Huoh... asiaa exästä
Erosimme hetki sitten ja löysin heti exäni deittisivustolta. Eron aiheuttamassa tunnemylläkässä tein perinteisen eli feikkiprofiilin. Kai halusin jonkinlaisen konkreettisen päätepisteen sille kaikelle tai jotain. No, mikä tällä feikkinickillä selvisikään? Selvisi ainakin se, että exä on niiiiin yli minusta, mutta jauhaa minusta kaikille keille koskaan vain voi jauhaa. Lisäksi ne asiat ovat täyttä paskapuhetta! Siellä on pienenpieniä totuuksia seassa, mutta 99 % on täyttä valhetta ja aivan todella överiä sellaista. Lisäksi exä mustamaalasi minua julkisesti netissä, en kerro missä enkä miten, mutta näin tapahtui ja tosiaan kyse oli minusta, ei mistään muusta.
Teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, koska exän jutut ovat todella törkeitä ja tapa, jolla hän levittää valheitaan ties kuinka suurelle ihmisjoukolle on erittäin pätevä syy saada sanktioita.
Tosiaan exä on niiiin yli minusta (todella uskottavaa...), mutta jatkaa valehtelua minkä ehtii. Olen todella raivoissani kun edes ajattelen... ja jotkut tyhmät varmasti uskovat sen kaiken paskan. Onneksi JOTKUT ovat fiksuja ja tajuavat jutun juonen. Aivan varmasti heitäkin on.
Lisäksi exä tosiaan vähätteli tälle feikkipersoonalle (minulle) koko suhdettamme. Parisuhde muuttuikin vain kevyeksi jutuksi jne. Ja todellakin SOVIMME sanalla sanoen parisuhteesta silloin aikoinaan, joteb kyseessä ei ole oma haihatteluni. Hän oli poikaystäväni, ei mies jota vain tapailin.
Ehkä syyte saa exän katumaan valheitaan, tai jotain... Olen vihainen!
Kommentit (65)
Minä voin kertoa oman työni puolesta, miten tilanne menee, jos ap tekee rikosilmoituksen exästään. Ap menettää hermonsa, koska mitään ei kuulu pitkään aikaan. Sitten vajaan vuoden kuluttua ilmoituksen tekemisestä syyttäjänvirastosta tulee kirje, jossa kerrotaan, ettei asiassa aloiteta tutkintaa asian vähäisyyden takia. Millään nimimerkillä kirjoitetusta parisuhdepurkauksesta ei aleta käynnistämään poliisitutkintaa, koska asia ei saavuta huomattavas julkisuutta tunnistettavin identiteetein.
Suosittelen aloittajaa hengittämään syvään ja aloittamaan oman elämänsä puhtaalta pöydältä. Poliisi on niin ylikuormitettu, että suosittelen katsomaan asiaa siltä kannalta, että poliisi voi keskittyä oikeisiin rikoksiin.
Voit ottaa itsellesi asianajajan (tuntihinta kolminumeroinen 150-300e) ja viedä asiaa hänen kauttaan eteenpäin esim. siviilioikeudessa, mutta tulet olemaan varma häviäjä ja joudut maksamaan myös vastapuolen oikeuskulut.
Kannattaa niellä asia. Paras kosto on kohauttaa olkiaan ja jatkaa.
Anna olla. Jonkin ajan päästä tällä ei ole mitään väliä. Ette ole kumpikaan yli toisistanne
Täytyy sanoa näin ketjun luettuani, että harvemmin tällä palstalla näkee noin hyvin argumentoitua sekä jäsennettyä tekstiä, huolimatta siitä capslockin käytöstä. En yhtään ihmettele enkä vähättele ap:n tuntemuksia, ja olen sitä mieltä, ettei asiaa voi eikä kannata jättää käsittelemättä.
Olen kyllä sitäkin mieltä, että aikalailla jokainen aiemmasta suhteestaan eronnut yksilö värittää ja puhuu itseään paremmaksi ja sitä eksää huonommaksi, vaikkei sitä tekisikään tietoisesti tai halutakseen mustamaalata aiempaa kumppaniaan. Se, mikä määrä/laatu ko. puhetta on hyväksyttävää ja normaalia päätellään jokainen itse.
Mutta kellä ei olisi joskus paha olla parisuhteessa, ja huolimatta suhteen laadusta senkin jälkeen? Mielestäni selvää on, että molemmilla (sekä ap:lla että hänen eksällään) on vielä toipumisvaihe meneillään ja sitä pahaa mieltä, ja omasta mielestäni tämä eksä käsittelee sitä mielipahaansa aivan väärällä tavalla. Se tapa ei ole eduksi hänelle itselleen deittimaailmassa (kuka asian suhteen vieras ja mahd. kumppaniehdokas jaksaa kuunnella mustamaalausta eksästä ajattelematta, että joku päivä se voi puhua minustakin noin jos aletaan suhteeseen ja erotaan), eikä se ole eduksi hänen eksälleen (eli ap:lle), jonka mahdollisesti tuleva kumppani saa tietoonsa nämä asiat.
En ole mikään lakiasiantuntija, mutta voisin ehdottaa ap:lle, että ottaa seuraavaksi oikeusavustajaan (tms. tahoon jolta voi puolueettomasti kysellä lakiasioista) yhteyttä, ja sitä ennen ottaa talteen kaiken mahdollisen todistusaineiston, mitä tähän asiaan liittyy. Lisäksi ei varmaankaan ole haitaksi (paljosta voi aina karsia) säilyttää ja ottaa mukaan tähän asiaan esim. vanhoja keskusteluita eksän kanssa suhteen ajalta, mikäli niitä on tallessa. Sitä kautta ainakin selviää, onko sinulla oikeutta nostaa tästä kanne, ja miten oma feikkiprofiilin luontisi vaikuttaa/vaikeuttaa asian ajamista.
Tsemppiä!