Vielä kerran Ketipinorista
Niin ristiriitaisia mielipiteitä jopa terveydenhoitoalan henkilökunnalla asiasta. Eli teidän kokemuksienne ja tietojen mukaan; lihottaako Ketipinor pienellä 25-50mg annoksella?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mul on määrätty se unettomuuteen. Oon 3-kymppinen, eikä mitään itsetuhoisia ajatuksia ollut koskaan.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö: jolloin saatat tuntea itsesi surulliseksi, masentuneisuutta, syyllisyyttä, energian puutetta, ruokahaluttomuutta tai unettomuutta.
Mania: jolloin saatat tuntea olosi hyvin jännittyneeksi, riemuisaksi, levottomaksi, innostuneeksi tai yliaktiiviseksi tai arvostelukykysi on huono, jopa niin, että olet vihamielinen tai tuhoisa.
Skitsofrenia: jolloin saatat kuulla, nähdä tai tuntea olemattomia (aistiharhat), uskoa asioita, jotka eivät ole totta, tai tuntea itsesi epätavallisen epäluuloiseksi, ahdistuneeksi, sekavaksi, syylliseksi, jännittyneeksi tai masentuneeksi.Et unettomuuteen???
Haistapa paska! Skitso..
Pieniä ketiapiinimääriä (esim. 25 mg) käytetään unettomuuden hoitoon.
Kaksi tuntemaani henkilöä syö juuri pienellä annoksella unettomuuteen ja ovat paisuneet kuin pulla taikina.
Lihottaa ja aiheuttaa diabetestä. Aiheesta maksettu satojen miljoonien korvauksia http://www.rotlaw.com/seroquel/ ... ja lisää tulee. Mikäli oikeasti haluat tietää jotain, lue Cochrane-raportteja ja kirja Tappava psykiatria ja lääkinnän harha. Täällä palstalla on Orionin lääketrolleja mainostamassa mm. ketipinoria (Orionin tuote), joka on siis sama kuin Seroquel (ketiapiini).
Ilmeisesti joku skitsofreenikko vaahtoaa täällä miten HÄNEN PYHÄÄ LÄÄKETTÄÄN ei saa käyttää unettomuuteen, joten KAIKKI näitä pieniä annoksia käyttävät ovat NISTEJÄ!!
Vierailija kirjoitti:
Niin ristiriitaisia mielipiteitä jopa terveydenhoitoalan henkilökunnalla asiasta. Eli teidän kokemuksienne ja tietojen mukaan; lihottaako Ketipinor pienellä 25-50mg annoksella?
Unohdin mainita, että käytän sitä vain silloin tällöin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mul on määrätty se unettomuuteen. Oon 3-kymppinen, eikä mitään itsetuhoisia ajatuksia ollut koskaan.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö: jolloin saatat tuntea itsesi surulliseksi, masentuneisuutta, syyllisyyttä, energian puutetta, ruokahaluttomuutta tai unettomuutta.
Mania: jolloin saatat tuntea olosi hyvin jännittyneeksi, riemuisaksi, levottomaksi, innostuneeksi tai yliaktiiviseksi tai arvostelukykysi on huono, jopa niin, että olet vihamielinen tai tuhoisa.
Skitsofrenia: jolloin saatat kuulla, nähdä tai tuntea olemattomia (aistiharhat), uskoa asioita, jotka eivät ole totta, tai tuntea itsesi epätavallisen epäluuloiseksi, ahdistuneeksi, sekavaksi, syylliseksi, jännittyneeksi tai masentuneeksi.Et unettomuuteen???
Haistapa paska! Skitso..
Vain meillä, koska tuote on Orionin. Sitä ei ole missään tapauksessa hyväksytty unettomuuden hoitoon käytettäväksi, eli on ns. off-label käyttöä. Lisäksi unettomuuden käypähoitokin on muuttunut siten, ettei lääkkeitä tulisi käyttää unettomuuden hoidossa. Eli vain todella sekopää niitä unettomuuten syö.
Vierailija kirjoitti:
Lihottaa ja aiheuttaa diabetestä. Aiheesta maksettu satojen miljoonien korvauksia http://www.rotlaw.com/seroquel/ ... ja lisää tulee. Mikäli oikeasti haluat tietää jotain, lue Cochrane-raportteja ja kirja Tappava psykiatria ja lääkinnän harha. Täällä palstalla on Orionin lääketrolleja mainostamassa mm. ketipinoria (Orionin tuote), joka on siis sama kuin Seroquel (ketiapiini).
Pakko olla maksettu mainos, koska kukaanhan ei tätä lääkettä käytä? Öööh eiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistapa paska! Skitso..
Minulle on myös määrätty unettomuuteen samoin kuin ystävälleni. Varsinaisia uni tai nukahtamsilääkkeitä on todella vaikea saada lääkäristä mutta skitsofrenialääkkeitä kuten Ketipinor taas määrätään hyvin helposti.
Mulle on ihan psykiatri itse sanonut, että lihottaa eikä siksi määrännytkään sitä. Ja näkee sen pakkausselosteestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla maksettu mainos, koska kukaanhan ei tätä lääkettä käytä? Öööh eiku.
Ei ole. Faktat ahdistaa, se on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistapa paska! Skitso..
Vain meillä, koska tuote on Orionin. Sitä ei ole missään tapauksessa hyväksytty unettomuuden hoitoon käytettäväksi, eli on ns. off-label käyttöä. Lisäksi unettomuuden käypähoitokin on muuttunut siten, ettei lääkkeitä tulisi käyttää unettomuuden hoidossa. Eli vain todella sekopää niitä unettomuuten syö.
Miksi lääkärit sitten määräävät Ketipinoria todella helposti, mutta varsinaisia uni tai nukahtamislääkkeitä ei sitten millään kun niihin jää koukkuun lääkärien mukaan. Useammaltakin lääkäriltä olen Ketipinoria saanut ja niihin saan Kela-korvaukset ja selvästi määrätty unettomuuden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin tällöin pienellä annoksella käytettynä ei lihota. Suuremmilla annoksilla jatkuvasti käytettynä lihottaa. Mikset kysynyt lääkäriltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt Ketipinoria unettomuuteen nyt 1,5 vuotta. Ennen Ketipinorin aloitusta painoin 45 kg, nyt 1,5 v myöhemmin painan 64 kg. En ole koskaan painanut yli 53 kiloa ja olen koko elämäni ollut alipainoinen. Siis ennen Ketipinoria. Mulla annostus 50-100 mg.
Valehtelee. Ei kukaan lääkäri määrää sitä 50 mg.
Te käytätte sitä huumausaineena, nistit.
Oletteko ajatelleet hakea apua?
Minulle on määrätty Ketipinoria 1-2 tablettia nukkumaan mennessä eli 25-50 mg. En saa muuta apua unettomuuteen kuin Ketipinoria, mielellään hakisin apua mutta kerro mistä??
Kato salaliittoteoreetikko eksyi ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistapa paska! Skitso..
Miksi lääkärit sitten määräävät Ketipinoria todella helposti, mutta varsinaisia uni tai nukahtamislääkkeitä ei sitten millään kun niihin jää koukkuun lääkärien mukaan. Useammaltakin lääkäriltä olen Ketipinoria saanut ja niihin saan Kela-korvaukset ja selvästi määrätty unettomuuden hoitoon.
Mahtaisiko Orionin maksamat "kurssit" vaikuttaa asiaan? Tutustu mitä on off-label käyttö https://fi.wikipedia.org/wiki/Off_label_-k%C3%A4ytt%C3%B6
Lue lokakuun liikkeen juttu http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-…
Vierailija kirjoitti:
Kato salaliittoteoreetikko eksyi ketjuun.
Katso, skitsofrenikko eksyi ketjuun. Kummalle persoonallesi tervehdin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt Ketipinoria unettomuuteen nyt 1,5 vuotta. Ennen Ketipinorin aloitusta painoin 45 kg, nyt 1,5 v myöhemmin painan 64 kg. En ole koskaan painanut yli 53 kiloa ja olen koko elämäni ollut alipainoinen. Siis ennen Ketipinoria. Mulla annostus 50-100 mg.
Valehtelee. Ei kukaan lääkäri määrää sitä 50 mg.
Te käytätte sitä huumausaineena, nistit.
Oletteko ajatelleet hakea apua?Minulle on määrätty Ketipinoria 1-2 tablettia nukkumaan mennessä eli 25-50 mg. En saa muuta apua unettomuuteen kuin Ketipinoria, mielellään hakisin apua mutta kerro mistä??
Käypä Hoito http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50067
... ja mistä, kognitiivisesta psykoterapiasta. Mikäli tätä ei kohdallasi ole kokeiltu ennen lääkkeen määräämistä, voit halutessasi tehdä asiasta kantelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin tällöin pienellä annoksella käytettynä ei lihota. Suuremmilla annoksilla jatkuvasti käytettynä lihottaa. Mikset kysynyt lääkäriltäsi?
Kysyinkin ja se sanoi, ettei toi määrä lihota. Lähinnä mua vaan mietityttää niin eriävät mielipiteet ja "faktat." Jatkan kuitenkin satunnaista käyttöä, koska toimii mulla hyvin. Ap
Ketipinor ei ole huumaava lääke.
Minullakin on annostus unettomuuteen 75mg.