miten pääsen pikavipistä eroon
Tällähetkellä on pikavippejä yhteensä 4500euron edestä. Onko täällä asiaaosaavia miten saisin nämä hoidettua jotta ei menisi perintään asti saatika hirveille koroille mitä niistä tulee.
Olen työssä ja kk rahaa jää 700euroa ylimääräistä, mutta tuntuu että laskelmien mukaan nekään ei riitä kun monelta eri firmalta olen ottanut, ja tahdo saada maksusuunnitelmia edes niille.
Voisiko joku auttaa miestä, alkaa jo unet vähenemään tässä mietiskelyssä.
Kommentit (18)
Otan osaa, tilanne on hankala. Itselläni ainoastaan 400 euroa ja en tiedä kuinka senkään maksan.
Pankista pyytämään matalampikorkosta lainaa
Ota huomenna yhteys velkaneuvontaan, siellä auttavat.
Hanki Norwegianin luottokortti ja siihen 5000 nostovaraa. Sitten maksat vain yhtä lainaa. Netissä voi hakea.
Pankista laina koko köntälle ja siitä sit vähän mieluisemmilla koroilla maksamaan hiljalleen. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kysy jos äiti lainais.
T. Martina
Lainaisko sun äiti? :)
Eihän tuo vielä paha summa ole. Hyvä, että heräsit ajoissa. Jos et ole menettänyt luottotietojasi vielä, niin ota pankista laina ja maksa nuo pois. Sitten maksat vain yhtä lainaa. Eläkä enää ota yhtään lisää. Sinun täytyy ymmärtää, että laina ei ole mikään extra, vaan se täytyy maksaa aina pois.
Onko sinulla jotakin arvokasta myytävää? Vaikka liekö sekään aina niin. Minulla on velkoja noin 6000 euroa. Pitkään kuvittelin, että tiukan paikan tullen myyn sitä ja tätä pois, ja hoidan homman. Olen nyt yrittänyt myydä soittovehkeitä pois, mutta eihän niitä kukaan osta. Niitä kamoja on koko maassa enemmän kuin on soittoniekkoja.
Velkojen hoidosta aiheutuu kustannuksia noin 150 euroa kuukaudessa. Siitä hiukan vaille puolet on korkoja. On se minulle tässä tilanteessa melkoinen taakka. Vaan enköhän sentään saa taas ansiotyön ja pystyn makselemaan hiukan reippaammin.
Lopetat velanoton kokonaan
Maksat kaikilla ylimääräisillä lainoja
Et matkustele
Et osta vaatteita
Et tilaa lehtiä
Et sisustele
Ruokaa halvinta
Et käy baareissa etkä syö ravintoloissa
tätä olen yrittänyt mutta tuloksetta omasta pankista. Onko sama mistä sitä yrittää hakea? eikös se sama päätös ole kaikissa sama.
Vierailija kirjoitti:
Ota huomenna yhteys velkaneuvontaan, siellä auttavat.
pitääpä ottaa huomenna yhteyttä mitä siellä sanotaan.
Ei kyllä ole mielessäkään enää ottaa senttiäkään lainaa. Tyhmänä sitä ei heti tajua mitä alkaa tekemään, lopussa sitten kärsiitää kunnolla.
Soitin tänään sinne ja eipä oikeen mitään sanonut muuta kuin että aloittaa pienemmästä ja maksaa poijes niillä mitä jää kk käteen. Mietin vain että mitä nämä yhistelmä sivut on missä yhistetään kaikki lainat ja maksetaan vain sitä yhtä eikä montaa eriä kk. Onko niissä mitään perää? vai ihan turhaa eikä kannate niitä lähteä kokeilemaan. Kokemuksia?
Senhän mie unohin ihan sieltä kysyä ja nyt yrittänut soittaa takaisin mutta eivät ole vastanneet...
Suuri kiitos niille jotka jaksaa vastata ja auttaa!
Mihin sitä lainaa pitää ottaa, jos ei pysty maksamaan takaisin? Nyt loppuu yli tulojen eläminen. Onneksi ei ole todellakaan olemassa mitään yhdistelylainaa, jonka saisi tuosta vaan. Itse olen todella sotkenut asiani, vielä pahemmin kuin sinä. Siihen ei auta muu, kuin niskasta itseään kiinni ottaminen. Ei ole oikotietä onneen. Paljon voimia sulle.
Onko nää ketjut oikeasti noiden yhdistelmälainatarjoajien mainossivuja, kun aina tulee tuo sama viesti kyselemään "kokemuksia" yhdistelmälainoista.
Kun totuus on, ettet sä tai yksikään oikeasti pikavippeihin kaatumassa oleva mistään "kookemuksista" mitään kostu. Se, ikä teidän asiaa auttaisi olisi se, että otatte lyijykynän ja vihon ja laskette yhdeelle ruutupaperille, mitä kuluja teidän lainoista nyt on ja millä aikataululla ne tulevat maksetuiksi ja toisella ruutupaperille laskettu, mitä kuluja olisi siitä tarjotusta yhdistelmälainasta tai luottokortista ja millä aikataululla se olisi maksettu. Sitten vertaatte näitä kahta paperia: kummassa on vähemmän kuluja ja nopeampi aikataulu on rahallisesti teille kannattavampi. Todennäköisesti ero ei itse asiassa ole kovin suuri. Joskus verrrata papereeiden maksueriä myös siihen, mitä palkasta jää maksuvaraa. Lähempänä maksukykyäsi oleva menetelmä on parempi.
Todennäkköiseeti se 5000€ luottorajalla oleva luottokortti ois paras ja joustavin systeemi, mutta jos otat minkä tahansa uuden lainamuodon, sun tärkein tehtävä on pitää huoli, että se todella kåytetään vanhojen velkojen maksuun eikä mihinkään muuhun. Koska muussa tapauksessa olet helposti kerralla kaksinkertaistanut velkasi.
Eihän tämän pitäisi olla mikään ongelma, kun av-palstan talousnerojen mielestä lainan maksamisella on ihan sama funktio kuin säästämisellä. Sinähän olet onnistunut tosi hyvin, kun säästössä on jo melkein viisi tonnia.
Jatka vain samaan tyyliin, niin kohta on kymppitonni kasassa.
Luottokortilla velan maksu!!! Ei ei ei näin...!!!!
Varaa aika velkaneuvojalle