Miten vanhat pojat voi käydä naisten puolella saunassa?
Siis minkäikäiset pojat voivat käydä äidin kanssa naistensaunassa -
minkäikäinen poika pärjää miesten puolella yksinään muiden miespuolisten seassa ilman saattajaa?
Mikä olisi hyvä ikäraja?
7v tai 10v?
Oli venesatamassa tänään vähän sanomista, alkoholillakin osuutta asiaan, kun kippari oli ottanut ja purserille jäi kaikki vastuu.
Kommentit (33)
En kyllä tiedä. Mutta kuten otsikossa toteat niin jotenkin se vain onnistuu.
No, nyt kun ollaan niin sukupuoli neutraaleita ja ei ole tyttöjä tai poikia, samassa vessassakin käydään (kiva naisena kun miesten vessat on aina laidoista ja lattiasta kusessa.... ) niin eiköhän pitäisi olla ne sukupuolineutraalit pukuhuoneet/pesutilatkin. XD
Vierailija kirjoitti:
Yleisessä saunassa oli äiti n. 5-6 v pojan kanssa. Poika oli todella kiusaantuneen oloinen. Että miettikääpä vähän.
Mulla 5v tyttö joka ei kyllä pärjäisi yksin! Ja kyllä hänkin luimistelisi miesten puolella, mutta ei todellakaan osaisi itse toimia.
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäiset. Olisi varmasti epämiellyttävä tilanne ekaluokkalaisellekin tytölle uimahallissa jos saman luokan poika tulisi naisten puolelle. Ymmärrän, että kaikki pojat eivä tuon ikäisenä pärjää yksin miesten puolella mutta kyllä näkisin että tytöillä on oikeus olla naisten puolella pelkäämättä että joku poika tulee yhtäkkiä vastaan. Uimahallissa luulisi löytyvän joku henkilökunnasta lapsen avuksi jos ei ole isää/pappaa tai jotain tuttua miestä pojalla apuna.
Ihan yhtä epämiellyttävää se on pojallekin, jos se saman luoka tyttö on tullut sinne poikien puolelle.
Vierailija kirjoitti:
7v poika on kyllä kykenemätön vastaamaan täysin itsestään perverssejä vastaan. Lisäksi jos on mallia uhkarohkea ja uimataidoton, en uskaltaisi päästää yksin miesten puolelle. Sama kuin 5v tytön pitäisi osata olla yksin naisten puolella. No siellä aina on joku kiva mummo tai muita naisia, jotka auttaisivat. 10v poika jo pärjää yksin.
Eikö miesten puolella ole kivoja pappoja tai muita miehiä, jotka auttaisivat? Vai pelkkiä pervojako vain?
Ja jos 7-vuotias -koululainen - ei osaa itse vaihtaa uikkareihin ja käydä suihkussa, niin jotain on kyllä pahasti vialla.
Itse menin tyttärieni kanssa lenkkisaunaan, ja kas, suihkussa olikin naapurin äiti poikineen. Esikoisemme olivat luokkakavereita ekalla luokalla.
Naapurin poika nappasi pyyhkeen ja juoksi tulipunaisena pihalle ja äitinsä kertoi myöhemmin, että poika oli ilmoittanut ettei koskaan enää lähde naisten puolelle lenkkisaunaan.
Kun poikalapsien äidit miettivät poikiensa pärjäämistä ja puolustavat poikiensa oikeutta asioida naisten puolella, he voisivat miettiä myös vieraiden tyttölasten oikeuksia saunoa ja suihkutella ilman toisen sukupuolen katseita.
Helsingissä joissain uimahalleissa 7 v., joissain 8 v. on ikäraja. Siksipä menemme uimaan niin, että lasten isä tulee mukaan. 7-vuptias on kyllä vielä tosi pieni menemään yksin. Meillä n. 9-vuotiaana alkoi esikoinen mennä, mutta yleensä otettiin hänelle kaveri mukaan, jos ei isä päässyt jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäiset. Olisi varmasti epämiellyttävä tilanne ekaluokkalaisellekin tytölle uimahallissa jos saman luokan poika tulisi naisten puolelle. Ymmärrän, että kaikki pojat eivä tuon ikäisenä pärjää yksin miesten puolella mutta kyllä näkisin että tytöillä on oikeus olla naisten puolella pelkäämättä että joku poika tulee yhtäkkiä vastaan. Uimahallissa luulisi löytyvän joku henkilökunnasta lapsen avuksi jos ei ole isää/pappaa tai jotain tuttua miestä pojalla apuna.
Eikö se sitten ole sille pojalle yhtään noloa jos saman luokan tyttö näkee hänet alasti..?
Miksi vanhemmat eivät opeta itseään ja lapsiaan normaaliin sekasaunontaan?
Mun 8-vuotias ekaluokkalainen ei halua mennä yksin miesten puolelle, on kuulemma tylsää siellä ilman seuraa. Siksipä ei voida mennä kahdestaan uimahalliin (äiti ja poika), vaan on aina oltava joku miespuolinen mukana.
Helpompi olis lähtee ex tempore uimahalliin, jos lapsi suostuisi menemään yksin miesten puolelle. Varmaan pärjäisi siellä yksinkin. Mulle vaan tulee nopeesti huoli, jos se viipyy kovin kauan. En tiedä, keltä voisin pyytää apua, jos lasta ei näkyisikään järkevän ajan sisällä. Uimavalvojalta? Joltain miesasiakkaalta? Yksin meneminen edellyttää sitä, että osaa oikeasti huolehtia itsestään, tavaroistaan, avainkortista ja kaapin lukituksesta. Ei kaikki pikkukoululaiset siihen kykene.
Meidän 16v poika oikein haluaa naisten puolelle, viimeksi tuli uimahallissa sanomista ja joutui miesten puolelle kesken uimareissun, poika oli kovasti pahoillaan.
Mun poika pärjäsi 6-7v. yksin miesten pukkarissa.