Tämän takia en tee lapsia
http://www.is.fi/tiede/art-2000005199498.html
Tällä palstalla lastentekoa perustellaan monesti sillä että Suomi tarvitsee lisää veronmaksajia. Suomi ehkä tarvitsisi jos se tulevaisuudessa olisi olemassa nykyisessä muodossaan. Maailma taas ei tarvitse enää yhtään enempää ihmisiä. Toivon että tulevaisuudessa av-mammat voisivat miettiä omaa napaansa pidemmälle kun miettivät että vieläköhän haluaisi yhden lapsen lisää.
Kommentit (88)
En minäkään halua jälkikasvua tänne.
Göstan sanoin: "Ihminen itseltänsä päätä syö pois." Surullista mutta totta.
Nautitaan nyt puhtaasta vedestä, ilmasta, ruoasta ja katosta pään päällä. Tämä tilanne tulee muuttumaan ennemmin kuin myöhemmin.
Ymmärrän, että vanhemmat kieltävät tosiasian (niin minäkin tekisin, jos minulla olisi lapsia), mutta nyt minä (= vela) yritän tämän ajatuksen voimin nauttia kaikesta siitä hyvästä, mitä täällä vielä on ja tehdä kaikkeni sen eteen, etten itse pahentaisi tilannetta (kierrätän, lajittelen, en omista autoa enkä osta mitään turhaa jne.) :)
Kaikesta huolimatta: "Elämä on juhla" <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen aika tarkoituksettomana elämäni ilman lapsia. Haluan lapsia tänne maatalooni. Olen jonku mielestä varmaan sitten itsekäs, mutta tämä on minun elämäni. Hulluksihan sitä tulisi, jos joku latelisi ehtoja. En minäkään arvostele velojen päätöstä. Heidän elämänsä tarkoitus ja unelmat on jotain muuta.
Vastaus ei ole länsimaiden lapsettomuudessa, vaan näiden kehitysmaiden lisääntymisen hillitsemisessä.
Ja wtf en todellakaan tee lapsia ajatuksena veronmaksajiksi :D enkä perustele tuollaisella.
Mielestäni se on minun, ihmisen ainut tehtävä täällä. Elämämme on muutaman vuoden päästä lähes omavaraista. Mies käy edelleen töissä ja minä kasvatan kotona ruokaa (myös lihaa)Ilmastonmuutos on nimenomaan länsimaalaisten syytä. Vaikka kehitysmaissa syntyy paljon lapsia, eivät he käytä luonnonvaroja loppuun. Länsimaissa opetetaan lapset kerskakuluttamaan ja siitä pahiten kärsii köyhimmillä alueilla asuvat, koska ilmastonmuutokset näkyvät eniten siellä.
Amen!
Minä en ymmärrä, miten kukaan uskaltaa "tehdä" lapsia tähän maailmaan. Kertokaa, ettekö usko uutisia vai ettekö vain välitä?
Minua ei kiinnosta muut ihmiset. Minua kiinnostaa minä, lähipiirini ja omat geenini. Hyväksy se! Biologisesti se ei ole edes mitenkään väärin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miten kukaan uskaltaa "tehdä" lapsia tähän maailmaan. Kertokaa, ettekö usko uutisia vai ettekö vain välitä?
No en todellakaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta muut ihmiset. Minua kiinnostaa minä, lähipiirini ja omat geenini. Hyväksy se! Biologisesti se ei ole edes mitenkään väärin.
Loppu kohtaa meidät kaikki, myös sinut ja lähipiirisi. Hyväksy sinä se!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan välitä.
Et siis välitä lastesi tulevaisuudesta?
Hrr mitä kylmyyttä.
Miten voitte olla noin välinpitämättömiä tulevaisuuden suhteen? En vain ymmärrä :'(
Haluaisin lapsia ja perheen, mutta en uskalla perustaa perhettä mm. Hawkingin mainitsemista syistä. Maapallo tuhoutuu.
Miksi tässä piti käydä näin?! :'(
Olen tehnyt kolme lasta tähän maailmaan ja kyllä välillä harmittaa heidän tulevaisuuden puolesta. Maailma on raadollinen paikka ja hullummaksi tuntuu menevän., eikä pelkästään maailman tilanteen vuoksi vaan ihan arkisen elämän. Kamala epävarmuus työpaikoista ja kova kilpailu oman itsensä esilletuomisesta.
Nykyajan lapset voivat myös olla ratkaisu tulevaisuuden ongelmiin.
Juon jäälattea, syön suklaakakkua ja nautin lämpimästä päivästä. Illaksi ostin loimulohta ja vuohenjuustosalaattia. Aion nauttia tästä hetkestä, koska huomenna asiat voivat olla tosin. Turhaa jossittelua kaikki, tulevaisuudesta ei tiedä kukaan. Jos me ihmiset kuolemme sukupuuttoon, niin mitä sitten?!?!
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte olla noin välinpitämättömiä tulevaisuuden suhteen? En vain ymmärrä :'(
Haluaisin lapsia ja perheen, mutta en uskalla perustaa perhettä mm. Hawkingin mainitsemista syistä. Maapallo tuhoutuu.
Miksi tässä piti käydä näin?! :'(
Se on vain evoluutiota, että heikot eivät lisäänny ;)
Muista laittaa foliohattu päähän. "Hui, maailmanloppu tulee, iiks!"
-4 lapsen äiti
Teen lapsia itselleni, en Suomelle tai maailmalle. Joten,lapsilukuni on täynnä, kun olen itse sitä mieltä.
Sivilisaatioita tuhoutuu ja uusia nousee, se on sitä elämän kiertokulkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppu kohtaa meidät kaikki, myös sinut ja lähipiirisi. Hyväksy sinä se!
Ei kai kukaan ole itseään kuolemattomaksi uskonut? Tuhon ennustajia on ollut aina ja aina tulee olemaan, se ei ole syy jättää elämä elämättä ja kärvistellä 24/7 tuhon merkeissä.
Kiitos maailman miesten jotka haluavat pakonomaisesti säännöstellä naisten seksuaalisuutta syntyvyyden ja äitiyden kautta. Suurimmassa osassa maailmaa nainen on edelleen neitsyyshäkissä ka synnyttää tasan niin monta lasta kuin mies haluaa. Ilman seksiä miehet eivät elä vaan heidän on pakko siittää jopa kymmenen lasta koska kondomeja ei köyhimmillä alueilla ole.
Kiitos miehen seksuaalisuus. Kiitos miehen kontrolloinninhalun.
Vierailija kirjoitti:
Juon jäälattea, syön suklaakakkua ja nautin lämpimästä päivästä. Illaksi ostin loimulohta ja vuohenjuustosalaattia. Aion nauttia tästä hetkestä, koska huomenna asiat voivat olla tosin. Turhaa jossittelua kaikki, tulevaisuudesta ei tiedä kukaan. Jos me ihmiset kuolemme sukupuuttoon, niin mitä sitten?!?!
Kunpa olisit syntynyt myöhemmin eli maapallon tuhon aikoihin, kun ei olisi vuohenjuustosalaateista ja lateista tietoakaan. Mitä sen ajan ihminen mahtaa ajatella sinusta? Jos pääsevät vanhoihin internet-keskusteluihin, niin voivat ihmetellä typeryyttäsi.
No oletko ollut suojelemassa niitä sademetsiä?