Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomakorvaus ja lomapalkka kun työsuhde loppuu?

Vierailija
06.05.2017 |

Osaisiko joku auttaa? Olen irtisanoutunut ensimmäistä kertaa, ja lopetan töissä ennen kuin ehdin pitää kesälomaa.
Minulla jää pitämättä 22 päivää kesälomaa, jotka työnantajani maksaa rahana. Jos olisin pitänyt lomaa, olisin saanut n. 1300 euroa lomapalkkaa (olin tuntipalkallinen osa-aikainen, MARAVA-työsopimus).
Olen ymmärtänyt, että lomarahaa (eli sitä vanhaa lomaltapaluurahaa) en saa tietenkään kun en tule lomalta enää takaisin, mutta miten homma menee tuon lomapalkan kanssa. Maksetaanko minulle siis tuo lomapalkka 1300 e JA pitämättömät lomapäivät vai nuo pitämättömät lomapäivät pelkästään muutettuna rahaksi tuolla TES:n kaavalla eikä lomapalkkaa ollenkaan?
Kiitos jos joku viitsii auttaa, nuo nettitekstit ovat niin sekavia...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 1300€ on se palkka siltä loma-ajalta, joka maksetaan. Lomarahaa et saa ja mikäli sitä on jo ehditty maksaa pitämättömistä lomista se tullaan perimään takaisin. Eli saat normaalin palkkasi tehdystä työstä + 1300€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Saat lomakorvauksen kaikista kertyneistä, mutta työsuhteen päättyessä vielä pitämättömistä lomapäivistäsi. Eli tarkoittaa, että saat ainakin lomapalkkaa vastaavan summan, nimike vain eri, eli lomakorvaus. Lomaraha (lomaltapaluuraha) on TES-kohtainen, mutta useimmiten on niin, että sitä ei lomakorvaukseen lasketa tai vain puolet täyden lomarahan määrästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi