Ruokia joiden suurta suosiota et ymmärrä
Ei tehdä tästä taas kerran listaa tyyliin "yäk sinihomejuusto ja maksa ja kaali". Mitä semmoista suuresti suosittua syötävää et ymmärrä lainkaan, joka löytyy 99% ostoskärryistä siellä Prisman jonossa.
Aloitan:
Oivariini
Ruispalat
Kevytmaito
Juhla Mokka / Saludo / Kulta Katriina
Leikkeleet
Oltermanni
Kanasuikaleet
Peruna-sipulipakaste
Jauheliha
Mehukeitto
Broadway- ja Manhattan-sipsit
Kommentit (122)
Tomaattimurska ihan kaikissa muodoissaan keitoissa, kastikkeissa, pizzoissa, lasagneissa. Jauhoiset omenat.
Sushi
Falafel
Tofu
Nyhtökaura
Härkis
En pidä keitoista, kebabista, jäätelöstä, pop cornista enkä lätyistä. Pannari on ok, mutta lätyt ei.
Mämmi - muistuttaa ihan shittiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkkihedelmät/kasvit: ananasrinkulat, persikat, herkkusienet nje. Ei voi olla niin paljon vaivaa pilkkoa jotain tuoretta ananasta tai herkkusieniä. Eikä tuoreversiot nyt niin paljon enempää maksa vrt. purkissa viikkotolkulla lilluviin kasviksiin.
Joidenkin naisten rahkamättö on outoa, itsekin olen sellainen joskus ollut.
Nuo purkitetut hedelmät ja kasvikset auttavat suuresti esim. vammaisia.
Ja ei-vammaisia. Ideahan on säilyvyys - ei se, että on valmiiksi pilkottu. Purkin nimikin on SÄILYLEpurkki.
Kesämökillä esim. käteviä. Säilyvät pitkään avaamatta, voi ostaa varastoon.
Itse en ymmärrä ketsupin suosiota. En suostu syömään.
Nyt täällä luetellaan vain omia inhokkeja, mikä on ollut lukuisten ketjujen aiheena.
Aiheena oli tällä kertaa ostoskärryihin usein päätyvien tuotteiden suosion analysointi. Eli niiden, joita näkee lähes joka toisella asiakkaalla isoilla ostoksilla ollessa esim. viikonloppua ennen.
Nyt joku kertoo, ettei pidä lätyistä :D
Monia on jo mainittu, ehkä tämäkin. Nimittäin sushi! Tuntuu olevan yhden jos toisenkin suosikkiruoka ja jotain ah niin ihmeellisen taivaallista! Minusta se ei maistu yhtään miltään. Ei se ole pahaa, mutta ei mun mielestäni mitenkään erityistä. Aasiassa en ole sushia käynyt syömässä, mutta on kyllä käynyt mielessä, että josko ne siellä sentään maistuis jollekin...
Kaikki sellainen, mitä en itse käytä...
Possun grillipihvit.. syön jos tarjotaan mutta muuten hyi! Ja tuntuu että KAIKKI grillaavat näitä. Sitkeiksi ja pinnalta mustuneiksi tietenkin.
Rahkat.. yäk :S söin joskus marjojen kanssa kun yritin päästä eroon sokerista mutta on ihan älyttömän täyttävää ja raskastaja turvottavaa. Salitreenin jälkeenkin syö mieluummin vaikka banaanin ja kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täällä luetellaan vain omia inhokkeja, mikä on ollut lukuisten ketjujen aiheena.
Aiheena oli tällä kertaa ostoskärryihin usein päätyvien tuotteiden suosion analysointi. Eli niiden, joita näkee lähes joka toisella asiakkaalla isoilla ostoksilla ollessa esim. viikonloppua ennen.
Nyt joku kertoo, ettei pidä lätyistä :D
Otsikon kysymykseen vastasin: ruokia, joiden suurta suosiota et ymmärrä. Kyllä lätyt aika suosittuja ovat.
Aloituksen leipätekstiä en ole edes lukenut :D Olennainen täytyy osata tiivistää otsikkoon, jos jotain kysyy.
Rahkat, nyhtökaura, raejuusto, mifu, härkis, skyr, bulgarian jugurtti jne, joko ei maistu miltään ilman rankkaa maustamista tai on suorastaan pahaa...
Lol, kertoo palstan junttitason, että sushi, joka on japanilaista perinneruokaa yläpeukutetaan huonoksi urakalla mutta jotain paskaista kalakukkoa ja mämmiä puolustetaan.
Vierailija kirjoitti:
Monia on jo mainittu, ehkä tämäkin. Nimittäin sushi! Tuntuu olevan yhden jos toisenkin suosikkiruoka ja jotain ah niin ihmeellisen taivaallista! Minusta se ei maistu yhtään miltään. Ei se ole pahaa, mutta ei mun mielestäni mitenkään erityistä. Aasiassa en ole sushia käynyt syömässä, mutta on kyllä käynyt mielessä, että josko ne siellä sentään maistuis jollekin...
Oma vikasihan se on, että olet juntti.
Toinen asia minkä olen huomannut on se, että sushista eivät tykkää ikäloput. Eli 45+ ihmiset yleensä eivät pidä sushista. Ties mistä aivojen rappeutumisesta tämäkin johtuu.
Itseasiassa kaikki yli 50 vuotiaat lähipiirissäni eivät pidä sushista, jos ovat sitä maistaneet.
Jauheliha. Tuntuu olevan suomalaisten arkiruokaa, en osta kuin parin kuukauden välein jos mieleni tekee lihapullia. Sisältä vielä melkein raakaa kun otan uunista, kypsä liha on etovaa. Margariinit. En ymmärrä näitä prosessoituja rasvatuotteita, leivälläni on usein muussattua avokadoa tai tuorejuustoa, jos jotain levitettä kaipaan. Ylettömät määrät erityisesti arkena eineksiä ja sipsejä. Limut. Kevyt tuotteet. Lapsiperheiden kärryissä sokeroidut jugurtit ja vanukkaat. Miten lapsi tarvitsee sokerisia välipaloja päivittäin?
Olen 52 ja rakastan sushia. Pidän kalasta - myös siitä suomalaisesta, jotka jotkut mieltää raa'aksi (graavilohi, graavisilakka jne.)
,
Itse en pidä intialaisesta - siinä on jokin mauste, joka tökkää.
Grillitassut ja kaikki missä se outo marinadi
Kananmuna.
Kotona oli kanala ja söin liikaa kananmunia lapsena. En suostu enää.
Noi omenat on ihan kauheita. Mun inhokeita. Ne on jotenkin liian vetisiä.