Lapseni löi minua turpaan, mieheni katsoi vierestä nauraen
Meillä oli riitaa lapsen kanssa siitä, kuka siivoo vessan tällä kertaa. En käynyt lapseen käsiksi tai mitään vastaavaa, lähinnä kyse oli vain sanojen vaihtelusta. Kesken kaiken, lapsi tinttasi minua nyrkillä poskeen raivossaan. Mieheni näki kun nyrkki heilui ja katsoi vierestä sanomatta sanaakaan nauraen, kahvikuppi ja älypuhelin kourassa.
Mitenköhän tästä nyt edetä .. Ei kai auta muu kuin jatkaa elämää normaaliin tapaan.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vahingon ilo onkin iloa puhtaimmillaan. Lapsi teki sen mistä mies on haaveillut pidemmän aikaa sinun nalkuttaessa kotitöistä.
Minä siivoin vessan viime kerralla ja nyt oli lapsen vuoro. Kotityöt tehdään vuoroittain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenkö tilanne olisi pitänyt hoitaa?
Olisi. Mieheni kun on lupautunut puolustamaan minua.
Ap
Nytkö naiset ei enää ota vastuuta edes omien lastensa kasvatuksesta? Mihin teitä enää edes tarvitaan?
Vaikea ottaa vastuuta kasvatuksesta, kun kasvatettavana on ongelmalapsi ja mies ei osoita mitään tukea. Laitetaan sinut minun saappaisiin ja tulet varmasti hulluksi.
Ap
Jos on vaikeaa ottaa vastuu kasvatuksesta silloin tehdään lastensuolejuilmoitus, eikä ottaa asennetta ettei voi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tuollaisen jälkeen jatketa normaalisti vaan haetaan apua esim. perheneuvolasta.
Mieheni on sanonut, että sellainen on täyttä ajanhukkaa ja huijausta.
Ap
Eli hän on isäsi ja sinä teet kaiken minkä hän käskee?
Ei, vaan perheterapeutissa olisi hyvä olla enemmänkin läsnä kuin vain yksi perheenjäsen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nytkö naiset ei enää ota vastuuta edes omien lastensa kasvatuksesta? Mihin teitä enää edes tarvitaan?
Vaikea ottaa vastuuta kasvatuksesta, kun kasvatettavana on ongelmalapsi ja mies ei osoita mitään tukea. Laitetaan sinut minun saappaisiin ja tulet varmasti hulluksi.
Ap
Lapsesi joku uuniikki lumihiutale ja kukaan muu vanhemmista ei joudu painimaan vastaavien ongelmien kanssa?
Onpa ilkeää kommentointia taas. Jos ap ei tiedä miten ratkaista tilanne, niin mitä sä siihen tuut päätäsi aukomaan? Anna toimiva resepti ongelmanratkaisuun tai ole hiljaa. Kun ap:n miehestäkään ei tueksi ole.
Tietenkin vastuu lapsen kasvattamisesta kuuluu molemmille vanhemmille, eikä vain äidille. Jos mies ei ota kantaa tai anna tukea, niin ota itse ohjat käteesi edes sen verran, että läksytät poikaa tai pyydät ulkopuolista apua. Älä kuuntele miestäsi, jos suhtautuminen on noin ynseää. Kuinka vanhasta pojasta kyse?
Noinhan ne reagoivat naisetkin, kun näkevät että lapsi/nainen lyö miestä. Miksei siis mies voisi nauraa jos lapsi lyö naista?
Väkivaltainen lapsi kuuluu ohjata terapiaan. Vaimon jonka mies naureskelee väkivallalle kuuluu erota.
Erikoisin avaus taas hetkeen. Lukiessani tätä menetin uskon ihmiskuntaan ja aivoni suli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mikä diagnoosi lapsellasi on? Jos ei ole diagnoosia niin siedätkin saada turpaasi. Jos oikeasti koet lapsesi ongelmalapseksi ilman diagnoosia, niin se ongelma on sinun päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tälläset ihmiset pääsee lisääntymään?
Idioluutio kehittyy.
Lapselle selväksi ettei tuollainen käytös ole hyväksyttävää ja joku rangaistus,esim viikkoraha pois viikoksi.Ja pistä mies siivoamaan se vessa ....Myös miehelle voi sanoa ettei ollut nyt ihan ok käytöstä.
Lapsi löi sinua. Miehesi jos olisi siihen väliin tullut olisi lapsi luultavasti hämemntynyt: ketä kohtaan hän nyt teki väärin. Sinun olisi pitänyt olla se aikuinen, sanoa tiukasti että ei, ei äitiä saa lyödä äitiä sattuu.
Älä nyt jumalauta sille miehelles vihoittele. Saatika lapselle, kun tilanne meni jo ohi. Ensi kerralla sitten tiedät paremmin, mitä tehdä. Lapselle ei, ja esimerkiksi meillä käytössä on "rangaistusnurkka" jonne mennään max pariksi minuutiksi seisomaan naama seinää vasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tuollaisen jälkeen jatketa normaalisti vaan haetaan apua esim. perheneuvolasta.
Ap
Ei, vaan perheterapeutissa olisi hyvä olla enemmänkin läsnä kuin vain yksi perheenjäsen.
Ap
Alku sekin on ja saat itse apua ja tukea tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mikä diagnoosi lapsellasi on? Jos ei ole diagnoosia niin siedätkin saada turpaasi. Jos oikeasti koet lapsesi ongelmalapseksi ilman diagnoosia, niin se ongelma on sinun päässäsi.
Vanhempia lyövä lapsi on aina ongelmalapsi. Samalla tavalla lapsia lyövä vanhempi on ongelmahuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Toki miehen kuuluisi tukea. Sinä olet kuitenkin toinen vanhempi ja sinun täytyy omasta puolestasi kantaa vastuu kasvatuksesta. Et voi piiloutua miehen selän taakse. Lapsesi ansaitsee tulla kasvatetuksi, vaikka sinä olisitkin valinnut typerän ja ajattelemattoman miehen. Se ei ole lapsen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Lapsesi joku uuniikki lumihiutale ja kukaan muu vanhemmista ei joudu painimaan vastaavien ongelmien kanssa?
Onpa ilkeää kommentointia taas. Jos ap ei tiedä miten ratkaista tilanne, niin mitä sä siihen tuut päätäsi aukomaan? Anna toimiva resepti ongelmanratkaisuun tai ole hiljaa. Kun ap:n miehestäkään ei tueksi ole.
Vaikea tietää mikä tälläisen provoilijan oikea ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kuka sitä lasta on estänyt mukaan ottamasta? Siinähän se suurin ongelma on. Lapsi ei kunnioita sinua koska sinä et osaa ottaa mitään aikuisen vastuuta perheessänne. Olette kuin riitelevät sisarukset ja miehenne pitäisi muka toimia isällisenä erotuomarina molemmille.
Varmasti sattui kun lapsesi löi sua, mutta tossa tilanteessa ei vaa mennä "normaalisti" eteenpäin kun pitää etsiä syy miksi lapsesi löi sua ja mistä on oppinut? Lyökö miehesi sua/poikaasi ja miksi mies väittää on huuhaata hakea apua, kun juuri siksi sinne mennää ettei tilanne kärjesty pahemmaksi jopa lapsenkin takia... Te ette selvästi välitä mistään...
Muuten varmaan luulisinkin provoksi, mutta jokunen aika sitten tein keikkatyötä päiväkodeissa. Siellä tuli nähtyä paljon sellaista, etten pidä valitettavasti aloitusta laisinkaan epäuskottavana...
Nyt haette apua, miehen ei tarvitse olla mukana jos ei kerran huvita. Sinä tarvitset opastusta ja tukea vanhemmuudessa, lapsi taas tarvitsee apua siihen, että väkivallan käyttämisen sijaan osaisi sanoittaa tunteensa. Plus opettamista, että väkivalta on väärin.
Nythän häntä sitten ilmeisesti kukaan ei torunut, eli hänelle todnäk jäi tunne, että on ok lyödä toista jos on kiistatilanne ja hermot menevät.
Koska on perustuslakiin kuuluva itsemääräämisoikeus.