Poikani pituusennuste alta 170 cm. En taida saada ikinä lapsenlapsia :(
Poika 11 vuotta ja ennusteen mukaan jää lyhyeksi. Poikaa se ei nyt vielä näytä paljoa haittaavan mutta mitä käy sitten vanhempana kun tyttöjen tapailu alkaisi kiinnostamaan ? Äitinä huolissaan koska se tulee varmasti olemaan hänelle ongelma. Siskon poikakin joka siis on aika lyhyt on juuri teini-iässä ja kuulemma masentunut kun tytöt eivät osoita häneen mitään kiinnostusta ja kaikki kaveritkin seurustelee. Kyllähän itsekkään en olisi varmaan valinnut miestäni mikäli hän olisi ollut vaikka minua lyhyempi. Mieheni ja lapsen isä on siis aika pitkä mutta tämän lyhyyden on sitten minun puolelta perinyt.
Kommentit (93)
Höpö höpö ap. Kyllä niitäkin naisia on, jotka pitävät lyhyistä miehistä. Muistan jo teininä tykkääneeni luokkamme söpöistä, mutta lyhyistä pojista. Eka poikaystäväni oli mua lyhyempi. Nyttemin olen naimisissa 161cm miehen kanssa ja meille on tulossa jo toinen lapsi. Itse olen 158cm.
Vierailija kirjoitti:
Kasvuhormonia kehiin. Lääkäri määrää kyllä jos näyttää murrosiässä että jää alle 170.
Eipä määrää jos ei ole mitään sairautta. Meidän pojan kasvuennuste on 167 cm. Ei ole ainakaan vielä lyhyys haitannut tyttöystävän löytymistä (on yläasteella). Seurustelee nyt luokkakaverinsa kanssa. Tyttö on varmaan 10 cm pidempi.
Omamieheni on 170 cm, itse olen pari senttiä lyhyempi, mutta korkkarit jalassa näytän paljon miestä tekemään pidemmältä. Ei haittaisi minua, vaikka mies olisi jokusen sentin lyhempikin.
Vierailija kirjoitti:
No ei se kaikkia naisia haittaa, vaikka mies olisi lyhyemmänpuoleinen. Mulla on ollut pituisiani miehiä n. 170 cm +3,+8 cm, tasan pituisiani ja yksi jopa 5 cm lyhyempi. Kyllä mä 20-vuotiaana ajattelin pinnallisesti, että pitää olla vähintään 180 cm pitkä mies, mutta se meni ohi. On mulla ollut myös miehiä, jotka ovat 180+ cm, mutta ei se pituus ole enää pitkään aikaan ole ollut ratkaiseva tekijä.
Jakorasia.
oivoi kirjoitti:
No voi herranjumala nyt taas. Sillä ei ole MITÄÄN väliä, onko mies pidempi vai lyhyempi kuin nainen. Erittäin epäkypsää käytöstä, jos miehen lyhyys taikka naisen pituus on ongelma jommallekummalle osapuolelle. Kun se oikea osuu vastaan, niin kyllä se pituus unohtuu. Julkkiksista voisi sanoa esimerkiksi Daniel Radcliffen alias Harry Potterin, joka on reilusti lyhyempi kuin tyttöystävänsä.
Danielilla on lämäri kunnossa,saa naisen kuin naisen,samoin tom cruise.
Kunhan painotat joka välissä, ettei ala tupakoimaan. Ja monipuolinen ruokavalio tietty auttaa kasvussa.
Itse lyhkäsenä naisena en allekirjoita tuota, että kaikki naiset haluavat +180cm pituisen miehen. Kyllä monesti ihmiset etsivät omaan kokoon nähden sopivaa kumppania. Iso pituusero on käytännössä hankala molemminpäin ja eri syistä.
Itsellä lapset ns. pitkän miehen kanssa, mutta aika erilaisia kasvuennusteita jälkikasvusta on tullut. Tällä hetkellä näyttää, että yhdestä tulee pitkä, yhdestä keskimittainen ja yksi jää lyhyemmäksi. Suvuissa on sikinsokin kaiken mittaisia. En kyllä miettinyt lasten tulevaa pituutta silloin. Mun suvussa lyhyitä 165cm-175cm miehiä ja kaikki on kumppanin ja perheen löytäneet helposti. Itsetunnosta se on pitkälti kiinni.
Mun isäni on 168cm ja hänellä on kolme lasta. Äitini on 165cm kai. Itse olen 169cm (olen siis nainen) ja pituuteni olen kai perinyt äidin isältä, joka oli pidempi. Isäni suvussa on paljon lyhyitä ihmisiä. Lyhyempihän minusta piti ennusteiden mukaan jäädä, n. 165cm. Siskoni on 162cm muistaakseni.
