Ruokia joiden suurta suosiota et ymmärrä
Ei tehdä tästä taas kerran listaa tyyliin "yäk sinihomejuusto ja maksa ja kaali". Mitä semmoista suuresti suosittua syötävää et ymmärrä lainkaan, joka löytyy 99% ostoskärryistä siellä Prisman jonossa.
Aloitan:
Oivariini
Ruispalat
Kevytmaito
Juhla Mokka / Saludo / Kulta Katriina
Leikkeleet
Oltermanni
Kanasuikaleet
Peruna-sipulipakaste
Jauheliha
Mehukeitto
Broadway- ja Manhattan-sipsit
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Margariinit. Oikea voi terveellisempää.
Transrasvat ovat oikeastaan ainoa kielletty tuote ravintosuosituksissa. Heikkolahjaisille tiedoksi, että ne on siis todettu vaarallisiksi kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa.
Voi sisältää transrasvoja, ruokamargariini ei sisällä. Revi siitä sitä terveellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkeitto. Maistuu pahalta eikä vie nälkää.
Kesäkeitto! Ainekset on kaikki hyviä ja maukkaita mutta sit ne kypsennetään ja tehdään vaalea litku keitto... söisin porkkanat ja herneet raakoina ja kaikki muukin maistuu jossain muussa yhteydessä mutta kesäkeittona... plääh.
Vierailija kirjoitti:
Einekset.
Olen istunut aikoinaan kaupan kassalla ja näitä ostettiin PALJON. Ymmärrän että vähäruokaiset vanhukset syövät kerran päivässä yhden einesaterian kun ei ehkä nivelet taivu siihen porkkanan kuorimiseen.
Mutta miksi vanhemmat syöttävät lapsilleen kalliita ja epäterveellisiä eineksiä? Ei voi olla niin vaikeeta tehdä ruokia itse. Ja rahaakin säästyis.
Kai se vaan on omista intresseistä ja valveutuneisuudesta kiinni mitä perheelleen syöttää, mulla on työkaveri joka ei tee koskaan ruokaa, arkisin ne syö eineksiä ja viikonloppuisin ravintolassa, tai noutoruokaa.
Ei vaan ruuanlaitto kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Oivariini on pääosin voita. Kasvisöljyä on sen verran, että säilyy jääkaapissakin levityspehmeänä. Näin ollen on paljon kätevämpää kuin kivikova voi. Maku oivallinen on Oivariinissa.
Ostan siis jatkossakin, vaikka kuinka epäymmärrettävää olisi.
Osta ja syö ihan rauhassa. Itse syön mieluummin voin voina enkä rypsiöljyllä sekoitettuna. Juustohöylä on muuten kätevä kun käyttää ehtaa voita.
Vierailija kirjoitti:
Sushi.
Minäkään en ymmärrä. En todellakaan maksa kylmästä riisistä ja raasta kalasta. Suutuntuma on ällöttävin mitä olen ikinä kokenut ja ilman niitä ihme kastikkeita sushi on täysin mautonta. Miksi haluatte syödä ruokaa joka on niin mautonta että on pakko tuoda siihen sitä makua wasabilla, soijalla yms. että sitä pystyy syömään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transrasvat ovat oikeastaan ainoa kielletty tuote ravintosuosituksissa. Heikkolahjaisille tiedoksi, että ne on siis todettu vaarallisiksi kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa.
Voi sisältää transrasvoja, ruokamargariini ei sisällä. Revi siitä sitä terveellisyyttä.
Et taida ymmärtää transrasvoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Liha
Maitotuotteet
KananmunaEpäterveellisiä ja niiden tuottaminen ei ole hyväksi tuotantoeläimille tai maapallolle.
Noi on kaikki ihan terveellisiä, jos niistä ei poisteta rasvaa.
Ainoa mikä kuvottaa ja vituttaa on ne halpismunat. Varsinkin kehonrakentajien ym ostoskärryissä näitä on monta kennoa ja mulle nousee kyrpä otsaan. Kanarukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne on varmaan Valion mielestä terveellisiä.
Sellainen sinilevältä näyttävä vihersmoothie, johon on surrattu mm. lehtikaalia, pinaattia (+ erisorttisia viher- ja leväjauheita) ja makeutusaineeksi löträtään hunajaa, kun sitä velliä ei muuten saisi alas. Pinaatista ja lehtikaalista saa todella hyviä ruokia, miksi loistavat ruoka-aineet pitää pilata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en puolestani ymmärrä, mitä ymmärtämistä siinä on, että ihmiset ostavat esim. kahvia?
Haetaanko tässä jotain elitistä ajatusta, että sen pitäisi olla jotain erikoiskahvia. Onko ei-ymmärrettävää, että ihmiset ostavat maitoa vai pitäisikö sen olla soijamaitoa?
Tavallisia arjen tuotteita luettelet.
Sitten kun ei ymmärretä, että nämä "soija- ja muut kasvismaidot" eivät edes ole maitoa.
Niitähän juodaan juuri siksi etteivät ne ole maitoa, eli oikein hyvin ymmärretään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et ymmärrä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et ymmärrä :D
Ymmärrän juuri sen verran kuin tarvitsee. Ne ovat terveydelle vaarallisia.
Avokadopasta. No ehkä sen suurin suosio meni jo, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et aloituksen perusteella siis ymmärrä lainkaan, miksi joku tekee voileipiä?
Et viestisi perusteella ymmärrä lainkaan, että ihminen voi tehdä tuhansia ihania voileipiä ilman Oivariinia, Oltermannia, leikkeleitä tai muovipussileipiä? Oletko muutenkin niin yksinkertainen, että et tajunnut tämän ketjun pointtia?
Mielestäni tämän ketjun pointti on se, että eniten ne osaavat arvostella toisten ruokavalintoja, jotka eivät itse osaa edes sitä hernekeittopurkkia lämmittää.
Pitkän elämäni aikan olen tämän karvaasti kokenut ja nyt ne arvostelijat ovat täällä.
T. timmi mummeli, joka on aina syönyt, mitä sattuu.BMI 21.
Liha
Maitotuotteet
Kananmuna
Epäterveellisiä ja niiden tuottaminen ei ole hyväksi tuotantoeläimille tai maapallolle.