Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klo 11 lehmät kesälaitumelle - livestream! <3

Vierailija
06.05.2017 |

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005199667.html

Keitin just kahvit ja odottelen lehmien kirmausta, tästä se kesä alkaa!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän enemmän olisin odottanut intoa lehmiltä..

Ei taida showbisnes kiinnostaa heitä, eikä sisäpiirit.  :)

Vierailija
22/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä hölskyviä maitorauhasia! 🐂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla asvaltti ihan EU-määräysten mukainen alusta lehmien juoksutukselle. Laidunkin näytti aika aneemiselta, joutuvat ruokkimaan säilörehulla, jota onneksi oli paalikaupalla navetan kupeessa.

20 000 ihmistä katsomassa lypsykarjaa eikä edes ämpäreitä jaettu!

Vierailija
24/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaankin tullut vanhaksi, mutta itkeä pillitin lehmät nähdessäni. Omaan lapsuuteeni karja kuului aina, ja meillä lapsilla oli omat nimikkolehmämme. Pikkuvasikoiden juottaminen oli puuhaa, jota kinusimme vanhemmiltamme tehtäväksemme. No, lehmistä piti luopua jo 20 vuotta sitten. Enää kyläteiden varrella ei juuri näy lehmiä laiduntamassa - ja ylipäätään liikenne teillä on taukoamassa.

Vierailija
25/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla ole vielä mitään syömistä,kohta kyllästyvät ja haluavat takaisin sisälle.

Vierailija
26/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän järjestää samanlainen tilaisuus 2 vko kuluttua, kun oma karja pääsee laitumelle. Erona olisi se, että silloin ruoho jo tuoksuu ja on muutakin syötävää kuin "eineksiä" eli säilörehua.

Vierailija
27/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne tulevan kesän jäätelökoneet kirmaa <3

Vierailija
28/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jotenkin täysin hämmentynyt siitä, että ihmiset saapuvat kymmenien kilometrien päästä katsomaan sitä, miten nautaeläimet pääsevät ulos - etenkin kuin useilla maatiloilla karja voi ympäri vuoden ulkoilla. Vähän sama kuin menisi kyttäämään koulun luokse, miten lapset pääsevät välitunnille.

Aika huono vertaus. Olen hämmentynyt, jos luulet lasten pääsevän välitunnille vain kerran vuodessa. Lapset eivät ole myöskään sidottuina paikoilleen oppitunnin ajan. Taitaa tuntikin olla vielä vajaa tunti ja jokaisen tunnin jälkeen koittaa VAPAUS.

Vierailija
29/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jotenkin täysin hämmentynyt siitä, että ihmiset saapuvat kymmenien kilometrien päästä katsomaan sitä, miten nautaeläimet pääsevät ulos - etenkin kuin useilla maatiloilla karja voi ympäri vuoden ulkoilla. Vähän sama kuin menisi kyttäämään koulun luokse, miten lapset pääsevät välitunnille.

Aika huono vertaus. Olen hämmentynyt, jos luulet lasten pääsevän välitunnille vain kerran vuodessa. Lapset eivät ole myöskään sidottuina paikoilleen oppitunnin ajan. Taitaa tuntikin olla vielä vajaa tunti ja jokaisen tunnin jälkeen koittaa VAPAUS.

Pihattonavetassa ei karja ole sidottuna yhtään mihinkään, joten oma tekstisi osoitti jonkinasteista perehtymättömyyttä asiaan.

Vierailija
30/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh mä missasin ja ei ainakaan itsellä toimi nyt toi video :(

Vierailija
31/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai!  Luulin olevani ainoa, jolle tuli kyyneleet silmään.

Vierailija
32/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh mä missasin ja ei ainakaan itsellä toimi nyt toi video :(

Yritä myöhemmin, siellä voi nyt olla  paljon katsojia. PItäs olla pari kuukautta katsottavissa Areenassa.

Vierailija
33/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa katsottavaa. Olisin toivonut, että kuvaaja olisi käynyt kuvaamassa myös niitä rapsuteltavissa olevia lampaita ja vasikoita meille, jotka ei täältä 600km päästä päästy paikalle :) Ja livekuva olisi voinut jatkua pidempäänkin live streaminä. Mihin se pääkameralla varustetun lehmän videotaltiointi tulee näkyville?

Vierailija
34/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Kai sit myöhemmin tulee video näiden teurastuksesta <3

Vierailija
35/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta kysyn silti, koska kiinnostaa. Kataja mainitsi yleisölle, että myös vasikoita voi käydä katsomassa. Eikö nämä vasikat pääse laitumille? Onko ne koko kesän sisällä vai jossain pienemmässä ulkotarhassa keskenään?

Vierailija
36/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Kai sit myöhemmin tulee video näiden teurastuksesta <3

Ei vedä yhtä paljon yleisöä, materiaali järkyttää lapsia ja ennen kaikkea ei sovi Valion imagoon näyttää mitä lehmille käy myöhemmin.

Vierailija
37/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko lypsylehmä yleensä saa elää ennen kuin se menee "poistoon"?

Vierailija
38/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kesän alkamisen seremonia oli. <3 Lehmissä on alkuvoimaa. Ihmisellä ja lehmällä on pitkä yhteinen historia, jota karjakoiden laulukin hienosti korosti.

Vierailija
39/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä Viikin koetilan lehmät siis koe-eläimiä? Tehdäänkö niille sellaisia kokeita, jotka on kivuliaita? Yleensähän koe-eläin lopetetaam kokeen jälkeen, eli kuoleeko nämäkin nuorempana?

Vierailija
40/49 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kuvia koetilan lehmistä, joilla on sellainen isohko reikä kyljessä mahan kohdalla. Reiän voi sulkea kannella/tulpalla. Ilmeisesti eläin ei siitä kärsi. Siinä tutkitaan kai lehmän ruuansulatusta tms? Joku varmaan tietää paremmin. Mutta ei tosiaan näkynyt nyt tuolla noita tulpallisia yksilöitä.