Poikani pituusennuste alta 170 cm. En taida saada ikinä lapsenlapsia :(
Poika 11 vuotta ja ennusteen mukaan jää lyhyeksi. Poikaa se ei nyt vielä näytä paljoa haittaavan mutta mitä käy sitten vanhempana kun tyttöjen tapailu alkaisi kiinnostamaan ? Äitinä huolissaan koska se tulee varmasti olemaan hänelle ongelma. Siskon poikakin joka siis on aika lyhyt on juuri teini-iässä ja kuulemma masentunut kun tytöt eivät osoita häneen mitään kiinnostusta ja kaikki kaveritkin seurustelee. Kyllähän itsekkään en olisi varmaan valinnut miestäni mikäli hän olisi ollut vaikka minua lyhyempi. Mieheni ja lapsen isä on siis aika pitkä mutta tämän lyhyyden on sitten minun puolelta perinyt.
Kommentit (93)
Jos onnistut tartuttamaan tuon asenteen poikaasi, niin hänen itsetuntonsa aikuisena tuskin on sellainen, että hän koskaan uskoo kenenkään arvotavan ja rakastavan itseään. Ja niinpä ne lapsenlapset sitten tosiaan jäävät saamatta. Jos taas välität asenteen, että tärkeimmät asiat tuskin ovat mitattavissa senttimetreillä, asiat voivat olla hyvin toisin.
Kumpi sinulle noin ylipäänsä on tärkeämpää, tulevat lapsenlapset vai poikasi onnellisuus ja tasapainoisuus? Jännä, että juuri lapsenlapset huolettavat eniten ("minulle, minä haluan lapsenlapsia!"). Ymmärtäisin ehkä vähän paremmin, jos olisit huolissasi vaikkapa siitä, joutuuko poikasi kokemaan yksinäisyyttä.
t. (oikeasti) lyhytkasvuisen pojan äiti
Minun pojistani juuri se alle 170-senttinen perusti perheen. Ei tullut mieleenkään, että tuollainen voisi olla ongelma, onhan oma miehenikin lyhyt. Toinen poikamme on pitkä, joten niinkin voi lyhyen miehen kanssa käydä. :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomessakin liuta alle 170 cm naisia. Tuskin heille tuo pituus on ongelma.
Päinvastoin. Lyhyet naiset vasta pitkiä miehiä ihannoikin. Ja keskipituus kasvaa kokoajan nuoremmilla
Vierailija kirjoitti:
Poika 11 vuotta ja ennusteen mukaan jää lyhyeksi. Poikaa se ei nyt vielä näytä paljoa haittaavan mutta mitä käy sitten vanhempana kun tyttöjen tapailu alkaisi kiinnostamaan ? Äitinä huolissaan koska se tulee varmasti olemaan hänelle ongelma. Siskon poikakin joka siis on aika lyhyt on juuri teini-iässä ja kuulemma masentunut kun tytöt eivät osoita häneen mitään kiinnostusta ja kaikki kaveritkin seurustelee. Kyllähän itsekkään en olisi varmaan valinnut miestäni mikäli hän olisi ollut vaikka minua lyhyempi. Mieheni ja lapsen isä on siis aika pitkä mutta tämän lyhyyden on sitten minun puolelta perinyt.
Ei minunkaan olisi kannattanut ikinä sekaantua avokkiin,kääpiön kokoinen ja osoittautunut kusipääksi muutenkin,meidän pojan pituus ennuste on kanssa 170cm.
Vierailija kirjoitti:
Jos onnistut tartuttamaan tuon asenteen poikaasi, niin hänen itsetuntonsa aikuisena tuskin on sellainen, että hän koskaan uskoo kenenkään arvotavan ja rakastavan itseään. Ja niinpä ne lapsenlapset sitten tosiaan jäävät saamatta. Jos taas välität asenteen, että tärkeimmät asiat tuskin ovat mitattavissa senttimetreillä, asiat voivat olla hyvin toisin.
Kumpi sinulle noin ylipäänsä on tärkeämpää, tulevat lapsenlapset vai poikasi onnellisuus ja tasapainoisuus? Jännä, että juuri lapsenlapset huolettavat eniten ("minulle, minä haluan lapsenlapsia!"). Ymmärtäisin ehkä vähän paremmin, jos olisit huolissasi vaikkapa siitä, joutuuko poikasi kokemaan yksinäisyyttä.
t. (oikeasti) lyhytkasvuisen pojan äiti
Kyllähän minä olenkin hänen puolestaan enemmän huolissani mikäli masentuu tuon asian takia. Mikäli naisien tapailut alkavat kiinnostamaan niin nuo ongelmahan ovat väistämättä edessä :(
Älä huoli! Minä olen nätti, mukava ja (pian) korkeakoulutettu nainen, ja mun mies on 168 cm. Ei se pituus nyt niin paljon merkkaa, jos kasvatat pojastasi kuitenkin hyvän ihmisen :)
ei lyhyt pituus estä vaimon hankintaa. onha räikköselläkin puoliso, jota jotkut pitävät jostain syystä kauniina.
Vierailija kirjoitti:
No ei se kaikkia naisia haittaa, vaikka mies olisi lyhyemmänpuoleinen. Mulla on ollut pituisiani miehiä n. 170 cm +3,+8 cm, tasan pituisiani ja yksi jopa 5 cm lyhyempi. Kyllä mä 20-vuotiaana ajattelin pinnallisesti, että pitää olla vähintään 180 cm pitkä mies, mutta se meni ohi. On mulla ollut myös miehiä, jotka ovat 180+ cm, mutta ei se pituus ole enää pitkään aikaan ole ollut ratkaiseva tekijä.
Juuri nuorista naisista varmaan kaikki haluaa pitkän miehen ja silloin se pariutuminen on helpointa ja tärkeää aikaa kokemuksen saamiselle
Vierailija kirjoitti:
ei lyhyt pituus estä vaimon hankintaa. onha räikköselläkin puoliso, jota jotkut pitävät jostain syystä kauniina.
Eli pojan siis pitää olla julkkis että saisi naisen. Sellaiseksi tuleminen onkin helppo homma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomessakin liuta alle 170 cm naisia. Tuskin heille tuo pituus on ongelma.
Päinvastoin. Lyhyet naiset vasta pitkiä miehiä ihannoikin. Ja keskipituus kasvaa kokoajan nuoremmilla
Vaikka kaikilla on oikeus ihanteisiinsa niin joskus melkein hävettää, kun itse lyhyt nainen hehkuttaa ja pitää pituutta jotenkin parempana asiana, oikein leveillään, että on saatu pitkä mies. Toisaalta haukotuttaa myöskin poikkeuksellisen pitkät naiset, jotka haukkuvat miehet, joille eivät kelpaa pituutensa takia mutta korostavat, ettei itselle kelpaa senttiäkään lyhyempi mies.
No täytyyhän se myöntää että varmaan suurimmalle osalle naisia tuo pituus olisi varmaan este. Aika pinnallisin kriteerein ne puolisot yleensä kuitenkin valitaan
No voi herranjumala nyt taas. Sillä ei ole MITÄÄN väliä, onko mies pidempi vai lyhyempi kuin nainen. Erittäin epäkypsää käytöstä, jos miehen lyhyys taikka naisen pituus on ongelma jommallekummalle osapuolelle. Kun se oikea osuu vastaan, niin kyllä se pituus unohtuu. Julkkiksista voisi sanoa esimerkiksi Daniel Radcliffen alias Harry Potterin, joka on reilusti lyhyempi kuin tyttöystävänsä.
oivoi kirjoitti:
No voi herranjumala nyt taas. Sillä ei ole MITÄÄN väliä, onko mies pidempi vai lyhyempi kuin nainen. Erittäin epäkypsää käytöstä, jos miehen lyhyys taikka naisen pituus on ongelma jommallekummalle osapuolelle. Kun se oikea osuu vastaan, niin kyllä se pituus unohtuu. Julkkiksista voisi sanoa esimerkiksi Daniel Radcliffen alias Harry Potterin, joka on reilusti lyhyempi kuin tyttöystävänsä.
Sanoppa tuo niille suurimmalle osalle naisia
oivoi kirjoitti:
Mitä järkeä verrata julkkiksiin? Ei tavallisilla ihmisillä ole noin suurta asemaa kompensointiin
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä sanoa, että oma syysi!
Ei ole aina oma syy. Meillä on niin huonosti syövä poika, että alun 186 cm pituusennuste on jo romahtanut alle 180 cm.
Vituttaa.
Kasvuhormonia kehiin. Lääkäri määrää kyllä jos näyttää murrosiässä että jää alle 170.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä sanoa, että oma syysi!
Ei ole aina oma syy. Meillä on niin huonosti syövä poika, että alun 186 cm pituusennuste on jo romahtanut alle 180 cm.
Vituttaa.
Oma on sinunkin syysi. Kannattaa pitää jalat yhdessä jos ei tajua, että lapset eivät ole sinun mannekiinejasi.
Muuten niiden, joita tuo pituus tuntuu kovasti haittaavan, kannattaa harkita aasialaista naista. En nyt puhu kouluttamattomista postimyyntivaimoista, vaan että lähtee vaikka opiskelijavaihtoon Kiinaan. Siellä on pilvin pimein uskomattoman kauniita 150-160-senttisiä maisteris- ja tohtorisnaisia, jotka haluavat länkkärimiehen. 165-senttinen on heille jo keskimittainen. Tosin tyhmä ei heille kelpaa.
Äitini teki saman virheen kun minut loi. Pituusennuste oli 171 cm mutta jäikin 165 cm lyhyeksi. Saattaa olla myös omaa syytä kun tupakoin, nostin painoja ja nukuin aika huonosti etenkin varhais teini-iän. En tiedä siis vaikuttavatko nuo oikeasti niin paljoa tulokseen. Joka tapauksessa nyt en sille enää mitään voi, naisia en saa ja elämä on perseestä
Harvemmat miehet ne vain ne naiset valitsee. Se otetaan johon rahkeet riittänee