Oletko sinäkin oppinut nyppimään kulmakarvasi niin että ne alkavat sieraimen ulkoreunasta?
Viime aikoina olen alkanut kiinnittämään huomioita facebookin meikkiryhmässä naisiin, joiden kulmakarvat tuntuvat alkavan hirmu kaukaa toisistaan. Jokaisella heistä kulmakarvat ovat alkaneet tasan sierainten ulkosyrjästä, ja muistinkin että aikoinaan kulmakarvat ohjeistettiin nyppimään alkamaan juuri tuosta sierainten ulkosyrjästä (ja apuna käytettiin kynää, joka asetettiin sieraimen viereen). Mutta, ohje toimii korkeintaan kapeanenäisillä (eikä heilläkään optimaalisesti) ja erityisesti leveänenäisillä tuo ei näytä parhaalta mahdolliselta. Toki jokainen saa naamalleen tehdä mitä haluaa, mutta jos tarkoituksena ei ole leventää nenää entisestään niin suosittelisin jättämään hetkeksi nyppimisen sikseen ja antaa kulmakarvojen kasvaa lähemmäksi toisiaan. (Suurin osa nyppijöistä kuitenkin halunnee kohentaa ulkonäköään, mutta tuossa asiassa mennään metsään.)
Tässä vielä havainnollistava video asiasta (jos ei jaksa katsoa koko videota, kannattaa aloittaa kohdasta 2.40)
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ihmiset nyppii kulmakarvansa, kun se on niin kivuliasta. Ite ajan ne höylällä pois, ei koske yhtään ja on nopeeta. Tosin mä en juurikaan pidä niitä missään mallissa, tolla höylällä ei ehkä saa niin tarkkaa mallia kuin jotkut haluavat. Mä siis vain höylään sellaset karvat pois, jotka kasvaa muiden karvojen ulkopuolella.
Jos nyppiessäsi kiristät toisen käden sormilla kulmakarvan alla olevaa ihoa, ei nyppiminen tunnu lainkaan.
Minkä takia ihmiset nyppii kulmakarvansa, kun se on niin kivuliasta. Ite ajan ne höylällä pois, ei koske yhtään ja on nopeeta. Tosin mä en juurikaan pidä niitä missään mallissa, tolla höylällä ei ehkä saa niin tarkkaa mallia kuin jotkut haluavat. Mä siis vain höylään sellaset karvat pois, jotka kasvaa muiden karvojen ulkopuolella.