Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti minut kun lihosin 50 kiloo :(

Vierailija
06.05.2017 |

Yhteistä taivalta takana 17 vuotta. Kaksi ihanaa lasta. Paljon suunnitelmia vielä toteuttamatta ja paljon kokematta yhdessä.

Tällä kaikella ei vaan ollut mitään väliä, kun painoni nousi. Tottakai hävettää ja tekisin toisin jos tietäisin että näin käy.

Mutta silti. Kohtuutonta. Lohduttakaa minua

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista. 😢 Kyllä minä ainakin rakastin ja rakastan ja haluan miestäni yhtälailla tai vielä kovemminkin vaikka sairastumisen jälkeen hän lihoikin runsaasti. Ei miehesi ole sua koskaan rakastanutkaan, ap. Kyllä ansaitset niin paljon parempaa, aito rakkaus odottaa sinua tuolla jossain, niin se on! ☺️

No tokkopa ennen laihtumista ainakaan odottaa. Hiljasta voi olla 50 kiloo ylipainoisella yh:lla.

Vierailija
22/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hyvin pinnalliselta tuo miehesi. Pitkässä liitossa kohtalo tuo eteen kaikenlaista. Sairaus voi runnella ulkonäön.

Lihavuus voisi olla syynä silloin, jos puoliso joutuu sen tähden omaishoitajaksi. Siitä ei nyt ollut ap n kohdalla kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lihominen ole vähän niinku oma vika?

Geenien "vika" se on. Tutkittu juttu.

Sun geenisi jotenkin muuttuu kaloreiksi, vaikka söisit ja liikkuisit normaalisti? Ei mene läpi.

Lihominen johtuu pääosin geeneistä

http://yle.fi/uutiset/3-6373359

Ei johdu geeneistä vaan geenit saattavat altistaa helpommin lihomiselle. Ei sellaista geeniä olekaan joka lihottaisi jo syö sopivasti. Opettele lukemaan.

Vierailija
24/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu hyvin pinnalliselta tuo miehesi. Pitkässä liitossa kohtalo tuo eteen kaikenlaista. Sairaus voi runnella ulkonäön.

Lihavuus voisi olla syynä silloin, jos puoliso joutuu sen tähden omaishoitajaksi. Siitä ei nyt ollut ap n kohdalla kyse.

Hei kuule psst. Ei se ole kohtalo vaan liikaa syöminen.

Vierailija
25/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jättänyt 15 kilon jälkeen. Lihava tai juopunut nainen ei ole naisellinen.

Vierailija
26/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se oikea syy? Muuttuiko luonteesi painon myötä? Oliko parisuhteenne toimiva vai olitteko yhdessä vain lasten takia?

Vierailija
27/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu geeneistä vaan geenit saattavat altistaa helpommin lihomiselle. Ei sellaista geeniä olekaan joka lihottaisi jo syö sopivasti. Opettele lukemaan.

Niinhän siinä otsikossa lukee: Lihominen johtuu pääosin geeneistä Lue ihan itse vaan se otsikko uudelleen :D

Vierailija
28/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kohtuutonta.

Minusta jo 5 kiloa on semmoinen massanlisäys, että meidän täytyy istua ja keskustella.

Vierailija
29/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jätti kun se tasan 50 kiloo lisää tuli mittariin?

Eiköhän suhteenne ole ollut alamäkeä jo niin kauan kun olet päättänyt panostaa syömiseen parisuhteesi sijasta.

Vierailija
30/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehesi lihoi niiden vuosien aikana?

Vierailija
31/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä jätti mut, kun sairastuin rintasyöpään. Lapset olivat tuollon 12, 9 ja 6. Olin kuulemma vastenmielinen näky rinnattomana ja kaljuna. Onneksi oli tukiverkostot. Yksi toisensa jälkeen lapset teini-iässä kieltäytyivät enää tapaamasta isäänsä. Nyt nuorinkin on jo aikuinen ja exä kuulemma pahasti alkoholisoitunut ja yksinäinen.  

Vierailija
32/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän siinä otsikossa lukee: Lihominen johtuu pääosin geeneistä Lue ihan itse vaan se otsikko uudelleen :D

Ei vaan tapanani on lukea sisältö otsikon lisäksi. Suosittelen sinullekin.

Vierailija
33/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 50 kiloa on ihan helvetin paljon. Ei ihme ettei mies sellaista kasaa jaksa katsella. Kertoo jo paljon sun itsekurista ja välinpitämätttömyydestä.

Vierailija
34/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärtäisin  oikein hyvin että mies kyllästyisi jos olisin tuplannut painoni! Ei huh sentään!!

Kun tapasimme painoin 52kg ja bmi oli 19. Nyt 4 lapsen ja yli 20v jälkeen painan muutaman kilon enemmän. Jos miehestäni oli ihanaa kun olin pieni keijumainen nainen miten hän voisi hyväksyä - noh, valaan?? Ei siinä tarvitse ajatella ja selitellä toisen pinnallisuudella, kysehän on jo täysin eri ihmisestä!

Vierailija
35/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lihominen ole vähän niinku oma vika?

Geenien "vika" se on. Tutkittu juttu.

Häh? Etkö tajua, että kenestä tahansa saa lähes millaisen tahansa omilla elämäntavoilla. Pituus on ainoa, jolle ei mitään mahda.

Vierailija
36/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän etten ole enään sama(nlainen) ihminen kuin se kehen mieheni silloin joskus rakastui. Mutta mikä tuntuu pahalta on se ettei miehelle ole näiden yhteisten vuosien varrella tullut mitään joka olisi pitänyt hänet tässä liitossa :(

Ap

Vierailija
37/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän etten ole enään sama(nlainen) ihminen kuin se kehen mieheni silloin joskus rakastui. Mutta mikä tuntuu pahalta on se ettei miehelle ole näiden yhteisten vuosien varrella tullut mitään joka olisi pitänyt hänet tässä liitossa :(

Ap

Minkä takia "vain söit"? Puritko ruokaan stressiä tai pahaa oloa?

Vierailija
38/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos ulkonäkö muuttuu sairauden vuoksi, on aivan eri asia kuin se, jos se muuttuu omien valintojen vuoksi.

Syöpä ei ole oma valinta, se on vakava sairaus ja miehesi oli törkimys, kun sinut sen vuoksi jätti.

Ap:n miehen tilanne eri, koska vuosikausien aikana tehtyjen omien valintojensa vuoksi ap on päästänyt itsensä lihomaan 50 kg.

Huom. laihdutukseen tarvitsee joskus ulkopuolisen (pt, lääkäri, psykologi jne.) apua. On vastuutonta läheisiä kohtaan olla sitä apua hakematta, jos huomaa että yksin ei omasta hyvinvoinnistaan kykene huolehtimaan.

Vierailija kirjoitti:

Exä jätti mut, kun sairastuin rintasyöpään. Lapset olivat tuollon 12, 9 ja 6. Olin kuulemma vastenmielinen näky rinnattomana ja kaljuna. Onneksi oli tukiverkostot. Yksi toisensa jälkeen lapset teini-iässä kieltäytyivät enää tapaamasta isäänsä. Nyt nuorinkin on jo aikuinen ja exä kuulemma pahasti alkoholisoitunut ja yksinäinen.  

Vierailija
39/48 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jos ulkonäkö muuttuu sairauden vuoksi, on aivan eri asia kuin se, jos se muuttuu omien valintojen vuoksi.

Syöpä ei ole oma valinta, se on vakava sairaus ja miehesi oli törkimys, kun sinut sen vuoksi jätti.

Ap:n miehen tilanne eri, koska vuosikausien aikana tehtyjen omien valintojensa vuoksi ap on päästänyt itsensä lihomaan 50 kg.

Huom. laihdutukseen tarvitsee joskus ulkopuolisen (pt, lääkäri, psykologi jne.) apua. On vastuutonta läheisiä kohtaan olla sitä apua hakematta, jos huomaa että yksin ei omasta hyvinvoinnistaan kykene huolehtimaan.

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Toki ylipainonkin takana voi olla esim masennus mutta hoitoon on mentävä. Ei voi odottaa että kukaan uhraa elämäänsä puolisolle joka vuodesta toiseen makaa ja syö.

En ainakaan itse jaksaisi. Jos sitten olen pinnallinen, niin ok. Kyse ei kuitenkaan ole ulkonäöstä vaan yhteiselämästä joka ei voisi olla tyydyttävää, niin että yksi vetää ihan omalla linjallaan elintavoissa.

Jos sairastuu syöpään terveellisistä elintavoista huolimatta, niin tukisin tietysti puolisoani viimeiseen hetkeen saakka.

Vierailija
40/48 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo, että koko meidän elämä pyöri viime vuodet mun lihavuuden ympärillä. Että ei ollut normaalia enää.

Mä en tunnista tätä olenkaan. Ehkä mies itse vaan aatteli mun läskejä koko ajan.

Ap