Tutkimusten mukaan nykyään ei löydetä kumppania liiallisen valinnanvaran takia
Tämä on ihan totta. Koska se on ihan sama minkä näköinen tai luonteinen olet. Koska on kaiken maailman treffi sivuja, sovelluksia jne.. Tämä aiheuttaa niin sanottuja haamu kirjoittajia. Eli moni kirjoittelee paljon vastakkaiselle sukupuolelle. Kunnes sitten vaan katoaa eli ei laita enää mitään. Johtuen yksinkertaisesti vaan siitä, että on tullut vastaan joku parempi ehdokas. Tutkijoitten mukaan kierre on loputun koska ihminen ajattelee aina voin saada paremman. Ja esim tinderi on tästä kaikista pahin koska pyyhkäisemällä eteen pomppaa aina joku viehättävämpi ihminen. Ja näin on helppo jättää vanha keskustelu taakse ja aloittaa uusi. Tätä siis tekee kumpikin osapuoli: miehet että naiset. Yksinkertaisesti valinnanvaraa on vain liikaa. Mitä mieltä muut? Johtuuko tämä ikuinen kaksintaistelu nimenomaan netin tuomasta maailmasta...
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisilla on paljon valinnanvaraa, miksei se näy minun elämässä?
Yksikään miehistä, joka on mun fb-kaveri ja sinkku ei ole koskaan ollut kiinnostunut musta.
Edes alkoholistimies, jota tavoittelin, koska ajattelin että "pitää laskea tasoa", ei huolinut. Otti mieluummin toisen päihdeongelmaisen ja rikollisen naisen.
Eräs nisti olisi kyllä halunnut seurustella. Siihen minä vedin rajan.
Tinderissä ei tule matchejä. Ei vastata viesteihin nettideittipalvelussa. Treffeillä mun kanssa käyneet miehet ei ole halunneet enempää.
Niin, että missä on se valinnanvara? Miksei hunksit, tavikset tai edes rumat miehet pidä yhteyttä, jonota ovella? Edelleen sanotaan, että sitten ne ulkomaalaiset miehet haluaa. Joo-o, muhun koittaa pitää yhteyttä ulkkismies, joka suoraa pyytää rahaa. Ei mitään muuta.
Laihduta.
En ole ylipainoinen ja treenaan 2x viikossa. Mulla on lääkärin antama ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä valinnanvaraa olisi enemmän kuin ennen? Ehkä se on vain helpommin tavoitettavissa kuin ennen. On helpompaa etsiä itselle sopivampi kumppani eikä ole tarve tyytyä vain ensimmäiseen sopvaan vaan voi etsi vielä sopivamman.
Varmasti netti muuttaa deittailussa jotakin ja ehkä yhteydenpito on hiukan helpompi lopettaa sosiaalisessa mediassa kuin kasvokkain, mikä aiheuttaa sen että suhteesta luovutaan herkemmin jos joku asia jää mietityttämään.Omassa nuoruudessani eli ennen Internetiä tapasi ihmisiä, jotka olivat suurinpiirtein samalta alueelta. Harvoin pääkaupunkiseudun baareissa ja yökerhoissa törmäsi ihmiseen, joka asui Oulussa tai edes Tampereella tai Hämeenlinnassa. Nykyisin netissä kohtaat ihmisiä ympäri maailmaa. Esikoiseni löysi itselleen netin kautta puolison Meksikosta.
Mutta onhan ne ihmiset olleet Tampereella ja Hämeenlinnassa ennenkin. Helpomman tavan lähestyä internetti toki tarjoaa, ei ole niin työlästä kuin jos pitäisi itse matkustaa. Helppous tekee toki mahdolliseksi sen että ei tarvitse tyytyä siihen ensimmäiseen vastaantulijaan vaikka suhteen haluaisikin. Säästyneen ajan voi käyttää vaikka deittailuun muiden kanssa. Samoin jos näet vaivaa suhteen luomiseen siittä ei luovu yhtä helposti kuin jos siihen ei vielä ole panostanut juuri ollenkaan.
Juu, mutta eivät he kuuluneet sun sen hetkiseen valinnanvaraasi, koska et tiennyt edes heidän olemassaolostaan. Miten voisit kiinnostua ihmisestä, josta et ole koskaan kuullutkaan? Internetin myötä nuo tamperelaiset ja hämeenlinnalaiset tulevat pääkaupunkiseutulaistenkin tietoon ja sen vuoksi koko ajan on enemmän ja enemmän ihmisiä, joista voisi kiinnostua ts valinnanvaraa tulee lisää.
No jaa kyllä minä olen aina tiennyt että kiinnostavia ihmisiä saattaa löytyä myös muualta kuin lähiseudulta, vaikka lopulta puolison olenkin löytänyt varsin läheltä.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Tuskin sinäkään olet ihastunut Keijoon Mikkelistä, vaikka oletkin tiennyt, että varmaan Mikkelissäkin asuu Keijo-nimisiä miehiä?
Itseasiassa huomasin että ne kovin kaukana asuvat ei ole yhtä kiinnostavia kuin he joilla on suurinpiirtein samanlainen tausta ja ympäristö jossa ovat kasvaneet.
Vierailija kirjoitti:
Etsin miestä joka
ei tupakoi
ei käytä alkoholia
ei käytä huumeita
on feministi
luonnonsuojelija
eläintensuojelija
ei metsästä, kalastus ok
Pitää eläimistä, erityisesti koirista
Toteuttaa positiivista koulutusta koirille
Tykkää mökkeilystä
ei kuuntele rap/hip hop
ei kuuntele örinäheviä
ei kannata prostituutiota
On uskollinen eikä petä
retkeilee
on lempeä
lällysti hauska
kiltti
ystävällinen
empaattinen
oikeudenmukainen
Ei varmaan kannata jatkaa listaa enää mutta ei ole vielä löytynyt, ei.. Ei todellakaan ole ollut liikaa valinnanvaraa kun ei ole yksikään täyttänyt vaateita.
:)
Jos tommonen on olemassa niin varmaan sille löytyy muita ottajia. kenties ei ole olemassakaan. Ole sitten vaan ilman. : ) Mummona sitten voit kuolinvuoteella muistella kun ei koskaan tpahtunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin miestä joka
ei tupakoi
ei käytä alkoholia
ei käytä huumeita
on feministi
luonnonsuojelija
eläintensuojelija
ei metsästä, kalastus ok
Tykkää mökkeilystä
ei kuuntele rap/hip hop
ei kuuntele örinäheviä
On uskollinen eikä petä
retkeilee
on lempeä
lällysti hauska
kiltti
ystävällinen
empaattinen
oikeudenmukainen
Ei varmaan kannata jatkaa listaa enää mutta ei ole vielä löytynyt, ei.. Ei todellakaan ole ollut liikaa valinnanvaraa kun ei ole yksikään täyttänyt vaateita.
Jos tommonen on olemassa niin varmaan sille löytyy muita ottajia. kenties ei ole olemassakaan. Ole sitten vaan ilman. : ) Mummona sitten voit kuolinvuoteella muistella kun ei koskaan tpahtunut mitään.
Minä etsin itse asiassa juuri tuollaista listassa kuvattua miestä :D . Hassua, että joku muu etsii ihan samanlaista. Mutta minäpä löysin hänet! Yhdestä kohdasta jouduin vain tinkimään, feministi hän ei ole, mutta kaikki muut kriteerit täyttyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin miestä joka
ei tupakoi
ei käytä alkoholia
ei käytä huumeita
on feministi
luonnonsuojelija
eläintensuojelija
ei metsästä, kalastus ok
Tykkää mökkeilystä
ei kuuntele rap/hip hop
ei kuuntele örinäheviä
On uskollinen eikä petä
retkeilee
on lempeä
lällysti hauska
kiltti
ystävällinen
empaattinen
oikeudenmukainen
Minä etsin itse asiassa juuri tuollaista listassa kuvattua miestä :D . Hassua, että joku muu etsii ihan samanlaista. Mutta minäpä löysin hänet! Yhdestä kohdasta jouduin vain tinkimään, feministi hän ei ole, mutta kaikki muut kriteerit täyttyi.
Älä alenna standardeja. Jätä se sika!
Vierailija kirjoitti:
Mummona sitten voit kuolinvuoteella muistella kun ei koskaan tpahtunut mitään.
Elämässä voi tapahtua vaikka mitä, vaikkei koskaan seurustelisi. Laajenna katsantokantaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni miesten pitäisi nostaa tasoa.
