Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän takia en tee lapsia

Vierailija
06.05.2017 |

http://www.is.fi/tiede/art-2000005199498.html

Tällä palstalla lastentekoa perustellaan monesti sillä että Suomi tarvitsee lisää veronmaksajia. Suomi ehkä tarvitsisi jos se tulevaisuudessa olisi olemassa nykyisessä muodossaan. Maailma taas ei tarvitse enää yhtään enempää ihmisiä. Toivon että tulevaisuudessa av-mammat voisivat miettiä omaa napaansa pidemmälle kun miettivät että vieläköhän haluaisi yhden lapsen lisää.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys, koska eläimiähän tässä ollaan ja luonto ohjaa meitä lisääntymään ja laittamaan omat geenit eteenpäin. Miten ketään voidaan syyllistää lapsien tekemisestä? Miksi minun täytyisi jättää lapset tekemättä, koska esim. Afrikassa niitä on liikaa? Epäreiluahan se on.

Arvostan sekä lapsettomia että lapsiperheitä. Kukin on tehnyt päätöksensä lisääntymisestä. Itse en vielä tiedä teenkö lapsia ja kuinka monta.

Hiukan on eri tekeekö lapsen, joka asuu Suomessa väljästi omassa lämmitetyssä elektroniikkakämpässä, yksityissaastutin pihassa ja lennot varattuna vai lapsen, joka asuu Afrikkassa ja syö omaa p*skaansa.

Kohta meitä on täälläkin väljässä Suomessa paljon enemmän ihan vain siksi, että elinolosuhteet esim. Afrikassa muuttuvat mahdottomiksi ja ilmastopakolaisuus lisääntyy huomattavasti. Ei ole väljää meilläkään enää kauaa.

Vierailija
82/88 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minäminäminäminä haluan lapsia, niin millään muulla ei ole mitään väliä!!1

No ei olekaan. Itse koen elämän lapset elämän tarkoituksena. Jos ei ole lapsia, ei ole elämän tarkoitusta ja silloin on ihan sama, hukkuuko maapallo pas%aan vai ei.

Minäkin pidin niitä elämän tarkoituksena, kun olin vielä 19v matalasti koulutettu räkänokka lukion jälkeen. Pidin fysiikkaa ja kemiaa tylsinä nörttitieteinä mutta onneksi tartuin haasteeseen. Tajuan vasta nyt kuinka vähän mitään ylipäätään elämästä silloin ymmärsin, kun pidin tärkeimpänä asiana elämässä että saan tursutettua alapäästä sellaisen yksilön, jonka rakennan toisten elävien yksilöiden ainesosista tuhomalla niitä ja vähentäen elämää maapallolla. Oikeastaan aika järkyttävää mihin kuplaan vanhemmat kasvattavat. Veihän se aikaa ja vaivaa, mutta kun sain ajatukseni irti omista täydellisistä geeneistäni joihin olin syvästi kiintynyt, huomasin että maailma tarjoaa käsityskyvyn ylittävän määrän muutakin ymmärrettävää kuin että miten sitä itseäni muistuttavaa biomassaa viihdytetään.

Ok. Hyvä sinulle. Haluaisit varmasti kuulla, että olen itsekin hyvin nuori ja matalasti koulutettu. En ole. Olen rehellisesti 100 %:n itsekäs, myönnän sen itselleni ja muille. Tärkeää on lisääntyä omilla soluillani.

Miksi sinulle on niin tärkeää lisääntyä?

Hmmm... luulin jo kertoneeni asian, mutta se taisikin tulla toisessa viestissä ilmi. Miksi minun muuten pitäisi perustella tarvettani lisääntyä? Lisääntyminen on aika luonnollista elollisille. Niin, haluan vain saada omat geenini jatkamaan elämää. Minun elämäni jatkuu lapsissani fyysisesti.

En tarkoittanut loukata kysymykselläni.

Ihmettelen vain, miksi tällaisena aikana monipuolisesti & loogisesti ajattelevan ihmisen (kognitiivisesti iso ero eläimeen verrattuna) on _pakko_ saada lisääntyä, kun aloitusviestin linkissä kuvataan todella hurjat uhkakuvat tulevaisuudesta.

Juu, ei mitään. Olen miettinyt tätä aihetta aika paljon viime aikoina. Rehellisesti olen päätynyt siihen, että todella olen luonteeltani hyvin itsekeskeinen, itsekäs ja kilpailuhenkinen. Rehellisesti minua ei kiinnosta tulevaisuuden uhat, jos minulle ei tule lapsia. En ole ikinä ollut yleisesti kauhean lapsirakas, mutta olen aina halunnut saada pari omaa lasta. Koen sen niin, että itse jatkan elämääni ja myös tavallaan elän osan elämästäni omien lapsieni kautta. Minua ei kiinnosta Afrikan lapset tai Aasian lapset. Minua ei haittaa, vaikka muiden lapsia kuolee nälkään. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia ja se on minulle ok niin kauan kuin se ei koske minua. Koen myös, että tavallaan ansaitsen saada hyvän elämän, ansaitsen sen enemmän kuin moni muu. Olen varma, että moni muukin ajattelee näin, mutta harva kirjoittaa sen auki tai myöntää asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minäminäminäminä haluan lapsia, niin millään muulla ei ole mitään väliä!!1

No ei olekaan. Itse koen elämän lapset elämän tarkoituksena. Jos ei ole lapsia, ei ole elämän tarkoitusta ja silloin on ihan sama, hukkuuko maapallo pas%aan vai ei.

Minäkin pidin niitä elämän tarkoituksena, kun olin vielä 19v matalasti koulutettu räkänokka lukion jälkeen. Pidin fysiikkaa ja kemiaa tylsinä nörttitieteinä mutta onneksi tartuin haasteeseen. Tajuan vasta nyt kuinka vähän mitään ylipäätään elämästä silloin ymmärsin, kun pidin tärkeimpänä asiana elämässä että saan tursutettua alapäästä sellaisen yksilön, jonka rakennan toisten elävien yksilöiden ainesosista tuhomalla niitä ja vähentäen elämää maapallolla. Oikeastaan aika järkyttävää mihin kuplaan vanhemmat kasvattavat. Veihän se aikaa ja vaivaa, mutta kun sain ajatukseni irti omista täydellisistä geeneistäni joihin olin syvästi kiintynyt, huomasin että maailma tarjoaa käsityskyvyn ylittävän määrän muutakin ymmärrettävää kuin että miten sitä itseäni muistuttavaa biomassaa viihdytetään.

Ok. Hyvä sinulle. Haluaisit varmasti kuulla, että olen itsekin hyvin nuori ja matalasti koulutettu. En ole. Olen rehellisesti 100 %:n itsekäs, myönnän sen itselleni ja muille. Tärkeää on lisääntyä omilla soluillani.

Miksi sinulle on niin tärkeää lisääntyä?

Hmmm... luulin jo kertoneeni asian, mutta se taisikin tulla toisessa viestissä ilmi. Miksi minun muuten pitäisi perustella tarvettani lisääntyä? Lisääntyminen on aika luonnollista elollisille. Niin, haluan vain saada omat geenini jatkamaan elämää. Minun elämäni jatkuu lapsissani fyysisesti.

En tarkoittanut loukata kysymykselläni.

Ihmettelen vain, miksi tällaisena aikana monipuolisesti & loogisesti ajattelevan ihmisen (kognitiivisesti iso ero eläimeen verrattuna) on _pakko_ saada lisääntyä, kun aloitusviestin linkissä kuvataan todella hurjat uhkakuvat tulevaisuudesta.

Juu, ei mitään. Olen miettinyt tätä aihetta aika paljon viime aikoina. Rehellisesti olen päätynyt siihen, että todella olen luonteeltani hyvin itsekeskeinen, itsekäs ja kilpailuhenkinen. Rehellisesti minua ei kiinnosta tulevaisuuden uhat, jos minulle ei tule lapsia. En ole ikinä ollut yleisesti kauhean lapsirakas, mutta olen aina halunnut saada pari omaa lasta. Koen sen niin, että itse jatkan elämääni ja myös tavallaan elän osan elämästäni omien lapsieni kautta. Minua ei kiinnosta Afrikan lapset tai Aasian lapset. Minua ei haittaa, vaikka muiden lapsia kuolee nälkään. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia ja se on minulle ok niin kauan kuin se ei koske minua. Koen myös, että tavallaan ansaitsen saada hyvän elämän, ansaitsen sen enemmän kuin moni muu. Olen varma, että moni muukin ajattelee näin, mutta harva kirjoittaa sen auki tai myöntää asian.

Kiitän rehellisyydestäsi, vaikka ajattelenkin eri tavalla. Avoin ja suora puhe on aina hienoa :) *nostaa hattua*

Vierailija
84/88 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muut ihmiset. Minua kiinnostaa minä, lähipiirini ja omat geenini. Hyväksy se! Biologisesti se ei ole edes mitenkään väärin.

Loppu kohtaa meidät kaikki, myös sinut ja lähipiirisi. Hyväksy sinä se!

Ei kai kukaan ole itseään kuolemattomaksi uskonut? Tuhon ennustajia on ollut aina ja aina tulee olemaan, se ei ole syy jättää elämä elämättä ja kärvistellä 24/7 tuhon merkeissä.

Jep, maailmanloppua on ennustettu maailmanhistorian aikana tuhansia ja tuhansia kertoja. Tuhansia kertoja se on ollut jo ihan nurkan takana, kaikki enteet näkyneet. Jokainen niistä ennustuksista meni pieleen, miksi siis nämä uudet ennustukset olis sen parempia? Ne on ennustuksia, arvailua, mutua. Jos elämää rupeis pelkäämään, niin pakko olis tehdä itsari.

Joo maailmanloppua on toki ennustettu jo alkujen alusta. MUTTA ne vanhanajan ennusteet olivat lähinnä arvailuja ja huuhaata (mayakalenteri, millennium jne), kun taas nämä uudet ennusteet perustuvat ihan faktaan ja tietoon. Lue aloitusviestissä linkitetty artikkeli.

Vierailija
85/88 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tosiaan se linkin teksti älkääkä työntäkö päätänne per******n.

Vierailija
86/88 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoititko kenties linkin takaa löytyvää tekstiä vai linkin tekstiä (is.fi/....)? ;)

Ollaanpa tarkkana siellä maailmanlopun lietsonnan keskellä.

-4 lapsen ylpeä ja onnellinen äiti, mitään en kadu ;)

Vierailija
87/88 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoititko kenties linkin takaa löytyvää tekstiä vai linkin tekstiä (is.fi/....)? ;)

Ollaanpa tarkkana siellä maailmanlopun lietsonnan keskellä.

-4 lapsen ylpeä ja onnellinen äiti, mitään en kadu ;)

Hehheh, älä sinä viitsi olla tyhmä, tiedät kyllä, mitä tarkoitan ;) Mikäli pointti meni silti ohi, niin:

"Arvostettu ja maailmankuulu fyysikko varoittaa ihmiskuntaa edessä olevasta tuhosta.

Ihmisten on löydettävä uusi asuttava planeetta seuraavan 100 vuoden sisällä, tai kohdattava sukupuutto. Tätä mieltä on maailmankuulu fyysikko ja tähtitieteilijä Stephen Hawking..."

Vierailija
88/88 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme