Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokia joiden suurta suosiota et ymmärrä

Vierailija
06.05.2017 |

Ei tehdä tästä taas kerran listaa tyyliin "yäk sinihomejuusto ja maksa ja kaali". Mitä semmoista suuresti suosittua syötävää et ymmärrä lainkaan, joka löytyy 99% ostoskärryistä siellä Prisman jonossa.

Aloitan:
Oivariini
Ruispalat
Kevytmaito
Juhla Mokka / Saludo / Kulta Katriina
Leikkeleet
Oltermanni
Kanasuikaleet
Peruna-sipulipakaste
Jauheliha
Mehukeitto
Broadway- ja Manhattan-sipsit

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puolestani ymmärrä, mitä ymmärtämistä siinä on, että ihmiset ostavat esim. kahvia?

Haetaanko tässä jotain elitistä ajatusta, että sen pitäisi olla jotain erikoiskahvia. Onko ei-ymmärrettävää, että ihmiset ostavat maitoa vai pitäisikö sen olla soijamaitoa?

Tavallisia arjen tuotteita luettelet. 

Vierailija
22/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkkihedelmät/kasvit: ananasrinkulat, persikat, herkkusienet nje. Ei voi olla niin paljon vaivaa pilkkoa jotain tuoretta ananasta tai herkkusieniä. Eikä tuoreversiot nyt niin paljon enempää maksa vrt. purkissa viikkotolkulla lilluviin kasviksiin.

Joidenkin naisten rahkamättö on outoa, itsekin olen sellainen joskus ollut.

Säilykkeissä (ja pakasteissa!) on enemmän vitamiineja kuin tuoreissa. Jos siis puhutaan kaupasta ostetuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokado

Vierailija
24/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermapohjaiset kastikkeet, etenkin niihin maustettuihin "kermoihin" tehdyt.

Suurin osa rasvassa uppopaistetuista ruoista. Munkit ok, monessa muussa tapauksessa kotona ruokaa laitettaessa yritän aina keksiä vaihtoehtoisia kypsennystapoja. Jos rasva on huonolaatuista tai liian kauan käytettyä, jo tuoksu ällöttää mua. Munkit ja falafelit on poikkeukset jotka vahvistavat säännön.

Olin lapsena tosi nirso, opetellu maistamalla ja syömällä moniin makuihin. Mutta joitain vaikeita ruokia vielä on, syön jos tarjotaan mutten itse tilaa tai valmista näitä.

Vierailija
25/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto. Maistuu pahalta eikä vie nälkää.

Vierailija
26/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tehdä tästä taas kerran listaa tyyliin "yäk sinihomejuusto ja maksa ja kaali". Mitä semmoista suuresti suosittua syötävää et ymmärrä lainkaan, joka löytyy 99% ostoskärryistä siellä Prisman jonossa.

Aloitan:

Oivariini

Ruispalat

Kevytmaito

Juhla Mokka / Saludo / Kulta Katriina

Leikkeleet

Oltermanni

Kanasuikaleet

Peruna-sipulipakaste

Jauheliha

Mehukeitto

Broadway- ja Manhattan-sipsit

Tuosta listasta leikkeleet, jauhis ja kanasuikaleet ovat ok, loput jäävät kyllä kauppaan.

Rasvaton maito

ruokakermakkeet

lihankorvikkeet

einesruoka

proteiinirahkat

proteiinipatukat

avokado

olut

light-tuotteet

ovat ap:n listassa olevien tuotteiden lisäksi niitä joiden suosiota en käsitä

Vierailija
27/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariinit. Oikea voi terveellisempää.

Vierailija
28/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en puolestani ymmärrä, mitä ymmärtämistä siinä on, että ihmiset ostavat esim. kahvia?

Haetaanko tässä jotain elitistä ajatusta, että sen pitäisi olla jotain erikoiskahvia. Onko ei-ymmärrettävää, että ihmiset ostavat maitoa vai pitäisikö sen olla soijamaitoa?

Tavallisia arjen tuotteita luettelet. 

Sitten kun ei ymmärretä, että nämä "soija- ja muut kasvismaidot" eivät edes ole maitoa.

Vierailija
29/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman kermakastikkeet.

Vierailija
30/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmi ja kalakukko

Vierailija
31/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kassalla ollut, mistä tiedät että ne einekset syötetään lapsille? Me ostetaan aina vinopino eineksiä kauppareissulla mutta ei meillä lapset niitä syö vaan me vanhemmat työlounaina. Iltaisin kotona syödään kotiruokaa.

Vierailija
32/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nimi kerro ruuasta mitään. Kyllä se kesäkeittokin maistuu hyvältä ja pitää nälkää, jos sisältö on kunnossa.

Vierailija
33/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis pitäisi olla Oivariinin tilalla levitteeksi?

Siis se on vain perustuote, ei sillä sen kummempaa "suosiota" ole. Tietenkin jonossa näkee useammin maitoa ja leipää kuin jotain punaista pestokastiketta kapriksilla. 

Olisko voi.

Minä käytän leivän päällä tuorejuustoja (maustamattomia ja maustettuja, vaihtoehtoja on kymmeniä), muusattua avokadoa (voi maustaa ripauksella pippuria), kikherneistä ja oliiviöljystä tehtyä sosetta (voi maustaa vaikka sitruunamehulla), pestoa tai vuohenjuustokiekkoja/ brietä. Eli on muitakin, maukkaita vaihtoehtoja. Saa kai sitä ihmetellä, mikä juuri margariineista ja voista tekee niin suosittuja levitteitä. Olen siis samalla linjalla aloittajan kanssa.

Vierailija
34/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti olemassa eineskesäkeittoa? Yääk.

Vierailija
35/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se on vain perustuote, ei sillä sen kummempaa "suosiota" ole. Tietenkin jonossa näkee useammin maitoa ja leipää kuin jotain punaista pestokastiketta kapriksilla. 

Olisko voi.

Minä käytän leivän päällä tuorejuustoja (maustamattomia ja maustettuja, vaihtoehtoja on kymmeniä), muusattua avokadoa (voi maustaa ripauksella pippuria), kikherneistä ja oliiviöljystä tehtyä sosetta (voi maustaa vaikka sitruunamehulla), pestoa tai vuohenjuustokiekkoja/ brietä. Eli on muitakin, maukkaita vaihtoehtoja. Saa kai sitä ihmetellä, mikä juuri margariineista ja voista tekee niin suosittuja levitteitä. Olen siis samalla linjalla aloittajan kanssa.

Käytät siis leivän päällä lisäainesotkuja. Margariinin käyttöä en ymmärrä, mutta voi on hyväksi.

Vierailija
36/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko voi.

Tuore rapeakuorinen ruisleipä ja voi... Voiko parempaa olla?

Ei silti, kyllä avokadokin on hyvää leivällä 😀 Riippuu vähän minkä kanssa sitä leipää syö.

Vierailija
37/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siedä yhtään tomaattikastiketta. Tuoreet tomaatit on hyviä, mutta kaikki missä on tomaattikastiketta (esim. pasta, lasagne, pizza) on kauheita. Maistuu ja haisee oksennukselta.

Vierailija
38/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariini on pääosin voita. Kasvisöljyä on sen verran, että säilyy jääkaapissakin levityspehmeänä. Näin ollen on paljon kätevämpää kuin kivikova voi. Maku oivallinen on Oivariinissa.

Ostan siis jatkossakin, vaikka kuinka epäymmärrettävää olisi. 

Vierailija
39/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi muut tuijottaa toisten ostoksia kaupassa ja arvostelee.

Onko oma elämä niin perseestä että pitää kauppakassin sisällöllä kilpailla? :D

Surullinen tapaus.

Vierailija
40/122 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuston suosiota. Sitä intoa lisätä kaikkiin ruokiin juustoa, kuvitellaan miten se juusto on kaikkien ihmisten suosikki.

Ei ole.