Poikasi ainoa mahdollisuus saada tulevaisuudessa naisen kosketusta on ryhtyä jännämieheksi.
Tällöin matala pituus on hyväksyttävissä, eikä se juurikaan heikennä naisensaantitoivoa.
Ei se pituus yksistään määrää, löytääkö poika seurustelukumppaneita. Esimerkiksi jos on lannistunut ja syrjäänvetäytyvä pituutensa vuoksi, ei todennäköisesti helposti vedäkään puoleensa ihmisiä. Onhan niitä pitkiäkin miehiä, jotka eivät vain tunnu löytävän kumppania.
Ap:n tehtävä on tuoda esiin sopivissa tilanteissa (jos esim. poika itse puhuu alentavaan sävyyn pituudestaan), ettei se pituus todellakaan ole kaikki kaikessa. Ja tietty senttimäärä on vain pituus - ei hyvä tai huono asia. Pojan kannattaa kiinnittää huomiota ulkonäkönsä siisteyteen ja olla sosiaalinen ja ystävällinen. Ainakin koulussa sellaiset tyypit, joilla on pilkettä silmäkulmassa ja jotka ovat ystävällisiä muita kohtaan, ovat suosittuja - riippumatta pituudestaan. Se taas on mahdollista, jos heille on kotoa käsin onnistuttu kasvattamaan terve itsetunto ja -luottamus.
Joskus ala-asteella tuo lyhyenä oleminen harmitti. Ei oikeastaan 9v -> jälkeen.
Suvussa omalta puolelta ei tule mieleen ketään yli 170cm pitkää. Isällä on 6 veljeä ja kaikki alle 170cm ja kaikilla lapsia, useampia. Nämäkin pääosin lyhyitä ja perheellisiä.
T: 168cm perheellinen mies,
Tom Cruise on 170 cm ja eipä sen menestymistä sen pituus ole haitannut, ja miks pitäiskään? 170 cm ei oo mikään lyhyt. Kaverini on 176 cm ja hänen miehensä 167 cm.
Toki joillekin melkein mikä tahansa pituus aiheuttaa järkyttävän alemmuuskompleksin, joten ap teepä nyt kaikkesi ett pojalles ei tuu sellasta (siis en tarkoita että kaikki on sun vastuulla, mutta älä siis itse aiheuta hänelle huonoa itsetuntoa). Älä hauku tai angstaile toisille poikasi pituutta, auta häntä opiskelemaan ahkerasti ja innosta hankkimaan hyvä harrastus. Mitä tulee siihen sun sukulaispoikaan niin mielestäni teini-ikäisen ei ole mikään pakko seurustella, ei kellään silloin oo tarvetta vielä pariutua, itse ainakin olin 16-vuotiaana vielä lapsi. Ei kukaan mun kaverikaan seurustellu sen ikäsenä, paitsi yks tyttö joka poltti jo 13-vuotiaana, meni amiskaan ja sai 2 lasta alle 20-vuotiaana. Ja oli muuten lyhyt, jotain 150 cm, mikä varmasti on suhteellisesti lyhyempi kuin 170 cm mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pituus yksistään määrää, löytääkö poika seurustelukumppaneita. Esimerkiksi jos on lannistunut ja syrjäänvetäytyvä pituutensa vuoksi, ei todennäköisesti helposti vedäkään puoleensa ihmisiä. Onhan niitä pitkiäkin miehiä, jotka eivät vain tunnu löytävän kumppania.
Ap:n tehtävä on tuoda esiin sopivissa tilanteissa (jos esim. poika itse puhuu alentavaan sävyyn pituudestaan), ettei se pituus todellakaan ole kaikki kaikessa. Ja tietty senttimäärä on vain pituus - ei hyvä tai huono asia. Pojan kannattaa kiinnittää huomiota ulkonäkönsä siisteyteen ja olla sosiaalinen ja ystävällinen. Ainakin koulussa sellaiset tyypit, joilla on pilkettä silmäkulmassa ja jotka ovat ystävällisiä muita kohtaan, ovat suosittuja - riippumatta pituudestaan. Se taas on mahdollista, jos heille on kotoa käsin onnistuttu kasvattamaan terve itsetunto ja -luottamus.
Mutta kun se pituus on kaikki kaikessa. Mitä hyötyä sitä on kieltää ?
Vierailija kirjoitti:
Tom Cruise on 170 cm ja eipä sen menestymistä sen pituus ole haitannut, ja miks pitäiskään? 170 cm ei oo mikään lyhyt. Kaverini on 176 cm ja hänen miehensä 167 cm.
Toki joillekin melkein mikä tahansa pituus aiheuttaa järkyttävän alemmuuskompleksin, joten ap teepä nyt kaikkesi ett pojalles ei tuu sellasta (siis en tarkoita että kaikki on sun vastuulla, mutta älä siis itse aiheuta hänelle huonoa itsetuntoa). Älä hauku tai angstaile toisille poikasi pituutta, auta häntä opiskelemaan ahkerasti ja innosta hankkimaan hyvä harrastus. Mitä tulee siihen sun sukulaispoikaan niin mielestäni teini-ikäisen ei ole mikään pakko seurustella, ei kellään silloin oo tarvetta vielä pariutua, itse ainakin olin 16-vuotiaana vielä lapsi. Ei kukaan mun kaverikaan seurustellu sen ikäsenä, paitsi yks tyttö joka poltti jo 13-vuotiaana, meni amiskaan ja sai 2 lasta alle 20-vuotiaana. Ja oli muuten lyhyt, jotain 150 cm, mikä varmasti on suhteellisesti lyhyempi kuin 170 cm mies.
Ei sillä tytön pituudella olekkaan mitään väliä. Nyt on kyse poikien pituudesta
Vierailija kirjoitti:
oivoi kirjoitti:
No voi herranjumala nyt taas. Sillä ei ole MITÄÄN väliä, onko mies pidempi vai lyhyempi kuin nainen. Erittäin epäkypsää käytöstä, jos miehen lyhyys taikka naisen pituus on ongelma jommallekummalle osapuolelle. Kun se oikea osuu vastaan, niin kyllä se pituus unohtuu. Julkkiksista voisi sanoa esimerkiksi Daniel Radcliffen alias Harry Potterin, joka on reilusti lyhyempi kuin tyttöystävänsä.
Sanoppa tuo niille suurimmalle osalle naisia
Äläpäs rupea yleistämään. Omassakin naiskaveripiirissäni on tullut juteltua pituuden merkityksestä ja suurimman osan mielestä sillä ei ole mitään väliä. En tietenkään itsekään lähde täysin yleistämään tätä, sillä kumpikaan meistä ei voi tietää, mitä mieltä suurin osa naisista on. Kyllä molemmille puolille löytyy kannattajia, mutta järkevimmät ovat niitä, joille pituus ei merkitse mitään sen oikean tavatessaan.
Vierailija kirjoitti:
oivoi kirjoitti:
Mitä järkeä verrata julkkiksiin? Ei tavallisilla ihmisillä ole noin suurta asemaa kompensointiin
Tämä julkisuuden henkilöön vertaus ei ollut koko viestin pointti. Älä takerru siihen.
oivoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oivoi kirjoitti:
Sanoppa tuo niille suurimmalle osalle naisia
Äläpäs rupea yleistämään. Omassakin naiskaveripiirissäni on tullut juteltua pituuden merkityksestä ja suurimman osan mielestä sillä ei ole mitään väliä. En tietenkään itsekään lähde täysin yleistämään tätä, sillä kumpikaan meistä ei voi tietää, mitä mieltä suurin osa naisista on. Kyllä molemmille puolille löytyy kannattajia, mutta järkevimmät ovat niitä, joille pituus ei merkitse mitään sen oikean tavatessaan.
En minä yleistänytkään. Sanoinkin että suurin osa naisista karttaa lyhyitä miehiä mikä on totuus. Yleistäisin jos sanoisin että kaikki naiset (vaikka aika lailla melkein kaikki naiset noin ajattelee erityisesti nuorina)
oivoi kirjoitti:
Kyllä se pituus pariutumismarkkinoilla vaikuttaa. Varmaan jossain tilanteessa unohtuu, mutta harvoin lyhyet edes mahdollisuutta saa. Itse en alle 180 miehiä edes harkitse.
Kyllä minäkin toivon että poikani olisi pidempi ja komeampi. Olisi kiva nähdä kun poika toisi jotain tyttöystäviä kotiin välillä ja olisi onnellinen
Tämä sama topikki tehtiin tänne jo pari päivää aiemmin. Eli tämä on satavarmasti provoksi todistettu, voitte unohtaa koko aiheen.
meillä kasvuhormonit käytössä 1-vuotiaasta. Pojasta tulee lyhyt siltikin. Huolettaa ja surettaa hänen puolestaan.