Miksi jonkun hiilijanjäljen pitäisi kiinnostaa?
Ainakin itsessäni moisenkin ajatteleminen herättää vain naurunsekaista ärsytystä.
Menen autolla lähikauppaan 300 metriä, laskin läträäväni vettä yksiössäni 400 litraa päivässä keskimäärin, enkä kiinnitä mitään huomiota mihinkään ekologisuuteen valinnoissani. En lajittele jätteitä mitenkään, vaan samaan pönttöön kaikki vaan. Kaupassa haen halvimman ja kidutetuimman kana muniman munan jonka löydän, koska se maistuu aivan samalta kuin onnellisen kanan muna.
Kaikkie ei vain kiinnosta, eikä yhden ihmisen valinnoilla ei ole mitään merkitystä, joten voin hyvin elää elämää josta nautin.
Kommentit (5)
Kaikki keskitysleirille töihin, koska mua ei kiinnosta. Mixei?
Yksittäisen ihmisen valinnat eivät vaikuta. Mutta jos miljardi ihmistä ei piittaa paskaakaan, vaikutuksia alkaa kertyä. Miksi näin simppeli ajatus ei tullut mieleesi? Pidätkö itseäsi jotenkin erikseen oikeutettuna vastuuttomuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itsessäni moisenkin ajatteleminen herättää vain naurunsekaista ärsytystä.
Menen autolla lähikauppaan 300 metriä, laskin läträäväni vettä yksiössäni 400 litraa päivässä keskimäärin, enkä kiinnitä mitään huomiota mihinkään ekologisuuteen valinnoissani. En lajittele jätteitä mitenkään, vaan samaan pönttöön kaikki vaan. Kaupassa haen halvimman ja kidutetuimman kana muniman munan jonka löydän, koska se maistuu aivan samalta kuin onnellisen kanan muna.
Kaikkie ei vain kiinnosta, eikä yhden ihmisen valinnoilla ei ole mitään merkitystä, joten voin hyvin elää elämää josta nautin.
Onneksesi kaikki eivät ajattelekaan samoin kuin sinä. Muuten täällä ajettaisiin edelleen lyijyllisellä bensalla ja dumpattaisiin kaikki myrkyt järviin ja meriin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki keskitysleirille töihin, koska mua ei kiinnosta. Mixei?
Olen myös sitä mieltä, että liika humanismi ja ihmisoikeudet ovat täysin yliarvostettuja asioita.
Kuulostatpa suorastaan pahalta "ihmiseltä".