Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatko innolla vaihdevuosia?

Vierailija
06.05.2017 |

Eilen sanomalehdessä oli juttu vaihdevuosista ja siinä naiset hehkutti miten saa luvan kanssa olla mummo. Ei tarvi enää miellyttää miehiä, ei tarvi pitää kiristäviä push-up liivejä, ei tarvi pelätä raskautta ja saa olla oma itsensä.
Hä? En kyllä nyt ymmärrä miten nuo liittyy vaihdevuosiin.
Itselläni vaihdevuodet olleet pari vuotta ja hormonikorvauhoito menossa vuoden ajan. Kuukautisista en ole päässyt vielä eroon.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa:)

Ei minusta tullut mummoa vaikka vaihdevuode loppuikin 4v sitten. Ihan sama nainen olen, viehättävä ja huoliteltu kuten ennenkin, saman painoinen mutta treenatumpi kuin silloin. Kukaan ei taatusti  ole huomannut niiden tulleen ja menneen! Oma mies on vain innoissaan kun ei tarvitse pitää 5 pv taukoja seksissä kuten ennen. Seksi on entistä parempaa muutenkin, ei ole kostumisongelmia tms. En myöskään koe ongelmaksi sitä että miellytän yhä mieheni silmiä ja ilmeisesti muidenkin. Itsestäni huoltehtiminen on mulle itsestäänselvyys. En tosiaankaan aio vaihtaa collegehousuihin, raitatrikoisiin ja feikkikrokseihin.

Ensimmäiset harmaat tuli samoihin aikoihin kun vv loppui mutta harmaa on ihan trendikäs hiusväri  kuulemma. 80% hiuksista on vielä luonnostaan karamellinsävyiset.

Pääsin helpolla, pelkillä kuumilla aalloilla jotka kesti 5v. Menkat loppui kerralla 48v:nä. Mieliala parani kun ei ollut PMSää joten olen siinäkin suhteessa nyt mukavampi kumppani.

Mummo minusta tuli kun lapsenlapseni syntyi 2v sitten. Tosin mua on luultu äidiksi useamman kerran;D

Vierailija
22/28 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Minusta on nyt juuri parasta, että seksiä voi harrastaa rajattomasti ilman raskauden pelkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen sanomalehdessä oli juttu vaihdevuosista ja siinä naiset hehkutti miten saa luvan kanssa olla mummo. Ei tarvi enää miellyttää miehiä, ei tarvi pitää kiristäviä push-up liivejä, ei tarvi pelätä raskautta ja saa olla oma itsensä.

Hä? En kyllä nyt ymmärrä miten nuo liittyy vaihdevuosiin.

Itselläni vaihdevuodet olleet pari vuotta ja hormonikorvauhoito menossa vuoden ajan. Kuukautisista en ole päässyt vielä eroon.

Miten sun vaihdevuodet on todettu ja korvaushoito aloitettu, jos kuukautiset vielä tulee?

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta mulla alkoi hikoilut siinä vaiheessa, kun kuukautiset oli ollut 5 kk poissa. Se hikoilu oli jotain aivan tajutonta, en olisi selvinnyt siitä ilman lääkitystä. Hikoilu loppui 4 tuntia ensimmäisen tabletin jälkeen. Ensimmäiseksi vuodeksi valittiin hormonikorvaushoito, jonka aikana kuukautiset tulevat säännöllisesti, vasta sen jälkeen voidaan siirtyä vuodottomaan hoitoon.

Vierailija
24/28 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap luulee, että vahdevuodet on sairaus, johon tarvitaan lääkitys :D:D:D

Niin tulet sinäkin luulemaan, kunhan ne kohdallasi alkavat.

Vierailija
25/28 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vaihdevuodet 46 vuotiaana, kuukautiset vaan jäi kerrasta pois. Kuumia aaltoja on lähinnä iltaisin, yöt olen saanut nukkua toistaiseksi rauhassa. Nautin, kun ei ole enää vuotoja ja seksiä voi harrastaa vaikka jokaisena vuoden päivänä. Myös matkalle lähtiessä helppoa, kun ei tarvitse pakata rättejä mukaan ja rannalle pääsee varmasti. En ole kokenut, että mielialaankaan tämä olisi vaikuttanut muuten, kuin positiivisella tavalla. Olen yhden suloisen pojan mummi, joten mummoutuminen ei haittaa.

Kävin 20 vuotta sitten sterilisaatiossa, kun lapsiluku oli meillä täynnä ja olen miettinyt, voiko tuo sterilisaatio vaikuttaa siihen, että olen päässyt vaihdevuosivaivoista näin helpolla.

Vierailija
26/28 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo premenopaussin oireet ketuttivat niin, että hankkiuduin raskaaksi. (Okei, toki halusimme muutenkin vielä yhden lapsen.)

Nyt ajattelin imettää pari vuotta ja palata sitten asiaan katsomaan, mitä hormonit sanovat. Omasta mielestäni olen kaikkea muuta kuin mummo.

Vierailija
27/28 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet tuli ja meni, ja sen jälkeen alkoi ihana elämä!

Vierailija
28/28 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku hehkuttaa innoissaan miten saa rauhassa olla mummo niin onneks olkoon vaan. Mulla alkoi ennenaikaiset vaihdevuodet vähän päälle nelikymppisenä, nyt on kestäneet 10 v ja olo vaan pahenee. Hormonihoito tehosi hyvin nuo 10 v mutta ilmeisesti täytyy siirtyä vahvempaan versioon. V*tuttaa kun elämä on pilalla, seksi ei kiinnosta joten parisuhde on kriisissä ja kuumat aallot tuntuvat koko ajan vaikka hormonikorvauksen ansiosta varsinainen hikoilu puuttuu. Muuten en voisikaan käydä edes töissä. Ai niin ja menkat jatkuu edelleen eli saan "nauttia" siitäkin. Enkä todellakaan HALUA olla mikään v*tun mummo!

Mulla taas seksi alkoi kiinnostaa vähän liikaakin, ennen kuin aloitin hormonihoidon. Olin ihan nymfomaani. Mutta hormonit veivät seksihalut samoin kuin ehkäisypillerit aikoinaan. Nehän ovatkin ihan samoja hormoneja, ajoittain annostukset vain vaihtelevat. Eli mulla on niin, että naishormonit tekevät mut frigidiksi, vaihdevuodet seksihulluksi, mutta oman voinnin kannalta valitsen nuorekkuuden ja hyvän olon eli ne hormonit. Mulla ei ole hiuksetkaan harmaantuneet vaan paksuuntuneet entisestään hormonien myötä. Jonkin artukkelin mukaan hormonihoito pitää myös ihon nuorempana. Mua luullaan jatkuvasti vähintään 10 v nuoremmaksi. Ihan outoja noi mummoutumispuheet todellakin. Miestenkin kannattaisi käyttää testosteronia iän myötä. Oletteko huomannwet, mikä ero on esim 50 tai 60 v miehessä, joka käyttää ja joka ei? Käyttäjällä on seksihalut ja kyky kuin nuorella miehellä ja lihaksia, sillä joka ei käytä,setämäisempi olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän