AV:lla kävija, luetko vauva-lehteä? Enbuske väittää, että lukijat = palstailijat, epäilen.
Enbusken kirjoituksesta:
"Vauva-lehden lukijoista vain 15 prosenttia on miehiä, loput naisia tai muunsukupuolisia. Saman lehden Vauva.fi-nettisivuilla käydään 1,7 miljoonaa kertaa viikossa. Se on jonkin verran enemmän kuin 50 hengen julkkisten keskusteluryhmä."
Enbuske rinnastaa vaivattomasti kaksi asiaa, joilla ei todennäköisesti ole mitään tekemistä keskenään - en ole esim. itse koskaan avannutkaan vauva-lehteä enkä myöskään ole äiti, vaikka olen roikkunut täällä ties kuinka kauan. Tällä täysin tuulesta tempaistulla väitteellään Enbuske perustelee sitä, että nimenomaan naiset ja äidit täällä läyhäävät - totuus on se, että sitä tekevät lähes kaikki sukupuoleen ja lapsimäärään katsomatta. Hiljattaisen ikägallupin mukaan suurin osa täällä on tosi nuoria, jopa teini-ikäisiä mahtui sekaan enemmän kuin keski-ikäisiä.
http://blogit.iltalehti.fi/tuomas-enbuske/2017/05/05/vauva-fi-on-pahemp…
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkään ei kerro totuutta. Kuka tahansa voi väittää olevansa nainen taikka mies.
Sehän on selkeää, että tääklä on miehiä naisprofiilin takana.Kaikki nämä kyselyt, osa vastaa mitä sattuu. En ainakaan itse totuutta laita näihin.
Kuuluu luonnolliseen poikkeamaan kyselyissä. Jotain 3% luokkaa olet. Kun vastauksia on annettu muutamia satoja alkaa näyttää oikealta. Kaikissa ryhmissä on yhtä paljon näitä "epärehellisiä".
Epäilenpä, että Vauva-palstalla ns. epärehellisiä on enemmän kuin normaaleihin kysymyksiin vastatessa.
Voihan tämänkin "kyselyn" perimmäisenä tarkoituksena olla osoittaa Enbusken olevan väärässä, tai että palstalla käy vähän miehiä tms..
Kriittisyys erityisesti tätä ja muitakin keskustelupalstoja kohtaan on vain hyvä!
Vierailija kirjoitti:
No tämä tilasto nyt ainakin todistaa sen että suurinosa palstailijoista on naisia, joten törkeimmät kirjoituksetkin ovat mitä todennäköisimmin naispuolisten palstailijoiden käsialaa. Niin että on ihan turha väittää että tämä olisi edes puoliksi miesten palsta.
Jos tätä palstaa harrastaa päivän aikana vaikkapa 5000 naista ja vajaa kymmenesosa on miehiä, niin on siinäkin lähemmäs 500 miestä tekemässä aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Oma havaintoni oli seuraavanlainen.
Oli ilta jolloin tv, stä tuli Transformers elokuva. Palsta oli rauhallinen ja asiallisia keskusteluja paljon. Muutama minuutti kyseisen elokuvan päätyttyä palsta täyttyi yhtäkkiä levottomista ja provosoivista pilkka aloituksista. Kaikenlaisia alapää juttua alkoi myös vilistä silmissä.
Pitäisikö päätellä, että mammat riehaantuivat illantullen vai mistä oli kyse?
Ei voi päätellä tuollaista. Todennäköisesti teinit/nuoret miehet riehaantuivat elokuvan päätyttyä.
Mielestäni parasta tässä av-osiossa on monipuolisuus. On paljon kiinnostavia ja asiallisia keskusteluja ja voi ohittaa ne jutut, jotka eivät kiinnosta lainkaan. Itse olen käynyt av:lla vasta muutamia kuukausia. Aikaisemmin se oli enempi satunnaista, nimittäin jos googlettaa melkeinpä mitä tahansa aihetta, lähes aina tulee viittaus myös vauva.fi-sivustolle. Jäin vaan vähitellen lukemaan muitakin ketjuja kuin hakemaani aihetta.
Muutaman kuukauden kokemuksella: Enbusken kolumni ei oikein osunut, vähintäänkin hyvin liioitteleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ilta jolloin tv, stä tuli Transformers elokuva. Palsta oli rauhallinen ja asiallisia keskusteluja paljon. Muutama minuutti kyseisen elokuvan päätyttyä palsta täyttyi yhtäkkiä levottomista ja provosoivista pilkka aloituksista. Kaikenlaisia alapää juttua alkoi myös vilistä silmissä.
Pitäisikö päätellä, että mammat riehaantuivat illantullen vai mistä oli kyse?Ei voi päätellä tuollaista. Todennäköisesti teinit/nuoret miehet riehaantuivat elokuvan päätyttyä.
Mielestäni parasta tässä av-osiossa on monipuolisuus. On paljon kiinnostavia ja asiallisia keskusteluja ja voi ohittaa ne jutut, jotka eivät kiinnosta lainkaan. Itse olen käynyt av:lla vasta muutamia kuukausia. Aikaisemmin se oli enempi satunnaista, nimittäin jos googlettaa melkeinpä mitä tahansa aihetta, lähes aina tulee viittaus myös vauva.fi-sivustolle. Jäin vaan vähitellen lukemaan muitakin ketjuja kuin hakemaani aihetta.
Muutaman kuukauden kokemuksella: Enbusken kolumni ei oikein osunut, vähintäänkin hyvin liioitteleva.
Jatkan vielä: Olen nainen, ei ole miestä eikä lapsia
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö päätellä, että mammat riehaantuivat illantullen vai mistä oli kyse?
Niin hidasta! Kuka nyt enää tv:tä perinteisesti katsoo, ei kukaan. Pöh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö päätellä, että mammat riehaantuivat illantullen vai mistä oli kyse?Niin hidasta! Kuka nyt enää tv:tä perinteisesti katsoo, ei kukaan. Pöh.
No me vanhemmat naiset katsotaan ja tykätään siitä juuri sillä tavalla. Mutta ei me kyllä tulla av:lle sen jälkeen kirjoittelemasn anaaliseksistä! 😊
Vierailija kirjoitti:
Mihin katosi viesti siitä, että alapeukuista päätellen yksi naiseksi tekeytyvä mies paikalla? Vai päivittyykö tää vaan hitaasti? :D
Palstan huono puoli on moderoinnin puute. Sanon puute, koska ilmeisesti kuka tahansa voi poistaa viestin vain klikkaamalla 'ilmoita asiattomaksi', edes mitään syytä ei tarvitse ilmoittaa?
Vaikka 99% palstailijoista olisi naisia, niin miten se todistaa, että törkeimmät jutut on naisten? Täällä palstailee sitä paitsi tosi paljon lapsia. Ainakin itse olin törkeimmilläni joskus teininä, kun oli tarve olla raflaava.
Enemmistö varmaan on naisia, mutta 20/80 on uskottavampi kuin gallupin 10/90.
Hyvä havainto. Itse olen ihmetellyt myös, miksi ihan rauhalliset keskustelut muuttuvat törkykasoiksi hetkessä, että mistä ne kaikki miehet osaa tulla palstalle just tiettynä hetkenä. Eipä ole tullut mieleen, että voisi vilkaista, mikä ohjelma on telkkarista just loppunut.