Tämän takia en oole kohtelias naisille(vastaus poistettuun ketjuun)
Viimeeksi kun avasin oven nuorelle naiselle sain närkästyneen katseen ja tuhahduksen perään. En ole viitsinyt sen jälkeen olla kohtelias naisille. Aika moni muukin asia naisten käyttäytymisessä vaikuttaa omaan suhtautumiseeni naisiin.
Jos olisi tullut kiitos ja hymy perään olisi ovet auki useamminkin, nyt kuitenkin kävi näin.
Kommentit (21)
Ei sitä ovea tarvitse jäädä pitämään auki. Riittää jos ei ovea naamalle lyö ja jos pitää auki silloin kun tarvitaan, esim. mummeli kasseineen tms.
Vierailija kirjoitti:
Osaan avata itse oven.
Aloitus koski sitä miksi ulkomaalaiset miehet ovat kohteliaampia kuin suomalaiset.
Yksi nuori nainen, ei tarkoita että kaikki ovat samanlaisia. Minä kiitän ja osaan kiittää, olenkin 47-vuotias.
Avaan mielelläni oven myös sedälle. Ei ole pakko hymyillä. Se on vain ovi. Niitä avataan miljardeja kertoja päivässä.
Erittäin tuttua. Olen mies ja minulle opettiin kotona, että naiselle avataan esim. kaupan ovi. No, sen jälkeen kun Helsingin keskustassa tästä eleestä seurasi LÄHES AINA (erityisesti nuoremmilta) naisilta aina pelkkää omalaatuista pilkallista naureskelua, lopetin kokonaan ko. toiminnan.
samoja kokemuksia minullakin. Kerran pyysin naista tanssimaan tanssilattialla viitoten käsillä ja hymyillen seksikkäästi. Sain vastaukseksi keskisormen. Turhauduin niin paljon että näytin naiselle takaisin ja jatkoin tanssimista.
Ennen avasin oven ihmisille ja pidin ovea auki seuraavalle. Harva kiitti.
Nykyisin pidän ovea auki lastenvaunujen, rollaattorien tai keppien kanssa liikkuville. He kaikki kiittävät.
N
No huhhuh, onpa herkkähipiäinen "mies" kun loukkaantuu sydänjuuriaan myöten jonkun vastaantulevan naisen astmakohtauksesta:
-Minulle se varmasti tuhahteli.
Naiset ovat sitten inhottavia!
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh, onpa herkkähipiäinen "mies" kun loukkaantuu sydänjuuriaan myöten jonkun vastaantulevan naisen astmakohtauksesta:
-Minulle se varmasti tuhahteli.
Naiset ovat sitten inhottavia!
Niin se metsä vastaa kun sinne huutaa.
Oot sit fiksu mies.
Yksi nainen kohtelee sua huonosti, niin "kostat" sen kaikille.
Varmasti joku mieskin on kohdellut sua huonosti, niin voitkin kostaa koko ihmiskunnalle.
Miksi tuo yksi haukkuu minua narsistiksi. Enbuske oli oikeassa. Joo toimin sen mukaan minkälaista kohtelua itse saan.
En ite ottas kyllä itteeni tollasesta. Enemmä mä saan siitä ite ku avaan oven toiselle. Enemmä mie ite tuun iloseks ku moikkaan rapussa naapuria, joka ei moikkaa takas.
Tiiän myös ihmisiä, jotka vaan on niin sulkeutuneita, ettei saa sanottua mitään tollasissa tilanteissa, vaikka ehkä haluaiski kiittää ja hymyillä, mutta sosiaalinen ahdistus on sitten kai vaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo yksi haukkuu minua narsistiksi. Enbuske oli oikeassa. Joo toimin sen mukaan minkälaista kohtelua itse saan.
Enbuske on pelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan avata itse oven.
Aloitus koski sitä miksi ulkomaalaiset miehet ovat kohteliaampia kuin suomalaiset.
Ei ole kohteliasta olla huomaavainen vain kiitosta ja ylistystä saadakseen. Kiitos tulee tai on tulematta; huomaavaisuus on silti kannatettava hyve.
Kaikki täällä joskus saamme paskaa niskaamme. Turha siitä nyt on pöyristyä.
M46
Näitä "epäkiitollisia" valitettavasti on. Ei se paljon vaatisi, jos sen kiitoksen/ hymyn antaisi. Eikä aina katso ikää, voi "unohtua" vanhemmaltakin. Tulee vaan väkisin mieleen, että ko. henkilöt eivät osaa vähäisimpiäkään käytöstapoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enbuske on pelle!
Ja siksi kokoomus-muorien ja muiden oikeistolaisten Suuri Idoli ;-)
Mulla taas on tapana availla ovia muille silloin kun sopivasti kohdalle osuu. Ihan sukupuolesta riippumatta, eikä haittaa jos kukaan ei erikseen osoita huomaavansa mun pienen eleeni.
Uskon systeemiin nimeltä random acts of kindness, ja ajatus on se että kun tekee pieniä kivoja juttuja toisten avuksi tai iloksi, voi sellainen joskus osua omalle kohdalle. Tai olla osumatta. Oon huomannut, että kiitos tms. huomio tulee yleensä vähän ikääntyneemmiltä ihmisiltä. Ehkä he ovat niitä, jotka muuten jäävät kantamustensa ja kipujensakin kanssa vaille huomiota.
Nuoria ja nättejä kyllä huomioidaan, mutta eiväthän he ehdi kiireessä pyyhältäessään edes huomata että joku avasi oven, kun onhan niitä automaattioviakin.
Jaa, yksi nainen ei kiittänyt, siis kaikki naiset on paskoja? Minä ainakin tänään kiitin, kun nuori mies piti ovea auki minulle. Itsekin avasin oven keski-ikäiselle naiselle, joka ei kiittänyt ääneen, mutta hymyili vähän. Riitti minulle, en minä niitä ovia sen takia pidä auki, että saisin kiitosta. Ja ymmärrän, että jos on ajatuksissaan tai huono päivä, niin ei aina tajua kiittää. Turha moisesta on noin kovasti loukkaantua.
-N30
Vierailija kirjoitti:
Kerran pyysin naista tanssimaan tanssilattialla viitoten käsillä ja hymyillen seksikkäästi..
Voin kuvitella tuon seksikkään hymyn. :O
Osaan avata itse oven.