Odotatko innolla vaihdevuosia?
Eilen sanomalehdessä oli juttu vaihdevuosista ja siinä naiset hehkutti miten saa luvan kanssa olla mummo. Ei tarvi enää miellyttää miehiä, ei tarvi pitää kiristäviä push-up liivejä, ei tarvi pelätä raskautta ja saa olla oma itsensä.
Hä? En kyllä nyt ymmärrä miten nuo liittyy vaihdevuosiin.
Itselläni vaihdevuodet olleet pari vuotta ja hormonikorvauhoito menossa vuoden ajan. Kuukautisista en ole päässyt vielä eroon.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Eilen sanomalehdessä oli juttu vaihdevuosista ja siinä naiset hehkutti miten saa luvan kanssa olla mummo. Ei tarvi enää miellyttää miehiä, ei tarvi pitää kiristäviä push-up liivejä, ei tarvi pelätä raskautta ja saa olla oma itsensä.
Itselläni vaihdevuodet olleet pari vuotta ja hormonikorvauhoito menossa vuoden ajan. Kuukautisista en ole päässyt vielä eroon.
Miten sun vaihdevuodet on todettu ja korvaushoito aloitettu, jos kuukautiset vielä tulee?
En odottanut vaihdevuosia, mutta sitä odotin, että ne menee ohi.
Joo, menkat saisivat kyllä loppua kiitos. Olisi rantalomailukin mukavampaa kun ei tarvitse laskeskella. (Tykkään siis matkustella ja pulikoida).
En kyllä tajua miten menopaussi liittyy itsensä laittamiseen ja esim. seurusteluun jos on sinkku. Lasten tekeminen jää pois valikosta, mutta muuten nainen jatkaa naisena elämistä ja olemista.
Terkuin 48v yöhikoileva akka joka juuri osti tehorintsikat avittamaan sivuprofiilia ja itsetuntoa :D
Ap luulee, että vahdevuodet on sairaus, johon tarvitaan lääkitys :D:D:D
Odotan sitä että kuukautiset loppuvat. Olen inhonnut niitä niin kauan kuin muistan, joskus kuvottaa niin että olen vähällä oksentaa. Muista lieveilmiöistä en niin tiedä, ilmeisesti ainakin sydänsairaus- ja osteoporoosiriski kasvaa. Seksiä en ole harrastanut vuosiin, niin että sillä ei ole merkitystä.
En odota. Olen 48 ja tunnen itseni nuoreksi ja hyväkuntoiseksi. Kuukautisista en tiedä kun on hormonikierukka. Hiukset alkoivat harmaantua kauan sitten ja ryppyjä on jo naamassa, muita muutoksia en ole huomannut.
En odota. Ihan kummallisia perusteluita, miten noi muka liittyy vaihdevuosiin? Tiedän että mulla tulee tukka harvenemaan merkittävästi kun oma hormonitoiminta hiipuu, paljon mieluummin vuodan verta kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vaihdevuodet olleet pari vuotta ja hormonikorvauhoito menossa vuoden ajan. Kuukautisista en ole päässyt vielä eroon.Miten sun vaihdevuodet on todettu ja korvaushoito aloitettu, jos kuukautiset vielä tulee?
Minä olin kiukkuinen kuin nälkiintynyt karhu, hikoilin venäläinen saunassa ja edellisistä kuukautisista oli 4kk, toiset vuoden sisällä, sain korvaushoidon,
jolla kuukautiset tuli säännöllisesti, edellisistä kk oli liian lyhyt aika, joissain voi vielä piileskellä yksinäinen munasolu.
Ei tarvitse, kun on olleet huomaamatta jossain käänteessä. Vieläkään ei meinaa uskoa, että olen päässyt näin helpolla.
Niin, mistä ne vaihdevuodet tunnistaisi. Olen 53 v., kohdun lämpöpallohoito poisti kuukautiset monta vuotta sitten. Harmaantuvista hiuksista en tiedä, koska blondaan hiukset säännöllisesti. Mielialojen vaihteluista en tiedä, koska mulla on mielialalääkitys ollut vuosia. Katkonaisista yöunista en tiedä, koska unta korjaavana lääkkeenä käytän Ketipinoria. Migreenistä en tiedä, koska nuoruudesta asti ollut paljon migreeniä. Osteoporoosiriski, ei ole onneksi tullut esiin. Koska enemmän pyöreyteen taipuvainen kuin laihuuteen, ei naamaan ole tullut ryppyjä. Seksielämää ei ole, joten en tiedä kuivista limakalvoista. Kai ne vaihdevuodet kuitenkin sitten tässä iässä on.
Mulle tuki 43-v unettomuus, johon mukään unilääke ei tehonnut, kuumia aaltoja 10 min välein 24/7 ja reumaksi aluksi luultu niveltulehdus. Hornonihoito paransi kaikki. Eli kyllä vaihdevuodet minulla sairautta muistuttivat. Tappavaa sairautta, koska nukuin kuukaudessa n 2 h per yö. Olen mielestäni ihan nuori vielä ja lapsi ala-asteelka ja menin naimisiin vuosi sitten, etten nyy minään mummona itseäni pidä! Kävin jo kuntosalilla päibällä ja lähdenpä tästä nyt hölkälle ja sitten seksiä illalla miehen kanssa. Ensi vkonloppuna menossa bilettämään. Sellainen 'mummo' vaihdevuosissa.
Jos joku hehkuttaa innoissaan miten saa rauhassa olla mummo niin onneks olkoon vaan. Mulla alkoi ennenaikaiset vaihdevuodet vähän päälle nelikymppisenä, nyt on kestäneet 10 v ja olo vaan pahenee. Hormonihoito tehosi hyvin nuo 10 v mutta ilmeisesti täytyy siirtyä vahvempaan versioon. V*tuttaa kun elämä on pilalla, seksi ei kiinnosta joten parisuhde on kriisissä ja kuumat aallot tuntuvat koko ajan vaikka hormonikorvauksen ansiosta varsinainen hikoilu puuttuu. Muuten en voisikaan käydä edes töissä. Ai niin ja menkat jatkuu edelleen eli saan "nauttia" siitäkin. Enkä todellakaan HALUA olla mikään v*tun mummo!
Olen 45v ja hikoilin öisin peitot märiksi ja päivisinkin järkyttäviä kuumia aaltoja. Olin ihan hermoraunio. Pillereiden takia kuukautiset tuli normaalisti. Vaihdevuodet todettiin verikokeella, vaikka gyne oli epäilevä koska olen niin nuori. Hormonikorvaushoito vei hikoilut pois, mutta sain nuoruuteni kuukautiskivut takaisin, joiden takia pillereitä söinkin. Mitä hienoa tässä on, kysyn vaan??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Odotan kyllä.
Mitä osaa siitä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, mistä ne vaihdevuodet tunnistaisi. Olen 53 v., kohdun lämpöpallohoito poisti kuukautiset monta vuotta sitten. Harmaantuvista hiuksista en tiedä, koska blondaan hiukset säännöllisesti. Mielialojen vaihteluista en tiedä, koska mulla on mielialalääkitys ollut vuosia. Katkonaisista yöunista en tiedä, koska unta korjaavana lääkkeenä käytän Ketipinoria. Migreenistä en tiedä, koska nuoruudesta asti ollut paljon migreeniä. Osteoporoosiriski, ei ole onneksi tullut esiin. Koska enemmän pyöreyteen taipuvainen kuin laihuuteen, ei naamaan ole tullut ryppyjä. Seksielämää ei ole, joten en tiedä kuivista limakalvoista. Kai ne vaihdevuodet kuitenkin sitten tässä iässä on.
Olen tuo edellinen vastaaja. Minä en tiennyt mistään. Hormonikierukka oli pitänyt vuodot poissa ja kun se poistettiin, katsottiin myös hormoniarvot verikokeella. Nyt on vuosi kierukan poistosta eikä ole näkynyt vuotoja ei tullut mitään vaivoja. Ja niin korkea se arvo olikin, sen mukaan minulla oli jo vaihdevuodet olleet ja loppuneet,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan kyllä.
Mitä osaa siitä?
Elämää ilman kuukautisia.
Odotan. Ei enää pms-oireita eikä kuukautismigreeniä... Vielä ei ole merkkejä tullut mutta kyllä ne sieltä. ..
T. N46
Up?