Vielä kerran Ketipinorista
Niin ristiriitaisia mielipiteitä jopa terveydenhoitoalan henkilökunnalla asiasta. Eli teidän kokemuksienne ja tietojen mukaan; lihottaako Ketipinor pienellä 25-50mg annoksella?
Kommentit (49)
Mä oon kohtuullisen varma, että tää lääkehullu vit**pää on kivikissaäiti.
Kerro miksi sä " mainostat" näitä mielenterveyslääkkeitä täällä?
Jos olet masentunut, mieleesi saattaa joskus tulla ajatuksia itsesi vahingoittamisesta tai itsemurhan tekemisestä. Tällaiset ajatukset saattavat lisääntyä hoidon aloittamisen jälkeen, sillä tämäntyyppiset lääkkeet eivät yleensä vaikuta heti vaan tavallisesti noin 2 viikon kuluttua, joskus siihen kuluu pidempikin aika. Tällaiset ajatukset voivat myös lisääntyä, jos äkillisesti lopetat lääkityksesi. Nuorilla aikuisilla tällaiset ajatukset ovat yleisempiä kuin muilla. Kliinisissä tutkimuksissa todettiin lisääntynyttä itsetuhoisten ajatusten ja/tai käyttäytymisen riskiä depressiota sairastavilla alle 25-vuotiailla nuorilla aikuisilla.
Ota heti yhteyttä lääkäriin tai lähimpään sairaalaan, jos ajattelet itsesi vahingoittamista tai itsemurhaa. Olosi voi helpottua, jos kerrot jollekin sukulaiselle tai läheiselle ystävällesi masennuksestasi ja pyydät heitä lukemaan tämän pakkausselosteen. Voit myös pyytää heitä kertomaan sinulle, jos he huomaavat masennuksesi pahentuvan tai jos he ovat huolissaan muutoksista käytöksessäsi.
Painonnousu
Painonnousua on havaittu Ketipinoria käyttävillä potilailla. Sinun ja lääkärin pitää seurata painoasi säännöllisesti.
Lääkäri määrää sinulle henkilökohtaisesti sopivan aloitusannoksen. Ylläpitoannos (päivittäinen annos) riippuu sairaudestasi ja henkilökohtaisista tarpeistasi, mutta tavanomainen annos vaihtelee 150 mg:n ja 800 mg:n välillä.
Mul on määrätty se unettomuuteen. Oon 3-kymppinen, eikä mitään itsetuhoisia ajatuksia ollut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri määrää sinulle henkilökohtaisesti sopivan aloitusannoksen. Ylläpitoannos (päivittäinen annos) riippuu sairaudestasi ja henkilökohtaisista tarpeistasi, mutta tavanomainen annos vaihtelee 150 mg:n ja 800 mg:n välillä.
Et mistä tuon leikkimisen tuon määrän kanssa olet keksinyt?
Käytätkö sitä huumeena???
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lihottaa.[/quote
Mihin pohjaat väitteesi? Terv. Psyk. sairaanhoitaja
Harva lääke sinänsä lihottaa. Se on eri asia, jos joku lääke lisää ruokahalua. Kannattaa erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan. Ensimmäiselle ei voi mitään, jälkimmäinen on omista päätöksistä ja valinnoista siellä jääkaapilla riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Mul on määrätty se unettomuuteen. Oon 3-kymppinen, eikä mitään itsetuhoisia ajatuksia ollut koskaan.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö: jolloin saatat tuntea itsesi surulliseksi, masentuneisuutta, syyllisyyttä, energian puutetta, ruokahaluttomuutta tai unettomuutta.
Mania: jolloin saatat tuntea olosi hyvin jännittyneeksi, riemuisaksi, levottomaksi, innostuneeksi tai yliaktiiviseksi tai arvostelukykysi on huono, jopa niin, että olet vihamielinen tai tuhoisa.
Skitsofrenia: jolloin saatat kuulla, nähdä tai tuntea olemattomia (aistiharhat), uskoa asioita, jotka eivät ole totta, tai tuntea itsesi epätavallisen epäluuloiseksi, ahdistuneeksi, sekavaksi, syylliseksi, jännittyneeksi tai masentuneeksi.
Et unettomuuteen???
Haistapa paska! Skitso..
Isommalla annoksella lihotti minua, mutta 50-200mg ei ole lihottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lihottaa.[/quote
Mihin pohjaat väitteesi? Terv. Psyk. sairaanhoitaja
Vittu paljoko sun koulutukseen on laitettu yht.kunnan osalta rahaa?
Tieto löytyy netistä. Faktaa että lihottaa.
Olen itseasiassa laihtunut kun Ketipinorin aloittamisen jälkeen aloin tarkkailla painoani liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Isommalla annoksella lihotti minua, mutta 50-200mg ei ole lihottanut.
Ei sitä määräillä mitään 50 mg, usko jo ääliö.
En usko, että pelkkä Ketipinor (pikkuannoksella) nostaa painoa. Eri asia on sit esim. ahdistukseen tms. liittyvä syöminen, joka ei liity mitenkään nälkään. Sen oppii kyllä tunnistamaan.
Pillerinistit saa kyllä ihan rauhassa juhlia tällä palstalla.
Hyi vittu!
Olen syönyt Ketipinoria unettomuuteen nyt 1,5 vuotta. Ennen Ketipinorin aloitusta painoin 45 kg, nyt 1,5 v myöhemmin painan 64 kg. En ole koskaan painanut yli 53 kiloa ja olen koko elämäni ollut alipainoinen. Siis ennen Ketipinoria. Mulla annostus 50-100 mg.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt Ketipinoria unettomuuteen nyt 1,5 vuotta. Ennen Ketipinorin aloitusta painoin 45 kg, nyt 1,5 v myöhemmin painan 64 kg. En ole koskaan painanut yli 53 kiloa ja olen koko elämäni ollut alipainoinen. Siis ennen Ketipinoria. Mulla annostus 50-100 mg.
Valehtelee. Ei kukaan lääkäri määrää sitä 50 mg.
Te käytätte sitä huumausaineena, nistit.
Oletteko ajatelleet hakea apua?
Olen syönyt Ketipinoria sekä 25mg annoksella, että 800mg, ja kaikkea siltä väliltä. Olen käyttänyt myös monia muita psyykelääkkeitä, ja jotkut niistä tosiaan "lihottavat" itsekseen, toisinsanoen kerryttävät nestettä. Ketipinor ei kuitenkaan näihin kuulu. Isolla annoksella se lisää ruokahalua ja saattaa aiheuttaa myös järjetöntä nälkää alkaessaan vaikuttaa, vaikka olisit juuri syönyt. Pienillä annoksilla kuitenkaan tätäkään ei tapahdu.
Kaikkien lääkkeiden vaikutukset ovat tosin myös jonkin verran yksilöllisiä.
Ei