ulkoilulenkillä, oli tosi ihana auringonpaiste ja meilläkin takapihalla tarkeni jopa istua vähän aikaa (siis noilla vajanaisilla talvikamppeilla mitkä vielä mahtuu mulle päälle...)! Nyt tuo ipana yrittää yöunille, on kans rytmit päin honkia, mutta ei oikein kuulosta siltä että onnistuis vielä hetkeen.

No, täytyy kömpiä itsekin kohta suihkun kautta sänkyyn. Huomenna olis neuvola, mikä ei vois vähempää kiinnostaa, kun täti on taas se minkä kanssa ei aivan ole synkannut. Ellei tässä nyt ihmeitä tapahdu ja yön aikana lähtö tule (heh heh, tuskinpa vaan...)

Öitä kaikille ja tsemppiä alkavan synnytyksen kanssa uurastaville :)

eikkuli 38+4 (ei, ei se rv lisäänny yhtenä päivänä kuin yhdellä päivällä...)