Alatte vaan panostamaan siihen, että saatte sen haluamanne alusvaatemallin ja olette sitten onnellisia muutaman vuoden, kunnes kyllästyttää ja vaihdatte nuorempaan alusvaatemalliin. Jos olette silloin onnellisia, niin pyrkikää tuohon asetelmaan ihmeessä. Se ei ole keltään pois.
Me naiset osaamme olla myös yksin, niin se ei haittaa meitä.
Me lisäännymme muutenkin spermapankkien ja kavereiden kautta.
Tavoitelkaa siis niitä omia unelmia. Whatever it takes, kauneusleikkauksia, osakesijoittamista, salilla käyntiä, alkoholinkäytön lopettamista, ihan sama. On sentään tavoite, jota kohti mennä. Muuttakaa sinne hollywoodiin pokailemaan niitä kauniita naisia. Se on paljon parempi, kuin että nostatte täällä tukia ja itkette yksin dokaamassa kotona kirjoitellen vauvapalstalle.
Teilläkin on vain se yksi elämä, ja jos sen ainoa oikea sisältö on seurustella alusvaatemallin kanssa, go for it. Eihän se vaadi kuin panostamista ja rahaa.
Sillä aikaa mä teen niitä asioita, joita mä tykkään tehdä. Asetan omia tavoitteita, saavutan niitä ja olen onnellinen.
Ja jos joku sanoo, että "eihän niitä alusvaatemalleja ole kaikille", niin tuleehan niitä joka vuosi lisää, me naiset synnytellään niitä lisää tähän maailmaan, ei hätää. Maailma on auki, kunhan vaan lähtee ja uskaltaa.
Naiset ovat niin tasottomia Suomessa että kuvotus ja oksennuksen maku suussa ovat normaalit reaktioni kun näen näitä "naisia" tallustelemassa tuolla kaduilla.
Mä puhuin nyt maailmasta. Jos Suomessa ei ole tarpeeksi sinun makuun, niin ulkomailta löytyy. Sinne kannattaa mennä tuolloin elämään eikä kuluttaa aikaansa täällä. Vähän niin kuin minä haluaisin kasvattaa työkseni appelsiineja ja sitten istuisin täällä Suomessa valittamassa, kun täällä ei voi kasvattaa.
Kyllä sitä omaa elämäänsä voi muuttaa, lähde ihmeessä maailmalle. Vaikka sinne Los Angelesiin.
Mä kyllä allekirjoitan tän joskus ahkerasti tinderöineenä. Sieltä en saanut muuta kuin älyttömästi treffejä. Kumppanin löysin muuta kautta. Mulle ainakin tuli fiilis että voin saada aina paremman. Kukaan ei tuntunut riittävän hyvältä. Toisaalta sitten kun valikoimaa on paljon, niin siinä joukossahan on paljon niitä epäsopivia. Kadullakin kävellessä jokatoinen olisi varmaan päällisin puolin sopiva, mutta ajatuksiltaan ei. Joten kun normielämässä niitä sopivia on lopulta vähän ja he tulevat luonnostaan vastaan, niin miten tinderissäkään sopivia voisi olla yhtään enempää. Siitä tulee illuusio.
Eivät ne miehet olleet musta kiinnostuneita, vaikka pyyhkäisivät oikealle. Tinderistä löytyy helpommin yhden yön- ja bileseuraa, kuin parisuhdeseuraa. Sama kaikissa palveluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naisten liiallisen valinnanvaran vuoksi. Miesten valinnanvara ei ole kasvanut ollenkaan. Pikemminkin rankasti vähentynyt, kun naiset suostuvat seurustelemaan vain itselleen täydellisen miehen kanssa.
Täydellistä ihmistä ei ole olemassa.
Itselleen täydellistä. Kysymys kuuluukin miksi miehet eivät kunnioita itseään vaan kelpuuttavat jonkun joka ei itselle sovi.
Tämä on juuri se ongelma, tämä itselle täydellisen etsintä. Aina voi löytyä siitä suuresta joukosta, johon eri sovellusten avulla on pääsy, joku vielä parempi. Enää ei osata (luullaan ettei tarvitse) olla pitkäjänteisiä, kriteerit on kasvaneet, eikä osata tyytyä siihen tyyppiin, joka voisi hyvinkin olla se täydellinen kumppani, kun siirrytään jo etsimään parempaa. Näkemys siitä mihin omat rahkeet riittää, hämärtyy. Haetaan parempaa yksilöä, mutta saatetaan ohittaa tai päästää menemään se täydellinen puolisko, eli se virheellinen yksilö, joka olisikin ollut se paras match minulle omine virheineni. Sitten jos löytyykin se täydellinen yksilö, et sinä olekaan täydellinen hänelle. Pahimmillaan kierre jatkuu, eikä löydetä koskaan ketään, eikä edes tajuta missä meni vikaan.
Tämä muuttaa ihmisten asenteita parinhaussa haitallisella tavalla, enkä minä nyt puhu siitä että pitäisi tyytyä väkivaltaiseen juoppoon, niinkuin jotkut yksinkertaiset ovat täällä kantaansa perustelleet. Liiallinen valinnanvara ja toisaalta yhteydenoton ja -katkaisun helppous on laajemmin katsottuna huono juttu. Tänä digitaalisuuden ja sosiaalisen median ja deittisovellusten aikana yksinäisyys on pahempaa kuin koskaan ja sinkkuus yleisempää kuin koskaan. Jossain on menty siis vikaan, se on ihan selvä. Aina näistä joku hyötyy, mutta laajalla skaalalla jäädään miinukselle.
Se on vähän kuin lapsi karkkikaupassa. Jos on isot hyllyt, niin sitä lasta ei meinaa saada sieltä pois, lopulta täytyy tunnin kitinän jälkeen valita joku ja senkin jälkeen harmittaa olisiko ollut vielä joku parempi. Pienellä kioskilla on viisi vaihtoehtoa josta valita, valinta käy nopeasti ja siihen ollaan yleensä tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naisten liiallisen valinnanvaran vuoksi. Miesten valinnanvara ei ole kasvanut ollenkaan. Pikemminkin rankasti vähentynyt, kun naiset suostuvat seurustelemaan vain itselleen täydellisen miehen kanssa.
Itselleen täydellistä. Kysymys kuuluukin miksi miehet eivät kunnioita itseään vaan kelpuuttavat jonkun joka ei itselle sovi.
Itselleen täydellinen? Omituinen tapa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Etsin miestä joka
on feministi
Tässä hän on:
Vierailija kirjoitti:
Alatte vaan panostamaan siihen, että saatte sen haluamanne alusvaatemallin ja olette sitten onnellisia muutaman vuoden, kunnes kyllästyttää ja vaihdatte nuorempaan alusvaatemalliin. Jos olette silloin onnellisia, niin pyrkikää tuohon asetelmaan ihmeessä. Se ei ole keltään pois.
Tavoitelkaa siis niitä omia unelmia. Whatever it takes, kauneusleikkauksia, osakesijoittamista, salilla käyntiä, alkoholinkäytön lopettamista, ihan sama. On sentään tavoite, jota kohti mennä. Muuttakaa sinne hollywoodiin pokailemaan niitä kauniita naisia. Se on paljon parempi, kuin että nostatte täällä tukia ja itkette yksin dokaamassa kotona kirjoitellen vauvapalstalle.
Teilläkin on vain se yksi elämä, ja jos sen ainoa oikea sisältö on seurustella alusvaatemallin kanssa, go for it. Eihän se vaadi kuin panostamista ja rahaa.
Sillä aikaa mä teen niitä asioita, joita mä tykkään tehdä. Asetan omia tavoitteita, saavutan niitä ja olen onnellinen.
Ja jos joku sanoo, että "eihän niitä alusvaatemalleja ole kaikille", niin tuleehan niitä joka vuosi lisää, me naiset synnytellään niitä lisää tähän maailmaan, ei hätää. Maailma on auki, kunhan vaan lähtee ja uskaltaa.
Olipa typerä ja passiivisagressiivinen teksti. Vähintään yhtä paljon ne naiset etsii miehiä liian kovilla kriteereillä kuin miehet jotain alusvaatemalleja. Tämän ketjun esille nostama ongelma koskee ihan yhtä paljon miehiä ja naisia, ei tässä ole sukupuolesta kyse. Mutta onneksi olkoon, sait taas tekosyyn julistaa miesvihaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä ja passiivisagressiivinen teksti. Vähintään yhtä paljon ne naiset etsii miehiä liian kovilla kriteereillä kuin miehet jotain alusvaatemalleja. Tämän ketjun esille nostama ongelma koskee ihan yhtä paljon miehiä ja naisia, ei tässä ole sukupuolesta kyse. Mutta onneksi olkoon, sait taas tekosyyn julistaa miesvihaasi.
Tännekin ketjuun on miehet kertoneet lähestyvänsä todella monia naisia. Eli jos miehet eivät kelpuuta kaikkea mikä luottaa naista vaan etsii sitä itselleen täydellistä niin silloin myös naisten valinnanvara vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleen täydellinen? Omituinen tapa ajatella.
Mitä omituista tuossa on? Kumman ajattelet olevan riistaruokia rakastavalle naiselle täydellisempi puoliso: metsästystä harrastava vai vegaani? Jos muut ominaisuudet molemmissa miehissä on samat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä valinnanvaraa olisi enemmän kuin ennen? Ehkä se on vain helpommin tavoitettavissa kuin ennen. On helpompaa etsiä itselle sopivampi kumppani eikä ole tarve tyytyä vain ensimmäiseen sopvaan vaan voi etsi vielä sopivamman.
Varmasti netti muuttaa deittailussa jotakin ja ehkä yhteydenpito on hiukan helpompi lopettaa sosiaalisessa mediassa kuin kasvokkain, mikä aiheuttaa sen että suhteesta luovutaan herkemmin jos joku asia jää mietityttämään.Omassa nuoruudessani eli ennen Internetiä tapasi ihmisiä, jotka olivat suurinpiirtein samalta alueelta. Harvoin pääkaupunkiseudun baareissa ja yökerhoissa törmäsi ihmiseen, joka asui Oulussa tai edes Tampereella tai Hämeenlinnassa. Nykyisin netissä kohtaat ihmisiä ympäri maailmaa. Esikoiseni löysi itselleen netin kautta puolison Meksikosta.
Mutta onhan ne ihmiset olleet Tampereella ja Hämeenlinnassa ennenkin. Helpomman tavan lähestyä internetti toki tarjoaa, ei ole niin työlästä kuin jos pitäisi itse matkustaa. Helppous tekee toki mahdolliseksi sen että ei tarvitse tyytyä siihen ensimmäiseen vastaantulijaan vaikka suhteen haluaisikin. Säästyneen ajan voi käyttää vaikka deittailuun muiden kanssa. Samoin jos näet vaivaa suhteen luomiseen siittä ei luovu yhtä helposti kuin jos siihen ei vielä ole panostanut juuri ollenkaan.
Juu, mutta eivät he kuuluneet sun sen hetkiseen valinnanvaraasi, koska et tiennyt edes heidän olemassaolostaan. Miten voisit kiinnostua ihmisestä, josta et ole koskaan kuullutkaan? Internetin myötä nuo tamperelaiset ja hämeenlinnalaiset tulevat pääkaupunkiseutulaistenkin tietoon ja sen vuoksi koko ajan on enemmän ja enemmän ihmisiä, joista voisi kiinnostua ts valinnanvaraa tulee lisää.
No jaa kyllä minä olen aina tiennyt että kiinnostavia ihmisiä saattaa löytyä myös muualta kuin lähiseudulta, vaikka lopulta puolison olenkin löytänyt varsin läheltä.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Tuskin sinäkään olet ihastunut Keijoon Mikkelistä, vaikka oletkin tiennyt, että varmaan Mikkelissäkin asuu Keijo-nimisiä miehiä?
Itseasiassa huomasin että ne kovin kaukana asuvat ei ole yhtä kiinnostavia kuin he joilla on suurinpiirtein samanlainen tausta ja ympäristö jossa ovat kasvaneet.
Ja sä uskot, että mikkeliläisillä on hyvinkin erilainen tausta ja kasvuympäristö kuin tamperelaisilla tai hämeenlinnalaisilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tännekin ketjuun on miehet kertoneet lähestyvänsä todella monia naisia. Eli jos miehet eivät kelpuuta kaikkea mikä luottaa naista vaan etsii sitä itselleen täydellistä niin silloin myös naisten valinnanvara vähenee.
Tämä on melko epäoleellista, ei se ole tämän ongelman ydin alkuunkaan, eikä kaikki miehet edes toimi noin. Riippumatta siitä kuinka näitä sovelluksia käytetään, pelkästään teoreettista valinnanvaraa on kaikilla paljon, joka muokkaa asenteita ja seurustelukulttuuria lyhytjänteisempään ja kertakäyttöisempään suuntaan. Samalla kriteerit kasvaa ja kohteliaisuus toisia kohtaan heikkenee. Lopulta suuressa kuvassa se vaikeuttaa ihmisten pariutumista, ainakin pidempien suhteiden osalta verrattuna siihen että edelleen kohdattaisiin vain reaalimaailmassa, eikä muita tapoja olisi. Joku puhui aiemmin illuusiosta, jonka nämä sovellukset aiheuttavat ja se oli hyvin sanottu. Se teoreettinen valinnanvara ei käytännössä realisoidu, vaan tekee ihmisistä nirsoja ja tyytymättömiä, mikä johtaa yksinäisyyteen ja lyhyisiin suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun miestä lähestyy keskivertomirja, ei kelpaa, kun mies elättelee toiveita, että saisi vielä kauniimman.
Ei lähesty keskivertomirja. Ei edes elämänkoulumirja enkä ole miehenä edes sieltä pahimmasta päästä
No minun kohdallani nettideittailu ylipäätään mahdollistaa kumppanin löytämisen. Olen vapaaehtoisesti lapseton, joten vain 10-15 % naisista käy minulle ylipäätään. Lisäksi naisen tulee nauttia alistumisesta seksissä. Ei tässä pahemmin kukasta kukkaan lennellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se ongelma, tämä itselle täydellisen etsintä. Aina voi löytyä siitä suuresta joukosta, johon eri sovellusten avulla on pääsy, joku vielä parempi. Enää ei osata (luullaan ettei tarvitse) olla pitkäjänteisiä, kriteerit on kasvaneet, eikä osata tyytyä siihen tyyppiin, joka voisi hyvinkin olla se täydellinen kumppani, kun siirrytään jo etsimään parempaa. Näkemys siitä mihin omat rahkeet riittää, hämärtyy. Haetaan parempaa yksilöä, mutta saatetaan ohittaa tai päästää menemään se täydellinen puolisko, eli se virheellinen yksilö, joka olisikin ollut se paras match minulle omine virheineni. Sitten jos löytyykin se täydellinen yksilö, et sinä olekaan täydellinen hänelle. Pahimmillaan kierre jatkuu, eikä löydetä koskaan ketään, eikä edes tajuta missä meni vikaan.
Tämä muuttaa ihmisten asenteita parinhaussa haitallisella tavalla, enkä minä nyt puhu siitä että pitäisi tyytyä väkivaltaiseen juoppoon, niinkuin jotkut yksinkertaiset ovat täällä kantaansa perustelleet. Liiallinen valinnanvara ja toisaalta yhteydenoton ja -katkaisun helppous on laajemmin katsottuna huono juttu. Tänä digitaalisuuden ja sosiaalisen median ja deittisovellusten aikana yksinäisyys on pahempaa kuin koskaan ja sinkkuus yleisempää kuin koskaan. Jossain on menty siis vikaan, se on ihan selvä. Aina näistä joku hyötyy, mutta laajalla skaalalla jäädään miinukselle.
Se on vähän kuin lapsi karkkikaupassa. Jos on isot hyllyt, niin sitä lasta ei meinaa saada sieltä pois, lopulta täytyy tunnin kitinän jälkeen valita joku ja senkin jälkeen harmittaa olisiko ollut vielä joku parempi. Pienellä kioskilla on viisi vaihtoehtoa josta valita, valinta käy nopeasti ja siihen ollaan yleensä tyytyväisiä.
Totta. Mutta jos lapsi pitää enemmän tuoreista mansikoista kuin karkeista, häntä ei haittaa, vaikka ei saisi mitään niistä karkeista, jos hänellä on jo mansikoita. Tämä sama pätee myös parisuhteeseen. Jos sinkun elämä on jo erittäin hyvää ja mielenkiintoista, hän on valmis luopumaan sinkkuudestaan vain siinä tapauksessa, että parisuhteessa hänen elämänsä olisi vieläkin parempaa ja mielenkiintoisempaa. Tämän vuoksi varsinkin naiset etsivät juuri sitä itselleen täydellistä. Jos eivät löydä, ovat mieluummin sinkkuna ja nauttivat elämästään ilman parisuhdetta.