Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sopeutua kun elämä muuttuu kertaheitolla totaalisesti?

Vierailija
06.05.2017 |

Jos joutuu muuttamaan kaiken yhtäkkiä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa se ainakin ottaa. Minun kohdallani elämä heitti häränpyllyä 3,5 vuotta sitten (vastoin tahtoani) ja edelleen kamppailen asian kanssa joka ikinen päivä. Rakastin entistä elämääni, tästä nykyisestä saan hakemalla hakea positiivisia asioista. Identiteettinikin häilyy vieläkin siellä vanhassa elämässä. On vaikea tajuta, etten ole enää se ihminen ja elä samaa elämää. On sellainen olo, että olen koko ajan vähän hukassa enkä tiedä, kuka oikeastaan olen.

Vierailija
2/11 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mitä on tapahtunut. Onko lähiomaisia kuollut, työt tai ammatit kadonneet tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi listaamalla muutoksen hyvät puolet.

Vierailija
4/11 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs silloin, kun niitä ei ole? Otetaanko tekohymy naamalle ja ajatellaan asioita tyyliin " no ainakin olen vielä elossa"? Joskus elämä yllättää ikävästi ja mikään ei ole inhottavampaa kuin se, että joku sivullinen tulee mussuttamaan, että koetapa ajatella niitä positiivisia puolia. Itse menetin jokin aika sitten unelmatyöni aivan mahtavassa työyhteisössä. Arvaapa, miltä tuntui, kun silloin eräs tuttava yritti lohduttaa sanomalla, että ihmiselle tekee välillä hyvää astua pois mukavuusalueeltaan. Joo, no, mukavuusalueelta olen kyllä työttömyyden, rahattomuuden ja sosiaalisten piirien kutistumisten myötä joutunut todellakin poikkeamaan. En vain parhaalla tahdollanikaan pysty näkemään, että mitä hyvää tämä minulle olisi tehnyt.

Vierailija
5/11 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs silloin, kun niitä ei ole? Otetaanko tekohymy naamalle ja ajatellaan asioita tyyliin " no ainakin olen vielä elossa"? Joskus elämä yllättää ikävästi ja mikään ei ole inhottavampaa kuin se, että joku sivullinen tulee mussuttamaan, että koetapa ajatella niitä positiivisia puolia. Itse menetin jokin aika sitten unelmatyöni aivan mahtavassa työyhteisössä. Arvaapa, miltä tuntui, kun silloin eräs tuttava yritti lohduttaa sanomalla, että ihmiselle tekee välillä hyvää astua pois mukavuusalueeltaan. Joo, no, mukavuusalueelta olen kyllä työttömyyden, rahattomuuden ja sosiaalisten piirien kutistumisten myötä joutunut todellakin poikkeamaan. En vain parhaalla tahdollanikaan pysty näkemään, että mitä hyvää tämä minulle olisi tehnyt.

No siinä tapauksessa ei tietenkään voi hyviä puolia listata.

Ap ei kuitenkaan sanonut, että hänellä olisi kyse kaiken romahtamisesta tai menemisestä huonoon suuntaan. Asiat ovat vain toisin kuin ennen.

Totaalinen muutos voi tarkoittaa vaikka sitä, että keppikerjäläinen yhtäkkiä voittaa lotossa 20 miljoonaa. Sopeutumisen paikka se on sekin.

Vierailija
6/11 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää mitä muutoksia ap tarkoittaa

Vierailija
7/11 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaheitolla-muutos tarkoittaa ihmisillä erilaisia asioita. Nuorella työkaverilla kaveri oli jutellut tyttöystävänsä kanssa eikä hänen. Minulla se tarkoitti kahta vakavaa sairautta lyhyen ajan sisällä. 

Me kumpikin selvisimme. :D

Vierailija
8/11 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

upeaa, tällä asenteeella mennään pitkälle. sä rokkaat. joskus kauheimmatkin jutut voi olla opettavaisia. pysy nöyränä, ja kiitollisena kun on seesteistä, koska myrskyt on kovia. silloin pidelään kiinni ja lujaa, toivottavasti on arvot kunnossa ettei tarvi pullosta etsiä tarkoitusta tai henkeä.

Vierailija
9/11 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaheitolla-muutos tarkoittaa ihmisillä erilaisia asioita. Nuorella työkaverilla kaveri oli jutellut tyttöystävänsä kanssa eikä hänen. Minulla se tarkoitti kahta vakavaa sairautta lyhyen ajan sisällä. 

Me kumpikin selvisimme. :D

mä saan uskoa sun selviytymisestä omissa vaikeuksissani, kiitos kun jaoit. 

Vierailija
10/11 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo nyt toisaalta vastoinkäyminen pahimmasta päästä ole.

Vierailija
11/11 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kaksi kroonisen sairauden diagnoosia aikuisiällä, ja joutunut sopeuttamaan elämäni niiden tuomien rajoitteiden, voinnin ja jaksamisen mukaan. En tiedä, voiko prosessia nopeuttaa, itselläni kesti noin pari vuotta per diagnoosi aidosti hyväksyä kropan uudet pelisäännöt. Ensiksi oli lakattava vertaamasta itseään muihin (samanikäisiin, terveisiin jne.) ihmisiin ja sen jälkeen oli lakattava vertaamasta itseään siihen, mitä oli ennen.

Kaikki muutos ei kuitenkaan ole pahasta - kun yksi ovi sulkeutuu, toinen aukeaa.

38 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi