Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias tyttäreni aloittaa syksyllä amk-opinnot, missä huoltajan oikeus valvoa koulun sujumista?

Vierailija
06.05.2017 |

Mitään wilman kaltaista systeemiä ei kuulemma ole. Miten voi olla, että 18-vuotiaan lukiolaisen kohdalla suositellaan että vanhemmille annetaan wilma tunnuksiin lupa vaikka opiskelija on täysi-ikäinen, mutta 19-20-vuotias onkin yhtäkkiä niin aikuinen ja kypsä vastaamaan opinnoistaan itse?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä jo yläkoululaisen oletetaan vastavaan opinnoistaan. Lukiolainen on opiskelija jo alusta asti.

Täysi-ikäisellä ei ole huoltajaa.

Vierailija
2/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ole, eikä pidäkään olla. Sinulla oli mahdollisuus kasvattaa lastasi 18 vuotta, jotta sinun ei tarvisi vahtia häntä enää sen jälkeen. 

Vierailija
4/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan juu... Valintojskaan ei ole tehty vielä. Eikä varmasti puhuttu onko wilmaa vai ei.

Älä jaksa näitä samoja koko aikaa. Keksi jotain uutta välillä

Vierailija
5/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun​ on täysi-ikäinen. AMK ei ole toisenasteen koulutusta.

Vierailija
6/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisellä ei ole huoltajaa.

Meidän lukiossa vanhemmat menettivät wilma tunnuksensa, kun lukiolainen täytti 18

Vierailija
7/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä niin suositellaan? Kyllä tuon ikäinen on itse täysin vastuussa opiskelustaan ja omasta elämästään.

Vierailija
8/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise napanuora vihdoinkin.

Kyseessä on aikuinen lapsesi joka hoitaa itsenäisesti opintonsa ja on vastuussa niistä.

Minulla tyttö toista vuotta AMKissa eikä olisi tullut mieleenkään että valvoisin jotenkin hänen tekemisiään. Wilma-tunnukset oli kyllä koko lukion ajan. Tyttäreni on aikuinen ja vastuullinen nuori.

Meillä on hyvät välit joten kertoo kyllä kuulumisensa ja myös opinnoistaan.

Luota siihen että oppilashuolto hoitaa hommansa jos on jotain mihin pitäisi puuttua.

Vierailija
9/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 18-vuotiaan lukiolaisenkaan tarvitse antaa vanhemmilleen pääsyä valvomaan hänen opintojaan, Wilmassa on asetus sille mistä opiskelija voi päättää haluaako päästää vanhemmat näkemään. Koululta ei myöskään saa kertoa täysi-ikäisen opinnoista vaikka vanhempi soittaisi sinne, jos henkilö itse ei ole lupaa antanut.

Vierailija
10/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi tässä vaiheessa kevättä ei ole kukaan vielä varma syksyn opintojen alkamisesta amkssa koska edes pääsykokeita ei ole pidetty. 0/5

Vierailija
11/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi amk:ssa pitäisi olla mitään wilman kaltaista systeemiä? Aikuiset ihmiset huolehtivat itse opinnoistaan ja kärsivät itse seuraukset jos mokaavat. 

Vierailija
12/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa lapsesi olla nyt aikuinen ja huolehtia itsestään.

Vierailija
13/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeet vasta kesäkuun alussa..älähän hätäille.

Vierailija
14/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun pitää vielä vahtia tytärtäsi olet epäonnistunut kasvatuksessasi. Hommaa iltatähti ja hoida homma paremmin.

Vierailija
15/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lukiossa suositellaan? Meillä 18-v saa päättää haluaako jättää tunnukset vanhempien tietoon vai vaihdetaanko ne. Sinä päivänä kun täyttää 18, ei ole enää huoltajaa.

Vierailija
16/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..😶

Vierailija
17/17 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttäresi ei aloittanut jo päästessään sisään vuosi sitten? Muutenhan hän ei voi tietää aloittavansa, kun ei ole pääsykokeissakaan käynyt. Mitä on tehnyt tämän vuoden? Sen perusteella miettisin onko edes aihetta olla huolissaan. Mutta vaikka olisikin niin tyttäresi on aikuinen eikä hänen opinnot kuulu sulle pätkääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan