Tämän takia en tee lapsia
http://www.is.fi/tiede/art-2000005199498.html
Tällä palstalla lastentekoa perustellaan monesti sillä että Suomi tarvitsee lisää veronmaksajia. Suomi ehkä tarvitsisi jos se tulevaisuudessa olisi olemassa nykyisessä muodossaan. Maailma taas ei tarvitse enää yhtään enempää ihmisiä. Toivon että tulevaisuudessa av-mammat voisivat miettiä omaa napaansa pidemmälle kun miettivät että vieläköhän haluaisi yhden lapsen lisää.
Kommentit (88)
Itse en ole hankkinut lapsia siksi että en halua lapsia ja myös siksi että tämä maapallo ei tarvitsee yhtään enempää ihmisiä!
Miksi tekoäly nähdään keskusteluissa aina tuhoavana? Samoin muu elämä avaruudessa. Ehkä kaikki muu ei ole yhtä pahuuden riivaamaa kuin ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta muut ihmiset. Minua kiinnostaa minä, lähipiirini ja omat geenini. Hyväksy se! Biologisesti se ei ole edes mitenkään väärin.
Loppu kohtaa meidät kaikki, myös sinut ja lähipiirisi. Hyväksy sinä se!
Niin? Olen hyväksynyt sen. Miksi sitä pitäisi etukäteen murehtia? Tässä keskustelussa kyse oli asiasta, jonka takia ap ei tee lapsia ja jonka mukaan lasten teko olisi väärin. Ei todellakaan kiinnosta. Omat geenini kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miten kukaan uskaltaa "tehdä" lapsia tähän maailmaan. Kertokaa, ettekö usko uutisia vai ettekö vain välitä?
No en todellakaan välitä.
Et siis välitä lastesi tulevaisuudesta?
Hrr mitä kylmyyttä.
En ajattele asiaa niin, että vain ja ainoastaan seuraavat tulevaisuudet ovat mahdollisia tai todennäköisiä:
a) emme tee lapsia vaan kituutamme yksin tämän elämän uhrautuaksemme toisille
b) teemme lapsia ja tulee maailmanloppu
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte olla noin välinpitämättömiä tulevaisuuden suhteen? En vain ymmärrä :'(
Haluaisin lapsia ja perheen, mutta en uskalla perustaa perhettä mm. Hawkingin mainitsemista syistä. Maapallo tuhoutuu.
Miksi tässä piti käydä näin?! :'(
Kannattaa murehtia niistä asioista, joihin itse voi vaikuttaa. Ja samalla tietysti kannattaa itse vaikuttaa. Ei kannata murehtia asioista, joihin ei voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo se varmasti auttaa suomalaiset jäättää ne 1,8 lasta pyöräyttämättä kun maailmalla lisäännytään kuin kanit. Voi jestas taas... av-mammathan se ongelma taas olikin!
Vertailu: Syyriassa ja Suomessa oli ajanhetkellä X 3 miljoonaa asukasta. Samassa ajassa kun Suomessa on väkiluku noussut 5,5 miljoonaan, Syyriassa on päästy 30 miljoonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta muut ihmiset. Minua kiinnostaa minä, lähipiirini ja omat geenini. Hyväksy se! Biologisesti se ei ole edes mitenkään väärin.
Loppu kohtaa meidät kaikki, myös sinut ja lähipiirisi. Hyväksy sinä se!
Ei kai kukaan ole itseään kuolemattomaksi uskonut? Tuhon ennustajia on ollut aina ja aina tulee olemaan, se ei ole syy jättää elämä elämättä ja kärvistellä 24/7 tuhon merkeissä.
Jep, maailmanloppua on ennustettu maailmanhistorian aikana tuhansia ja tuhansia kertoja. Tuhansia kertoja se on ollut jo ihan nurkan takana, kaikki enteet näkyneet. Jokainen niistä ennustuksista meni pieleen, miksi siis nämä uudet ennustukset olis sen parempia? Ne on ennustuksia, arvailua, mutua. Jos elämää rupeis pelkäämään, niin pakko olis tehdä itsari.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammat nyt porsivat itsekkäästi minkä ehtivät. Pääasia että omat paskat geenit siirtyy eteepäin. Idiokratia odottaa.
En koe omia geenejäni huonoiksi ja toiseksi muiden geenit eivät kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta ihmiset eläkööt ja tuhotkoon tämän pallon ja itsensä. Ihmisen aika on lyhyt maapallon historiassa. Toivon mukaan luonto elpyy ihmisen kuoltua sukupuuttoon.
Ööö miksei vain itseänsä? Vaikka saman tien?
Itsekkäät ja typerät niitä lapsia tehtailee. Olen sitä mieltä, että jokaisella olisi oikeus yhteen (parilla siis kahteen), mutta parempi olisi nekin jättää tekemättä.
Eikös se näin mene, että älykkäät jäävät lapsettomiksi - muut eivät välitä tai ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäät ja typerät niitä lapsia tehtailee. Olen sitä mieltä, että jokaisella olisi oikeus yhteen (parilla siis kahteen), mutta parempi olisi nekin jättää tekemättä.
Kaikille ei läheskään tulisi riittämään töitä, jos jokainen pari tekisi kaksi lasta (vaikka osa kuoleekin)!
Miten ihminen tarkalleen ottaen käytännössä tulee kuolemaan sukupuuttoon?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen tarkalleen ottaen käytännössä tulee kuolemaan sukupuuttoon?
Ilmastonmuutos -> maapallolla ei ole enää tulevaisuudessa edellytyksiä (ihmisen) elämälle. Vesi loppuu, todennäköisesti happikin. Heihei homosapiens!
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja tuota bullshitin määrää :D
Sinä et tee lapsia, koska et HALUA lapsia. Kätevästi vaan yrität kääntää sen niin, että olet päätöksessäsi pyhimykseen verrattavissa.
Sama kuin minä väittäisin, että tein lapsen vain että siinä olisi tulevaisuuden veronmaksaja :D
Itse haluaisin totta kai lapsen, koska valtaosa ihmisistä on sitä ohjelmoitu haluamaan. Mutta en tee, koska tänne ei taideta tarvita enempää työttömiä ympäristön paskaajia, joilta ei koskaan edes kysytä haluavatko edes syntyä. Onhan se epäinhimillistä tehdä toinen tunteva yksilö vain tyydyttämään omia mielihalujaan, varsinkin tilanteessa, joissa niitä ihmisiä ei todellakaan enää enempää tarvita / luonnon kantokyky ei riitä.
En ole tuo jolle vastasit.
Kun minäminäminäminä haluan lapsia, niin millään muulla ei ole mitään väliä!!1
En tee kyllä ainuttakaan lasta tähän maailmaan. Hirveää rahan menoa ja kamalan suuri vastuu toisesta ihmisestä + ei ole kovin ekologista! Eikä koskaan pääse mihinkään. Elämä on itsensä laittamista toissijaiseksi. Sanokoon muut vaikka itsekkääksi, mutta minusta vapaaehtoinen lapsettomuus on kaikkea muuta kuin itsekästä. Jos ihan välttämättä haluan joskus myöhemmin lapsen, niin adoptoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon jäälattea, syön suklaakakkua ja nautin lämpimästä päivästä. Illaksi ostin loimulohta ja vuohenjuustosalaattia. Aion nauttia tästä hetkestä, koska huomenna asiat voivat olla tosin. Turhaa jossittelua kaikki, tulevaisuudesta ei tiedä kukaan. Jos me ihmiset kuolemme sukupuuttoon, niin mitä sitten?!?!
Kunpa olisit syntynyt myöhemmin eli maapallon tuhon aikoihin, kun ei olisi vuohenjuustosalaateista ja lateista tietoakaan. Mitä sen ajan ihminen mahtaa ajatella sinusta? Jos pääsevät vanhoihin internet-keskusteluihin, niin voivat ihmetellä typeryyttäsi.
😂 Sulla on herkempi hikiä kuin Enbuskella.
Vierailija kirjoitti:
Kun minäminäminäminä haluan lapsia, niin millään muulla ei ole mitään väliä!!1
No ei olekaan. Itse koen elämän lapset elämän tarkoituksena. Jos ei ole lapsia, ei ole elämän tarkoitusta ja silloin on ihan sama, hukkuuko maapallo pas%aan vai ei.
Ihmiset ovat lampaita eivätkä ajattele omilla aivoilla.